XP & Xubuntu,blijft dat werken zonder internetaansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na 14 dagen verlof moest ik weer 20 minuten wachten op mijn laptop totdat hij zijn updates gedownload,geïnstalleerd en herstart was.
Dat terzijde.Mijn vriend zijn XP pro heb ik eens hersteld met mbam en AdwCleaner.Een paar uren updaten was ook nodig.Maar blijft die pc ook goed zonder internetaansluiting?
Of komt alle rommel van internet zodat je veiligheidsupdates moet binnenpakken.Valt de boel stil na een tijdje zonder internetaansluiting?
Door eventuele fouten van de gebruiker.
Ik denk ook aan die Xubuntu die via zijn updates fouten hersteld door jezelf mss gemaakt.
 
het downloaden , installeren en het configureren van updates kan best ruim 20minuten in beslag nemen , dit is afhankelijk om hoeveel updates het hier gaat !
je kan de pc gerust zonder een internet aansluiting gebruiken ....
vooropgesteld dat je dan ook niets aansluit van een usb stick , externe schijf en dat je niet zomaar eender welke cd of dvd die men je in handen geeft gaat plaatsen in je drive ...
want een besmetting kan ook daarop aanwezig zijn en zo doende over gedragen worden naar de XP.
 
Een pc die nooit aan internet hangt loopt nagenoeg geen gevaar voor besmetting en zal wat de besturing en software betreft voor altijd blijven werken. Zelf updaten is in dat geval niet nodig.
Voorwaarde is tevens dat zoals qtex vermeld er geen andere data ( bestanden ) in aanraking komen met deze pc. d.m.v. een USB stick, CD of DVD , externe schijf of via het lokale netwerk. Doe je deze laatste dingen wel maar hangt de pc nooit aan internet, dan volstaat een goed beveiligingsprogramma te installeren.

Een pc raakt niet uit zichzelf besmet, maar door bestanden (via internet, illegale software, besmette bestanden zoals afbeeldingen of pdf bestanden enz. enz. ) , dus data dat er niet op hoort te staan voor de werking van een pc en z'n software. Hij raakt dus besmet door data dat op een bepaalde manier op de pc is terecht gekomen.
Een pc kan dus besmet raken door bestanden van buitenaf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan