Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

op het forum had ik al een paar berichten gezien over de geweldige laptop van ACER. Een hoopje prut, ik heb er al geruime tijd moeilijkheden mee maar steeds heb ik het op kunnen lossen tot afgelopen weekend. Vrijdag avond sluit ik de pc normaal af zonder problemen, zaterdag wil ik hem starten en na mijn wachtwoord in te hebben gevoerd gaat alles nog goed, ik haal even wat te drinken en hij staat ineens uit... Dit vond ik nogal vreemd, probeerde hem op te starten maar het enigste wat er gebeurd is dat de aanknop gaat branden, ik hoor de ventilator even lopen en dan valt de hele pc weer uit, vervolgens wilt hij weer opstarten, weer ventilator en weer valt hij uit, dit houd hij vol tot de accu leeg is (getest met volle accu). Ik heb de hele laptop opengeschroefd (wees gerust, garantie en alles was al weg) maar alles zat op zijn plaats, niets zag er vreemd uit en heb hem gelijk even schoon gemaakt.

Dit probleem heeft hij nu dus al 4 dagen en ik krijg hem niet aan de gang, heeft iemand een idee behalve een nieuwe kopen? ik hoor het graag,

Tim Altena
 
Test eens met een linux livecd, bvb ubuntu
Opstarten vanaf cd of usb kan je selecteren, al wat je moet doen is starten en onmiddelijk op de functietoets F! tokkelen tot je het bewuste keuzeschermpje krijgt.
Als de laptop werkt met ubuntu kan het nog steeds hardwareprobleempje zijn (ik denk dan aan het ramgeheugen).
Kan je eens beschrijven welke problemen je voorheen had zodat we een idee kunnen vormen van wat er mankeert??
 
De voorgaande problemen waren oververhitting, het opeens uitvallen van de pc, ineens een blauw scherm met geheugendump, niet willen opstarten (als hij warm of koud was maakte niets uit), na een dag dan ineens weer wel, ik heb hem nu helemaal uit elkaar liggen en ben nu steeds een ander onderdeel aan het vervangen tot ik erachter ben wat het is maar bedankt voor de ubuntu tip, deze zal ik straks direct thuis uitproberen,

tim
 
Met oudere ubuntu heb ik laptops aan de praat gehregen met defect ram, maar de rest aan onderdelen testen ging een stuk sneller op die manier.
Dat is typisch linux, beschadigde delen worden geisoleerd en enkel het bruikbare word gebruikt. Ook met beschadigde harde schijven werkt het.
Kan je starten en werken met ubuntu, zelfs installeren ervan dan ligt het aan cpu, ram, voeding of moederbord.
Dat is steeds mijn eerste selectie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan