Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Een auto van het Duitse merk Audi is in de Verenigde Staten onderweg van Silicon Valley naar de technologiebeurs CES in Las Vegas, zonder chauffeur. Audi wil zo aantonen dat zelfrijdende auto's klaar zijn voor de openbare weg.
Lees/kijk verder>>>>>>

bron:DS
 
En als die onderweg plotseling met pech te maken heeft ,een lekke band bijvoorbeeld wat dan ? Of zonder benzine vallen .
 
Dan bel je de VAB...
Een auto van Audi is in de Verenigde Staten onderweg van Silicon Valley naar de technologiebeurs CES in Las Vegas, zonder chauffeur. Audi wil zo aantonen dat zelfrijdende auto's klaar zijn voor de openbare weg.

De zelfrijdende Audi A7, die de troetelnaam Jack meekreeg, kan dankzij twintig sensoren perfect aanvoelen wat er op hem afkomt. Enkele Amerikaanse journalisten durfden het dan ook aan om mee te rijden met Jack naar Las Vegas. Ze vertrokken zondagavond aan het ontwikkelingslabo in Silicon Valley en hebben ondertussen zowat de helft van de route afgelegd. Naar verwachting zullen ze morgenavond aankomen.

Het is niet de eerste keer dat Audi een auto zonder chauffeur laat rondrijden. Bij de editie van de CES begin 2014 had de Duitse autobouwer al een geautomatiseerd voertuig door Las Vegas laten rijden. Enkele maanden geleden ging Audi nog een stap verder en liet het een zelfrijdende Audi R8 aan 240 kilometer per uur over het Duitse Formule 1-circuit van Hockenheim scheuren.

De rit van 900 kilometer is voorlopig wel de langste afstand die een zelfrijdende auto aflegde, nadat een Mercedes in 2013 al eens een rit van 103 kilometer klaarde. Audi hoopt de consument er zo van te overtuigen dat dit soort wagens effectief in het verkeer gebruikt kunnen worden. Toch zal het naar schatting nog tot 2020 (geloof ik niet - vroeger n.v.d.r.) duren voor de wagens in het straatbeeld zullen verschijnen. Naast Audi en Mercedes zijn ook Nissan, en internetreus Google met de ontwikkeling van zelfrijdende wagens bezig. (en Tesla reeds in mei dit jaar! n.v.d.r)

WW
 
En als die onderweg plotseling met pech te maken heeft ,een lekke band bijvoorbeeld wat dan ? Of zonder benzine vallen .

Volgens mij doe je dan precies hetzelfde als dat je zelf achter het stuur zou zitten.
Tenminste, zoiets lijkt mij zéér logisch.
 
...terug de VAB bellen...
Amaai Walter de keren dat ik zonder naft viel...dan was de VAB zot geworden denk ik.
Mijn laatste auto was eene op LPG...vergat meestal naft te tanken...maar die start wel op met naft he!
Veel op pad geweest met de jerrycan...zong dan met de jerrycan vlam ik door ......:lachen78:
mvg
 
L.,
Zoals ik al zei: het is een HULP om o.m. ongevallen te vermijden. Een GPS is ook niet 100%, maar het helpt je wel om in 99% van de gevallen je weg te vinden.
Ww
 
Sorry voor het Engels, maar met de CES in Las Vegas...
While Mercedes was busy unveiling the F 015 autonomous car concept at Consumer Electronics Show, Audi took a different route of demonstrating what its selfing driving cars were capable of. Jack the Audi A7 drove itself for over 500 miles at highway speeds on a trip from San Francisco to CES in Las Vegas in a tour de autonomous force.

Though far from a fully autonomous vehicles, Audi’s self-driving car can navigate highways at speeds up to 70 MPH, braking, passing, and generally driving like a well-mannered motorist. In other words, the exact opposite of how you’d expect an Audi driver to act. Audi is one of the first automakers to get a license for its autonomous vehicles, and it is sinking a lot of resources into securing a place at the table of self-driving carmakers. The system also can’t handle the lower speeds and general chaos of city driving yet, and thus hands control back over to the driver after a sufficient number of alarms letting you know hey, it’s time to drive buddy.

Of course an Audi test driver was along for the ride the whole time, and the Jack the Audi made several stops to pick up members of the press and the public to give them a taste of our autonomous automobile future. And that future isn’t too far off according to Audi, as this concept uses off-the-shelf technology. Of course it’s one thing to be able to build an autonomous car, and another thing to sell it, as these autonomous systems can cost hundreds of thousands of dollars on top of the cost of the car. Some features though, like the Adaptive Cruise Control and side-assist radars, are already in production on higher-end vehicles, though others are still too expensive even for Audis.

One day though we may look back on Jack as a pioneer of autonomous automobiles. Who knows? Maybe he’ll even have a place in a museum.
WW
 
Daar hoort een foto bij

PopUp595_335popupCES150016_small.jpg
 
Juist. En zopas een film gezien van een vrouw die haar auto voor de supermarkt verlaat en haar wagen zichzelf parkeert in de ondergrondse parking. Dat alles opgevolgd door een horde verbaasde journalisten. Gedemonstreerd voor de CES technologiebeurs. Dàt is technologie van vandaag en die we morgen kopen. Idem ditto Smartphone, GPS en Android op je thuis TV. ..
WW
 
Dàt is technologie van vandaag en die we morgen kopen.
Waarschijnlijk zal dit ook wel eens te koop zijn lees hier ,daar fantaseer ik natuurlijk ook weer over....zeker als ik dit lees/zie op het nieuws!!!
Word tijd dat de wereld wakker word ,we hebben één echt probleem...waar geen oplossing voor is!!!Zal me ergers worst wezen hoe één auto zal rijden!
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan