Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb zopas ondekt dat ik 2 logé's heb. Verleden week zag ik de eerste en vandaag de tweede.
In het voorjaar van 2012 plaatste ik een nieuw nestkastje in de tuin. Daarin had ik een minicamera in geplaatst.
Verleden jaar was er niets van beweging te zien. Verleden week echter zagen we een meesje in het kastje duiken. Het kwam nog enkele malen in de opening kijken en bleef dan zitten. Toen ik de camera opzette zag ik duidelijk het vogeltje in het lege nestkastje zijn hoekje opzoeken om te slapen. Tot 's avonds laat liet ik de camera ingeschakeld om te volgen wat er zou gebeuren. 's Morgens echter was de vogel gevlogen. De volgende avond rond 17u was het terug present. Weer in zijn zelfde hoekje en maar dutten. De volgende morgen opnieuw verdwenen. Zo was het iedere dag.
Vandaag ontdekten we dat ook in een ander kastje bezoek aangekomen was. Met een verschil van amper een paar minuten doken ze elk in hun kastje.
Hopelijk kunnen we het opbouwen van het nestje als de broedtijd aanbreekt volgen. Ook zou het mooi zijn om de eitjes te zien uitkomen.
Jammer dat er maar op dit ene kastje een camera staat. Gelukkig heb ik er ook IR leds bijgeplaatst. Zo kan ik het ook zien na het vallen van de avond.
Nu maar afwachten.
 
Ik bied ze een gratis verblijf met eten voor de ganse dag. Mag toch eventjes kijken of ze het wel netjes houden hé.;)
Kan alles van binnenuit aanleggen en volgen. Dus ze weten niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan