Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben bezig met de hardeschijf van mijn laptop te clonen en gebruik hiervoor Acronis.
Tijdens het clonen laat Acronis mijn laptop herstaten en het clonen loopt dan verder buiten Windows: Een zwart scherm met witte letters.
Dit is geen probleem behalve dat na een zekere tijd het programma stopt ik moet dan herstarten met de aan-uit knop.
De herstart loopt ook goed behalve dat mijn scherm dan zwart blijft, ik kan dan ook niet zien hoe ver het al gelopen is.
Na enkele uren kreeg ik wel de melding dat het clonen voltooid was.
Ik heb de doel-disk dan afgekoppeld en de laptop opnieuw opgestart.
Morgen kan ik de nieuwe hardeschijf testen.

Maar nu dus mijn vraag: Hoe kan ik zorgen dat ik geen zwart scherm meer krijg en dat ik altijd blijf zien hoe ver Acronis gelopen is?

Joke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
goeiemorgen joke
ik heb je tekst opgesplitst ( leest gemakkelijker ).

wel ik heb zelf eens de kloon fucntie hier toegepast ....
nu moet ik je wel vermelden dat het hier met de Acronis True Image 2013 werd toegepast onder de win8 pro
er zijn hier een paar verschillen , tenopzichte van de werkwijze bij u ..
na het selecteren van de Bron schijf en de Doel schijf herstarte ook de pc hier : MAAR !
- ik heb géén zwart scherm met witte letters gezien maar kreeg een blauw gekleurd scherm dat standaard is van acronis met een voortgangs venster.
-dit voortgangs venster gaf een tijds indeling aan ( deze is niet 100% accuraat en verspringt dan ook wel !)
-tevens is er een groene voortgangsbalk te zien , als deze de 100% bereikt heeft herstart de pc zich in 15 seconden en is het klonen succes vol gedaan ...
zie afbeelding ..
Bekijk bijlage 10333

nu kon ik tijdens het klonen zelf Géén afbeelding nemen van dit voortgangsscherm !
waarom jij dit niet te zien krijgt kan van verschillende factoren afhangen ...
1..je gebruik de vista en tevens de acronis true image 2010 ! ( deze versie kan dit waarschijnlijk niet weergeven !)
2...het zou mogelijk zijn dat de versie welke je nu gebruik beschadigt is ....( daarom klik je nu de setup.exe aan van de acronis true image 2010 en je kiest om deze te herstellen ...)
door de setup.exe aan te klikken terwijl de acronis true image nog aanwezig is op je systeem verkrijg je nu een extra optie : namelijk om deze te herstellen ...
althans is dit in de versie 2013 zo ... zie afbeelding
Bekijk bijlage 10334
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen allemaal,

Bedankt voor de reacties maar helaas.

Ik heb met de cd van Acronis een herstel installatie gedaan maar het resultaat blijft het zelfde: tijdens het clonen een zwart scherm met witte tekst en ook een primitieve voortgangs balk.

Maar als ik het clonen te lang rustig laat doen valt het scherm uit en bij terug starten gaat het clonen wel verder maar ik kan niks zien, het scherm blijft volledig zwart. Zal ik dan toch aan versie 2013 moeten geraken om de voortgang te kunnen zien?

Ik heb vandaag de gecloonde schijf getest en het resultaat is goed.

Joke
 
Mijn pc is een Windows 7 x64
Ik had vergeten vermelden dat wat qtex schreef NL: Er zijn hier een paar verschillen , tenopzichte van de werkwijze bij u ..
na het selecteren van de Bron schijf en de Doel schijf herstarte ook de pc hier : MAAR !
- ik heb géén zwart scherm met witte letters gezien maar kreeg een blauw gekleurd scherm dat standaard is van acronis met een voortgangs venster.
-dit voortgangs venster gaf een tijds indeling aan ( deze is niet 100% accuraat en verspringt dan ook wel !)
-tevens is er een groene voortgangsbalk te zien , als deze de 100% bereikt heeft herstart de pc zich in 15 seconden en is het klonen succes vol gedaan ... bij mij ook zo is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan