Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb hier een pc met xp en hij start niet meer op ik krijg alleen een zwart scherm
ik kan nog wel in de bios geraken maar dat is alles


alvast bedankt
 
bedoel je een zwart scherm met een knipperent streepje links bovenaan ..
indien zo dan moet je in de bios aangeven dat hij moet opstarten vanaf de harde schijf...
wellicht staat deze nu ingesteldt om op te starten vanaf de cd...
indien dit scherm blijft staan , dan is er wellicht géén bestuuringssysteem geinstalleerd..
ben je in bezit van de xp cd-rom dan plaats je deze in de drive en doe je een opstart herstel ..note je geraakt wellicht de gegevens kwijt die er op staan ...ook dien je terug de updates op te halen
 
Is de computer de laatste keer op de juiste wijze afgesloten?
Als de computer de laatste keer verkeerd afgesloten is, start hij op in veilige modus , en krijg je een zwart scherm met kleine knipperende cursor te zien. Dit scherm kan een paar minuutjes zo blijven staan, maar zal daarna verder opstarten in veilige modus.
 
Kijk eens na in de BIOS of die je harde schijf nog kan "zien". Indien ok, zie dan dat die in de boot sequentie staat.
Maar ik denk eerder dat je harde schijf defect gaan zijn. In het beste geval nog te herstellen; bootsector (fixmbr).
 
ik denk ook dat de schijf stuk is want ik heb de schijf eruit gehaald en bij een andere pc bij aangesloten als slave maar de data is niet zichtbaar die er opstaat nu heb ik ook vernomen dat de pc al enkele jaren niet meer in gebruik was
maar wat bedoel je met bootsector (fixmbr)
 
probeer het volgende eens ...
terwijl je de computer opstart blijf je op de toets F8 klikken ( herhaaldelijk achter elkaar)..
u roept hier bij het bios menu op " geavanceerde opties voor windows "
deze geselecteerde opties zijn :
veilige modus
veilige modus met netwerk mogelijkheden
veilige modus met opdrachtprompt

logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
VGAmodus inschakelen
laatst bekende juiste configuratie( recente instellingen die werkten)
active directory terugzetten
foutopsporingsmodules

Windows normaal starten
Opnieuw opstarten
terug naar het menu met besturingssysteem ( gebruik de pijltjes om een besturingssysteem te selecteren )

we gaan eens de veilige modus met opdrachtprompt selecteren ...
is deze geselecteerd dan zie je een zwart venster met de naam cmd.exe
type C:\windows\system32\restore\rstrui.exe en druk op enter om systeemherstel te starten
 
een andere pc bij aangesloten als slave maar de data is niet zichtbaar

Probeer dit tooltje eens. Laat eens horen of dit geholpen heeft.

Download hier Unhide.exe naar je bureaublad. Als er een melding verschijnt dat het bestand mogelijk onveilig is mag je dit negeren.
• Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
Let op!!! Windows Vista & Windows 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren".Rechtermuisknop klikken en uitvoeren als administrator",
• Wacht rustig af tot de tool klaar is en doe daartussen niets met de computer.!!!
• Als de tool klaar is krijg je onderstaand scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"

unhide.jpg

Herstart de computer.
 
probeer het volgende eens ...
we gaan eens de veilige modus met opdrachtprompt selecteren ...
is deze geselecteerd dan zie je een zwart venster met de naam cmd.exe
type C:\windows\system32\restore\rstrui.exe en druk op enter om systeemherstel te starten

mag ik deze command uitbreiden? het is namelijk niet zeker dat het eerste deeltje klopt, afhankelijk van waar je je besturing hebt staan.

zekerder is dus van te tikken: %systemroot%\system32\...
 
%systemroot%\system32\(restore\)rstrui.exe

%systemroot%\system32\(restore\)rstrui.exe

@ antwanneke ...
dat die regel niet volledig is ! kan best zijn maar deze komt uit de handboek : Marco Teuling "xp geheimen "

de command die jij opgeeft is volledig hoor. alleen ben je niet altijd 100% zeker dat hij werkt. je kent immers de benamingen van de partities en mappen van de TS niet altijd (of die van de bewuste pc). vandaar dat ik (bij uitbreiding dus) een command geef die de wildcard "%" gebruikt om de locatie van \system32\restore\rstrui.exe te vinden ;)

met "uitbreiden" bedoel ik dus in de breedte van de mogelijke impact die het commando heeft :p

[edit] en om de info nog verder uit te breiden: wanneer je vista of 7 draait zit rstrui.exe rechtstreeks in de map system32. er bestaat niet langer een submap restore. dus dat stukje uit het commando kan je dan laten vallen (y)[/edit]
 
hallo ik heb het geprobeerd met unhide.exe en het is gelukt

heel erg bedankt

Bedoel je hiermee dat je de inhoud van de harde schijf kan lezen? Als dat zo is voer dan onderstaande stappen eens uit , want één of ander virusje had dan de schijfinhoud verborgen.

Download hier of hier MalwareBytes Anti-Malware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.


Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken .

Hijackthis downloaden en installeren:
Surf naar HijackThis - Trend Micro USA en download de installer (2.0.4) naar het bureaublad.
Na het downloaden klik op het icoontje van de installer (HiJackThis.msi) , waardoor hijackThis op de computer zal geinstalleerd worden.
Na installatie zal het icoontje van hijackThis op het bureaublad geplaatst worden.

Hoe een scan uitvoeren met HiJackThis:
Ben je gebruiker van Windows XP klik dan op het icoontje van HJT waardoor het programma zal gestart worden.
Klik onderaan op Main menu en haal het vinkje weg bij Do not show this window when I start HijackThis.
Vervolgens verschijnt het menu.
Klik vervolgens op Do a system scan and save a logfile
Als HJT klaar is met de scan zal automatisch kladblok geopend worden met de inhoud van het logje.
Sla het logje op als type alle bestanden.
Het logje zal hiermee bewaard worden op je computer.
Voeg het logje als bijlage in je bericht, of selecteer gans de inhoud van het logje, en kopieer en plak deze in je bericht.

Ben je gebruiker van Windows Vista of windows7 , dient hijackThis uitgevoerd worden als administrator. Ga hiervoor naar de map C:\Trend Micro\Hijackthis of naar de locatie op je computer waar je HijackThis geïnstalleerd hebt en klik daar rechts op hijackthis.exe en kies voor uitvoeren als administrator.

Plaats in een volgend antwoord.

Resultaat scan Mbam Malwarebytes
Hijackthis logje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan