16/01 Bob veroordeeld tot financiële strop na ongeval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie BOB speelt en het stuur van een dronken chauffeur overneemt, loopt grote risico’s. Dat heeft een vrouw uit het Waalse Trois-Ponts ondervonden. Tijdens een avondje uit veroorzaakte ze een ongeval met de auto van dronken vrienden. Ze draait nu op voor alle schade, maar weigert te betalen. En dus liet de deurwaarder beslag leggen op een deel van haar loon en haar woning.

Haar man Thierry Bidaine (43) uit Gent verhuisde jaren geleden met zijn vrouw naar Trois-Ponts en is daar gisteren een hongerstaking begonnen. Om aandacht te vragen voor het probleem van zijn echtgenote en om de honderden chauffeurs die ieder weekend BOB spelen op de mogelijke gevaren te wijzen. 170.000 euro

Bidaine slaapt in een witte tent die opgesteld staat tegenover de woning van de vroegere vrienden van het koppel. Zij brachten de twee aan de rand van het bankroet. “Op een avondje uit nam mijn vrouw Murielle het stuur van buurman André over omdat alleen zij nog nuchter was. Op weg naar huis veroorzaakte ze een ongeval. De auto werd tot schroot herleid. André zat maanden thuis.”

“Negen maanden later kregen we een brief van een advocaat in de bus. Mijn vrouw was verantwoordelijk voor het ongeval en moest 170.000 euro betalen voor de auto en voor de morele en fysieke schade. In eerste aanleg en later ook in beroep werden we veroordeeld tot het betalen van 11.000 euro”, zegt de hongerstaker.

“Omdat we weigeren heeft een deurwaarder onze inboedel komen opschrijven en is er beslag gelegd op een gedeelte van het loon van mijn echtgenote”, zegt de man.
Verzekering

“BOB rijdt best met zijn eigen voertuig”, zegt Peter Wiels van Assuralia. “Wie een auto leent of gebruikt, wordt geacht deze in de oorspronkelijke staat terug te geven. Gebeurt er toch iets en de chauffeur ging zelf in de fout, dan dekt de omniumverzekering de schade. Heeft men er geen, kan dat inderdaad tot pijnlijke situaties leiden”, aldus Wiels.

Bron:GVA

SIMBA
 
jaja dat is een schandaal hé bij mij zouden ze boom in kunnen
met hune bob dat hebben ze al jaren geleden gezegt
dat een bob niet verzekerd is( zijt maar eens goed voor de mensen)
de regering had daar toch iets voor kunnen doen hé met hune reclaam met de bob (maar als er iets gebeurd zijt ge de sigaar )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan