27/02 : Gecrashte Boeing had al meerdere defecten

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Boeing 737 van Turkish Airlines die woensdag neerstortte nabij Schiphol, kampte in het verleden al meermaals met technische defecten. Dat heeft de luchtmaatschappij zelf toegegeven.

Twee dagen voor de crash werkte het belangrijkste waarschuwingslampje in de cockpit niet meer. Daardoor kon het vliegtuig de luchthaven van Madrid niet tijdig verlaten. "Maar het euvel werd opgelost en sindsdien werden nog 8 vluchten uitgevoerd", aldus Turkish Airlines.
Verwaarlozing

De Turkse media melden ook dat er al eens een defect was aan de flappen van de vleugels. Dat werd verholpen in oktober en sindsdien werden er geen problemen meer gesignaleerd.
Turkish Airlines blijft ontkennen dat het onderhoud van hun toestellen wordt verwaarloosd. "We houden rekening met alle nationale en internationale wetgevingen en de procedures die door de vliegtuigbouwers zelf worden opgelegd."
Vijf Turken en vier Amerikanen omgekomen bij crash Schiphol
Identificatie slachtoffers blijft moeizaam verlopen
Verkeerstoren: "We hebben een groot probleem"

Er lopen momenteel verschillende onderzoeken naar de crash van de Boeing, die nog maar zeven jaar oud was. In de loop van de volgende week zouden de eerste resultaten bekend worden gemaakt.

Bron:GVA

SIMBA
 
ze zullen wel een fout gemaakt hebben bij het landen en geprobeerd te herstellen,met gevolg dat ze het toestel overtrokken en dan hebben ze geen power genoeg om nog te stijgen
 
Er schuilt echter een gevaar in het met lage snelheid vliegen: men kan het toestel overtrekken.
De lift daalt sterk en de weerstand is groot. Het toestel “tuimelt” naar voren en is overtrokken ( stal). Elk toestel heeft een stal-warning. Wanneer dit gebeurt bij lage hoogte, dan heeft men een groot probleem! Bij het landen moet dan ook altijd goed op de snelheid worden gelet! Het herstellen uit een stal is een essentieel onderdeel van de vliegtuigpraktijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan