XP,Internet Explorer wil niet in gang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder invoegtoepassingen ie opstarten gaat.Maar iets zoeken doet hij niet.
SP3 kreeg hij geinstalleerd.Er is ook een melding van een ontbrekende antivirusprogramma.
Omdat ie niks deed heb ik een herstel gedaan naar 3 mnd terug.Dus terug sp2 en nog geen ie.
Ik geraak alleen maar achteruit ipv vooruit.
 
Andere pc = nieuw probleem = nw topic.
De pc draait al +/- 5 j half en half.Men kan nu niet meer op internet.Allemaal geleerde koppen,niemand met lef.
Zonder internettoegang kan ik het stappenplan http://www.pctuts.be/f70/stappenplan-vermoeden-gea-nfecteerde-computer-41193/ niet meer uitvoeren.
Slim ben ik niet of er was nog geen pc in mijn studiejaren.Door veel naar het stort te voeren en telkens testen heb ik meer geleerd dan al die 1000 verschillende manuals.Men maakt graag mensen bang(die niets willen stukmaken).
 
Code:
Zonder internettoegang kan ik het stappenplan Stappenplan bij vermoeden van geïnfecteerde computer niet meer uitvoeren.

Download de tools naar een USB stick bijv. op een computer die wel een internetverbinding kan maken.
Sluit de USB stick aan op de probleemcomputer .

De pc draait al +/- 5 j half en half.Men kan nu niet meer op internet.Allemaal geleerde koppen,niemand met lef.

En wat is de reden dat de computer niet meer op internet kan? Hardware probleem zoals bijv. een defecte netwerk of lan card of ??????
 
Een andere optie zou het opstarten in veilige modus met netwerkverbinding kunnen zijn: als je op die manier op internet kan hoef je niet met USB-stick te werken en kan je bovendien MBAM updaten nadat je het programma hebt geïnstalleerd.
 
@ Herd Wick

denk nu dat jij je deerlijk vergist nu ...
er is dus géén internet verbinding geweest ...toen de pc voor nazicht bij de TS afgeleverd werd ...zodoende kan hij nu ook niet de veilige modus met netwerkverbinding gebruiken .
de TS ( Hobbyman ) dient dan ook volgens mij op te starten met de AVG Rescue cd om de pc eerst te scannen op allerhande virussen voor al leer dat windows word opgestart ..

download de AVG Rescue cd
en brand deze op een cd met imgburn , branden als beeldbestand naar schijf ( image2disk)

bezie het bijhorende filmpje hoe je deze gebruikt..
[video=youtube;fGX-592qty8]http://www.youtube.com/watch?v=fGX-592qty8[/video]
 
"Geen Internet", zonder meer info, kan in een vrij brede context geplaatst worden.
- LAN adapter doet het niet?
- IE (of gebruikte webbrowser) werkt niet naar behoren?
- ...

Zoals ik het begrijp zou het best aan de browser kunnen liggen en is er niets mis(?) met het netwerk... Dus veilige modus met netwerkvebinding zou misschien kunnen, misschien niet...
 
denk nu dat jij je deerlijk vergist nu ...
er is dus géén internet verbinding geweest ...

Eigenlijk kan hobbyman alle stappen van het stappenplan uitvoeren zonder internetverbinding, behalve het updaten van MBAM zodat ie beschikt over de laatste database alvorens te scannen.

Er wordt ook nergens in de uitleg aangegeven dat die optie (veilige modus met netwerkverbinding) geprobeerd werd, vandaar mijn suggestie als bijkomende tip.
 
juist ....mijn reactie was iets te ijverig omdat ik er dus van uit ging dat hij hier met een serieuze besmetting te maken heeft ...maar zoals jullie beiden hier boven aan geven kan het ook iets eenvoudig zijn wat werd uitgeschakeld..
 
Intranet heb ik links laten liggen en Telenet aangeduid bij internetopties.
Ask heb ik moeten aanvinken om verbindiing met internet te maken.-AdwCleaner sneuvelde-SP3 geinstalleerd dan-Bij gebrek en melding van gemis heb ik MSE geplaatst-AdwCleaner die vond dan 8 blz en heeft ze verwijderd-MBam van Xplode,legio popups aangevinkt en verwijderd.
IE heb ik gereset en is nu ie8 geworden.
Windows update wil niet door gebrek van ActiveX.De link van de download zou bij ie moeten staan,pijltje aanklikken bij de zoekbalk geeft andere adressen weer.Niet verder geprobeerd.
Adobe Flash Player geupdate,Chrome en Google toolbar voor ie zaten er ook bij.Google Toolbar voor ie verwijderd nadien.Chrome mag blijven.
1 Ding ga ik nog nazien,automatische updates van Microsoft,staat dat aan?
MPC ook geinstalleerd voor .mp4 en 3 en .flv.
De pc staat bij de overbuur.Woensdag ga ik terug en neem mijn stick mee voor evtl een Hjacklog.
 
Intranet heb ik links laten liggen en Telenet aangeduid bij internetopties.

Hobbyman, je weet toch wat intranet is?


Ask heb ik moeten aanvinken om verbindiing met internet te maken.

Verklaar dat eens nader. Ask is een dubieuze toolbar. Ben je eigenlijk in Internet explorer als eens gaan controleren of er geen verbinding gemaakt word met een proxy server , en dat de reden wel eens zou kunnen zijn dat je denkt dat je niet op internet raakt.


De pc staat bij de overbuur.Woensdag ga ik terug en neem mijn stick mee voor evtl een Hjacklog.

Nijlen is tegen Boom, op een half uurke ben ik daar.
 
Ik meen uit de uitleg te kunnen opmaken dat er wel degelijk internetverbinding kan gemaakt worden, misschien dat hobbyman dat kan bevestigen ?

Nijlen ligt halverwege tussen Herentals en Lier, op ruim een half uur rijden van Boom.
 
Bij een defecte pc probeer je het met de natte vinger.
Intranet ken ik niet(melding van minder veilig).Eerst staat daar Telenet,Intranet is daar een vertakking van.
IE start dan op,zonder invoetoepassingen.Nog weinig beweging,2 keuzes Ask en nog iets onbekend.
Klik op Ask en ik had een werkende toolbar.Dus vandaar verder met het stappenplan.
-Er moet wel internetverbinding geweest zijn.SP3 heeft zich toch geinstalleerd bij defecte webbrowsers..
Van andere cleaners blijf ik af.Die van het stappenplan hebben mij nooit problemen bezorgd.
 
Eens uitleggen wat intranet eigenlijk is.
Een bedrijf met of zonder verschillende vestigingen heeft een eigen webpagina. De webpagina is opgeslagen op een server van het bedrijf.
Sommige personeelsleden mogen geen gebruik maken van het internet , maar om de webpagina van het bedrijf te kunnen raadplegen word er dus gebruik gemaakt van intranet.
Voorbeeldje. Een bankinstelling met verschillende kantoren over gans het land verspreid. Medewerkers van de bankinstelling willen de site van de bankinstelling raadplegen, maar hebben geen toegang tot het internet. Via intranet van de bankinstelling kan men de site dan gaan raadplegen.
Medewerkers die wel op internet kunnen , word dan extranet genoemd.
 
Klopt ongeveer...

Een intranet is een web locatie binnen het interne netwerk (reserverd local IP range). Bedrijf of lokaal thuisnetwerk, maakt niet uit. Komt meestal dus wel voor in bedrijfsomgevingen daar een thuisgebruiker doorgaans niet snel een webserver heeft draaien.
Een intranet web locatie kan dus een normale website zijn, of een SharePoint server, ... Het is dus niet zozeer gelinkt aan het wel of niet op internet kunnen of mogen. Dat heeft daar niets mee te maken. Het gaat om de locatie waar die webserver staat.

Bedoeling is om op intranet locaties bepaalde security instellingen soepeler te laten, waardoor er bijvoorbeeld bepaalde scripts en/of ActiveX content wel getoond kan worden en toegelaten is. Buiten het intranet (internet dus), moet men strengere en strictere regels in stand houden betreffende scripts etc. Men gaat ervan uit dat die dingen in een intern netwerk toegelaten mogen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan