xp start alleen op in veilige modus..

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb alle recorvery punten gebruikt maar dan krijg ik'n leeg opstartscherm zonder iconen of startbalk..
kan daar dus niets mee
wel'n melding gehad : unable to load the file G:\i386\WINNTUPG\NETUPGRD.DLL
Wie weet een oplossing voor dit probleem kan nu alleen in safe modus met netwerk werken dus dat schiet niet echt op..
groet Simon
 
het raarre van al is dat er G:/ staat vermeld inplaats van C:/

betreft het een pc waarvan de harde schijf meerdere partities heeft ...de opstart moet normaal op C:/ staan !!

je zei ik heb alle recovery punten geprobeerdt :
echter vraag ik je kun je in de veilige modus met opdrachtprompt geraken !
herstel optie 1..
veilige modus met opdrachtprompt...
type C:\windows\system32\restore\rstrui.exe en druk op Enter om systeemherstel te starten

typ sfc /scannow om alle systeembestanden te controleren .
windows vraagt om de installatie cd als er orginele bestanden dienen terug gezet te worden ...plaats dan de installatie cd in de drive .

herstel optie 2..
om de herstelconsole te starten vanaf de installatie cd
1..plaats de cd in de drive en herstart
2..druk op een toets ( zodra dit bericht verschijnt )
3..in het blauwe scherm "welkom bij setup" druk u op de letter R om de herstel console te starten
4..controleer of hier de C:/ geselecteerdt is indien zo druk je enter..
5..indien je een wachtwoord heb aangemaakt voor de administrator dien je deze nu in te geven en verder op enter te drukken ..*meestal is dit niet van toepassing en zodus hoef je ook niets in te geven druk verder op enter
De herstelconsole wordt nu gestart en u ziet nu de opdrachtprompt
6..typ hier C:\windows\system32\restore\rstrui.exe en druk op enter om systeemherstel te starten
 
Laatst bewerkt:
leeg scherm..

leeg scherm..

Dank !!
Hij doet het weer !
Het gebeurde vanwege het 'ondeskundig installeren va'n nieuwe videokaart(HD5450) zonder de oude (nvdia gf7100) eerst te verwijderen..
Erg dom,maar zo leer je't wel !
Nu heb ik alleen nog steeds geen HD zeker niet als mijn comp. opstart dan zie't er helemaal niet uit,zodra Windows Xp zich ermee gaat bemoeien is dat weg (groen scherm,moeilijk leesbaar) en ziet het er beter uit.
Heb Prolite E2409HDS scherm ,4gb ram en Amd Athlon x2 260 processor .
Hoe krijg ik mijn beeld wel HD ?
Display op control panel opent niet echt alleen via omweg (help in xp) .

Wat is dat progammaatje ook weer wat de diverse opstartmogelijkheden beperkt tot 1 windows en dan uitzichzelf doorstart?
Moet nu steeds kiezen anders start computer op vanuit een windows die het niet doet ..!!
Hoe zie je welke besturingssysteem in gebruik is en welke niet??
Waar de werkende windows zich gelokaliseerd heeft is dat makkelijk uit te vinden??

Alvast fijne dagen gewenst,

groet,


Simon
 
Inzoverre mijn XP doe't wel weer dank zij jullie tips maar tijdens de opstart heb ik nog wel n groen krakeleum achtig opstartscherm en zodra windows't opstarten overneemt gaa't goed maar of ik nou hd heb..,eerlijkgezegd weet ik niet of dat zo is..
Ook display op controlpanel doe't niet
Misschien hoort het zo maar op controlpanel staat ook niet mijn videokaart,wel is't menu zo op te roepen met muisklik maar of ik alles goed heb gedaan dat weet ik niet !
 
printscreen plaatsen met imgdumper

Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen
ga vervolgens naar ...IMGDumper.nl 2.1 � Home
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link en plak die in jevolgende bericht.
 
screenshot..

screenshot..

Hoi,

Nou,moest (natuurlijk) eerst uitvinden hoe je'n screenshot uberhaupt maakt : nou weet ik dat ongeveer (alt + screenshot tegelijk & da'n paint openen) maar dit gebeurt bij't opstarten : de eerste windowsbeelden zijn trouwens niet meer zo krakeleum en beverig als ze waren maar wel geheel lichtfelgroen en zodra het OS 't overneemt van de chipstart v/mijn moederbord (asrock n68c-s ucc 4gb ddr3) is het mooi maar of dat dan idd.ook hd is.., dat blijft de vraag !
Dus blijft de vraag hoe maa'k'n screenshot v/d 1e opstartbeelden als dat mogelijk is : hoor ik't graag.

Ps als ik't lettertype wat groter of vetter gedrukt wil krijgen is dat te doen zonder de lay-out v/d pagina te verrenoveren ?

groet,

Simon
 
je kunt géén printscreen maken van een opstartende pc ...
wat de meeste dan wel doen is er een digitale fotocamera er bij nemen en dan foto's nemen tydens het opstart proces ...
echter is dit géén optie indien je géén digitale foto camera bezit ....of een gsm met ingebouwde camera .



ik heb me effe verdiept in je eerste bericht ...
je heb dus een nieuwe videokaart geplaatst ...

1..vraag ! heb je de oude video driver verwijderdt in apparaatbeheer ....?
het groenachtig beeld kun je verkrijgen indien er 2 video drivers een conflict hebben met elkaar !!!

2..vraag ! wat bedoel je met ik moet telkens kiezen welke ik moet opstarten ....?
heb je toevallig meerderen besturingssystemen op je pc gehad ....
dat je nu tijdens het opstarten een zwart scherm krijgt te zien waar jij dan het juiste besturingssysteem moet kiezen ...?

indien zo doe je het volgende ...

start de werkende xp op ....éénmaal deze gereed is doe je het volgende...

1... klik start > uitvoeren
2...Typ msconfig en klik op OK om het hulpprogramma voor systeemconfiguratie te openen.
3...Selecteer het tabblad BOOT.INI.
4...Klik op de knop.... " alle opstartpaden controleren "
5...Er wordt een venster geopend waarin de ongeldige besturingssysteem vermeld word... klik deze aan en verwijder deze..
6...Bevestig nu dat je het item wilt verwijderen...
7...je dient nu het systeem opnieuw op te starten ....
Bekijk bijlage 9118
 
Laatst bewerkt:
L.S.

Bedankt,voor je tijd !
Antwoord op je vragen : nee eerlijkgezegd vermoed ik dat ik niet alle drivers of de driver geheel verwijderd heb,ook al omdat mijn mamabord is uitgerust met'n nvdea kaart en ik had de 7serie videokaart op mijn vorig msi bord ,die = fysiek weg maar als'k me goed herinner kreeg ik het videogebeuren niet a/d praat zonder (weer) 'n nvdea driver dus ik vermoed dat je gelijk heb dat er hier sprake is van conflikterende belangen tussen de leftovers van mijn eerder videocard,misschien de onboard card en de nieuwe ati videocard en dan schiet mijn basale computer kennis flink te kort,dat ben ik mij bewust
Heb je met mijn mamabord geen enkel nvdea driver nodig om die Ati aan de praat te krijgen ?? Temeer dat mijn onboard ook nvdea is en ik sterk de indruk kreeg dat sommige nvdeadrivers in general nodig zijn voor welke videokaart dan ook van een ander merk??
Al met al is dit onbekend terrein voor mij dat geef ik grif toe,lijkt allemaal mak'lijk maar dat valt erg tegen.
Ik hoef inmiddels niet meer te kiezen tussen de div.O.S.'sen maar hoe kan je weten welke OS aktief is en waar die gelokaliseerd is ??
Ook staat mijn OS niet op de c-schijf maar ik vermoed met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op'n andere schijf (2tb) die zich presenteert als de H schijf.. Mijns insziens maakt dat niet zoveel uit of heb ik dat (ook) mis ?
Heb idd.aantal OS crashes gehad en met 't idee mijn mail ooit nog'ns te kunnen redden heb ik deze niet aktieve OSystems niet (geheel) gewist
Soms ben je als leek al blij dat de boel weer draait,achteraf gezien had ik misschien beter voor'n nvdea kaart kunnen kiezen maar deze Ati 5450 & 1gb werd mij aangeraden en ik overzag de contradictie niet destijds,helaas
Ook heb ik 'n engelse versie van xp en op dat scherm wat jij heb afgebeeld staat bij mij niet boot ini en heb dus niet hetzelfde scherm of doe ik wat verkeerd ! Voordat ik jouw mail zag ; heb ik geprobeerd een screenshot te maken v/'t opstartscherm maar dat lukte idd niet,dacht ik ook al dat dat niet zou kunnen maar dat was gebaseerd op instinkt,nu ook op rede .
Zal bij de volgende X wel met mijn camera 'n aantal fotos maken en die uploaden !
Heb ook'n hoop,maar daar zal ik ook'n shot van maken niet te openen mail of fileresten eropstaan na zo'n progamma te hebben gedraaid als recuva en zou deze ooit willen repareren,indien mogelijk
Ik hoop dat ik niks vergeten ben te vermelden,mijn moederbordgegevens had ik al vermeld en de shots komen eraan
 
1..de on-board video kaart wordt uitgeschakelt indien je een losse video kaart plaatst ....dit is dus in uw geval zo .
dus je verwijder best alles wat met de Nvidia gf7100 te maken heeft .....
je dient enkel de driver van de nieuwe video kaart geinstalleerdt te hebben ....

2..je vermeld ook dat je een engelstaalige xp gebruik ...vraag indien je voor een nieuwe instal ga dan wil ik u wel de nederlandstalige versie bezorgen ....aan u om te beslissen .
persoonlijk denk ik dat dit immers het beste zou zijn ...
waarom dit : wel omdat jij dus vermeld dat je besturingssysteem zich niet op de C schijf bevind .....
Dit kun je controleren...
daar voor klik je op start ..
klik dan met rechts op deze computer..
kies beheer ..
er springt een ander scherm op en je klik hier dan op schijfbeheer ...
plaats daar van een printscreen zoals eerder werd meegedeeld ...

3..je spreekt tenslotte ook over mail's en file resten en zelfs over resten van eerdere niet volledig gewiste besturings systemen .....
daarom dat ik je tot een volledige nieuwe installatie wil aanraden ....maar dan de nederlandstalige versie van xp ...
deze is tevens voorzien van de service pack's

De activatie gebeurt door het ingeven van je eigen key ...
deze zou je dus moeten zien te achterhalen .....meestal bevind deze zich op de sticker die je terug vind ...
indien de sticker niet aanwezig is kun je een magical jelly bean keyfinder gebruiken
 
Zou best'n nieuwe nederlandstalige installatie willen,alleen ben al zo vaak van alles en vooral mijn mails en sent documents enz kwijtgeraakt dat ik huiver omdat weer mee te maken !
Heb start en rechts op mijn comp gedaan maar alles staat in engels dus is beheer dan manage of iets anders ??
Schijfbeheer in english = ?
Waarom is -ben niet eigenwijs of zo- het OS het beste te installeren op de c-schijf ?
Op mijn c-schijf staat nu geen werkend besturingssysteem,vermoed ik maar weet dit nog niet zeker dus vanwege bovenstaand probleem
Waarschijnlijk heb ik op dit moederboard ook in het begin mijn oude videokaart geinstallerd (nvdeags7100) dat had ik niet duidelijk vermeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan