Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Wie kan me helpen met Acronis True Image.
Ik heb op mijn pc Acronis 10 staan, ben er heel tevreden mee, als er iets misloopt kan ik alles in een minimun van tijd alles terug zetten, maar mijn probleem is, wanneer ik een nieuw program instaleer hij telkens wat van de harde schijf wegneem van geheugen, normaal gezien wanneer je een nieuw program instaleert zou hij telkens de oude image moeten verwijderen en dat doet hij niet, ik heb al 5 maal een nieuw program geinstaleerd en moet nu weer wat geheugen van de harde schijf nemen.
Mijn vraag, hoe stel je dat in wanneer er een nieuw program geinstaleerd wordt dat het vorige verwijdert wordt, zo zou het normaal moeten gaan.
Alvast bedankt op voorhand,
danjp
 
Hoi!
Acronis is dus de bedoeling van een backup te nemen van de harde schijf.
eventueel de C én de d schijf.
Normaal gezien wordt er verondersteld dat je dus een backup neemt op je EXTERNE HD en niet op je C schijf!
Dat is al op zich héél belangrijk! Want als je een volledige systeemcrash hebt en je kan zelfs windows niet meer opstarten dan ben je de pineut natuurlijk!
Want dan kan je zowiezo nooit aan je backup natuurlijk.
eerst moet je met acronis 10 een systeemschijf aanmaken, een soort reddingscd.
ook eens nazien in je bios of je pc wel eerst gaat zien naar je cd rom station en dan pas naar je c schijf als je pc opstart.
verder als alles daarmee in orde is maak je gewoon een backup van je c,(eventueel met je d) naar je harde schijf (je bladert er naartoe)
Je heeft een naam aan het *.tib bestand
 
zelf noem ik het bestand gewoon de cijferreeks van de datum wanneer ik het heb gemaakt: bvb 17102008 alles ok
iedere maand neem ik een nieuwe backup op mijn externe HD en noem deze dus ook naar de datum. Als alles in orde is verwijder ik dan gewoon de oude backup
(je kan de datum dus controleren)en klaar is kees.
Hopelijk heb je er wat aan!
Beste groetjes Cybermusky; Pascal
 
zelf noem ik het bestand gewoon de cijferreeks van de datum wanneer ik het heb gemaakt: bvb 17102008 alles ok
iedere maand neem ik een nieuwe backup op mijn externe HD en noem deze dus ook naar de datum. Als alles in orde is verwijder ik dan gewoon de oude backup
(je kan de datum dus controleren)en klaar is kees.
Hopelijk heb je er wat aan!
Beste groetjes Cybermusky; Pascal

bedankt voor je antwoord
wanneer ik een nieuwe backup maak blijf telkens de oude staan zodat mijn harde schijf ook vol loopt, ikzelf heb acronis niet geinstaleerd (heb daar geen verstand van )
mijn vraag is, hoe verwijder je een oude backup, ik heb al meerdere malen wat geheugen moeten afnemen om een nieuwe backup te maken
Mvg, jpke
 
een oude backup kun je verwijderen uit de map acronis true image
en dan rechtsklikken op het *tib bestand met een oude datum en dan verwijderen kiezen
en het is weg
maar zorg wel dat je nieuwe backups laat staan voor de zekerheid

geheugen heeft niets te maken met de ruimte van backups
de backups staan op de harde schijf en daar neemt het dan wat ruimte van in
 
een oude backup kun je verwijderen uit de map acronis true image
en dan rechtsklikken op het *tib bestand met een oude datum en dan verwijderen kiezen
en het is weg
maar zorg wel dat je nieuwe backups laat staan voor de zekerheid

geheugen heeft niets te maken met de ruimte van backups
de backups staan op de harde schijf en daar neemt het dan wat ruimte van in

bedankt voor je antwoord,
ikzelf heb acronis niet geinstaleerd, ik heb daar totaal geen verstand van hoe het eigelijk werkt
ik heb acronis true image home 10 nederlands
op 10 juli 2008 is acronis geinstaleerd door een vriend die nu spijtig genoeg betreffende zijn werk verhuist is naar antwerpen
op 21 juli 2008 heb ik een nieuwe image moeten maken alsook op 17 aug 2008
op 28 sep 2008 heb ik terug een nieuwe image moeten maken, halverwege kreeg ik een bericht dat er geen ruimte genoeg was, ik heb dan wat ruimte bijgenomen
mijn image staat op beveiligde zone
wanneer ik een nieuwe image moet maken moet ik vooralleer windows opstart op f11 klikken
ik weet nog steeds niet hoe je die oude backups kan verwijderen
graag indien mogelijk, zou ik willen dat het stap voor stap uitgelegt wordt omdat ik niet op de hoogte ben van acronis, waar vind ik de*tib
bedankt als je dit wil doen op voorhand voor je geduld

danjp
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ga het proberen uit te leggen
ik heb zelf ook true image 10
open true image en ga in het hoofdscherm naar selecteer een actie -> backup bestanden beheren -> en klik op backup verkennen nu kom je in de map van acronis true imaga als het goed is
hier staan alle backups
nu selecteer je een oude backup en dan op een rood kruisje bovenaan klikken daarmee
verwijder je de backup.
dus zo moet het lukken :duimop:
 
hieronder nog een plaatje hoe het moet:
sb4lm0.jpg


dus het kleine rode kruisje naast dat mapje onder moet je klikken om
het te verwjideren.
en helemaal rechts staan de *tib bestanden dat zijn dus de backups
 
Ok ik ga het proberen uit te leggen
ik heb zelf ook true image 10
open true image en ga in het hoofdscherm naar selecteer een actie -> backup bestanden beheren -> en klik op backup verkennen nu kom je in de map van acronis true imaga als het goed is
hier staan alle backups
nu selecteer je een oude backup en dan op een rood kruisje bovenaan klikken daarmee
verwijder je de backup.
dus zo moet het lukken :duimop:

bedankt moontje,

maar helaas bij mij staat er niet back-up bestanden beheren
bij mij staat er juist:
back-up verifiëren
herstelbeheer activeren
beveiligde zone beheren
schijf klonen
nieuwe schijf toevoegen ;!
op de nederlandse handleiding staat er ook back-up bestanden beheren, maar niet op de pc, raar maar waar
 
Laatst bewerkt:
staat het ook niet aan de linkerkant bovenaan?
zoals in het plaatje hierboven

je zou anders ook op een andere manier de backups kunnen verwijderen
ga naar start -> deze computer -> C: schijf (de schijf waar de backups opgeslagen staan) -> Acronis true image map -> hier staan de *tib bestanden en dan
op een bestand staan en rechtstklikken (dus de rechtermuis knop drukken) en verwijderen kiezen
 
staat het ook niet aan de linkerkant bovenaan?
zoals in het plaatje hierboven

je zou anders ook op een andere manier de backups kunnen verwijderen
ga naar start -> deze computer -> C: schijf (de schijf waar de backups opgeslagen staan) -> Acronis true image map -> hier staan de *tib bestanden en dan
op een bestand staan en rechtstklikken (dus de rechtermuis knop drukken) en verwijderen kiezen

wanneer ik naar Start/Alle programs/Acronis ga en dat opend zie ik het voorbeeld gelijk op het plaatje en kan ik verder gaan tot Back-up verkennen maar kom nergens Acronis True Image vinden, weet niet waar mijn vriend dit opgeslagen heeft, wanneer ik een back-up terug wil zetten moet ik op Beveilligde zone klikken, maar weet niet of die op mijn C of D schijf staat, vind het nergens terug, ik denk dat dat het probleem is nu
graag zou ik dit program opnieuw willen instaleren maar is te ingewikkeld voor mij ;!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan