Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben van plan om een apple pc te kopen heeft er iemand ervaring in verband met de software, zoals office van microsoft zou je dit nog kunnen gebruiken en andere software zoals nero enz
 
ik ben van plan om een apple pc te kopen heeft er iemand ervaring in verband met de software, zoals office van microsoft zou je dit nog kunnen gebruiken en andere software zoals nero enz
Als je een Apple gaat kopen ben je het best dat je ook overstapt naar mac-software i.p.v. microsoft-software
Microsoft Office --> Iwork 08 ( Betalend 79 € ) OpenOffice of NeoOffice ( gratis )
Photoshop --> The Gimp ( gratis )
Internet Explorer --> Safari of Firefox of Opera ( gratis )
Tweakers --> Leopard cache cleaner ( gratis in een blijvende demoversie ) en Onyx ( gratis )
Outlook Express --> Mail of Thunderbird ( gratis ) en nog vele andere gratis te downloaden ZONDER illegaal te doen want allemaal opensource materiaal
VLC media player die kan alle codex aan
`
Je zal het U niet beklagen , ik heb een Macbookpro 2.16 Ghz intel en een Imac G3 een blauw bolleken en nog geen moment spijt van gehad .
weg virussen en weg defragmenteren eigenlijk alles wat er met windows van problemen was ken je hier niet mee
 
Laatst bewerkt:
Als je een Apple gaat kopen ben je het best dat je ook overstapt naar mac-software i.p.v. microsoft-software
Microsoft Office --> Iwork 08 ( Betalend 79 € ) OpenOffice of NeoOffice ( gratis )
Photoshop --> The Gimp ( gratis )
Internet Explorer --> Safari of Firefox of Opera ( gratis )
Tweakers --> Leopard cache cleaner ( gratis in een blijvende demoversie ) en Onyx ( gratis )
Outlook Express --> Mail of Thunderbird ( gratis ) en nog vele andere gratis te downloaden ZONDER illegaal te doen want allemaal opensource materiaal
VLC media player die kan alle codex aan
`
Je zal het U niet beklagen , ik heb een Macbookpro 2.16 Ghz intel en een Imac G3 een blauw bolleken en nog geen moment spijt van gehad .
weg virussen en weg defragmenteren eigenlijk alles wat er met windows van problemen was ken je hier niet mee

da vind ik een gevaarlijke uitspraak hoor ;) Sinds dat Macintosh Intel-processors is gaan gebruiken zijn ze evengoed gevoelig aan inbreuken als pc's :smilie_pinoc:
 
en hoe gaat dat dan om de computers thuis in een netwerk te steken? is dat een beetje gelijkaardig aan hoe het met windows moet? en de printer bv. we hebben een brother, werkt deze goed met mac?
 
Geef mij eens wat bewijzen zelfs op de Applesite hebben ze de viruswaarschuwing eraf gedaan omdat deze niet relevant is , want ook al gebruikt Apple intelprocessoren toch werken ze niet met een BIOS kernel ( die heel gevoelig is voor virussen )maar met een Darwin kernel die op Unix is gebaseerd en deze is van opbouw geheel anders dan Bios alsook moet je voor je iets wil installeren je inloggen als root .
dat wil dus zeggen dat een bot of een hacker eerst je rootpaswoord moet achterhalen eer er iets op je Apple kan geplaatst worden
 
Laatst bewerkt:
en hoe gaat dat dan om de computers thuis in een netwerk te steken? is dat een beetje gelijkaardig aan hoe het met windows moet? en de printer bv. we hebben een brother, werkt deze goed met mac?
het merendeel van de drivers voor printers en dergelijke voor Mac vind je door even te googelen en in je Systeemvoorkeuren kan je gaan naar Netwerk gaan en daar je Netwerk instellen bvb.: zoals printer delen je kan ook via programmatjes zoals " log me in " en ook " teamviewer " een computer van op afstand beheren . doch daar moet je eerst toegang hebben op de te beheren computer hebben om dit te installeren kwestie van de veiligheid hé
Afbeelding%203.png
[img=http://img370.imageshack.us/img370/1600/afbeelding3zz7.th.png]
Afbeelding%203.png
 
Laatst bewerkt:
heb weeral wat bijgeleerd sé

heb weeral wat bijgeleerd sé

Geef mij eens wat bewijzen zelfs op de Applesite hebben ze de viruswaarschuwing eraf gedaan omdat deze niet relevant is , want ook al gebruikt Apple intelprocessoren toch werken ze niet met een BIOS kernel ( die heel gevoelig is voor virussen )maar met een Darwin kernel die op Unix is gebaseerd en deze is van opbouw geheel anders dan Bios alsook moet je voor je iets wil installeren je inloggen als root .
dat wil dus zeggen dat een bot of een hacker eerst je rootpaswoord moet achterhalen eer er iets op je Apple kan geplaatst worden

:yahoo:
 
Wat ik me nu wel afvraag is het volgende.
Apple is unix based en virussen kunnen zich daardoor niet verspreiden op de mac.
Ze blijven in hun isolement door de specifieke structuur van het systeem.
Linux is net zo.
Vroeger had je te weinig ondersteuning voor je hardware, maar sinds vista heeft ieder systeem beperking met wat betreft drivers en programma's.

Waarom stappen nu zoveel mensen over naar het dure mac en waarom laten ze nog steeds het gratis linux links liggen?
Zelf heb ik de voorkeur om mijn pc zelf te bouwen op maat, daar kan ik wel linux opzetten, maar niet mac
 
Wat ik me nu wel afvraag is het volgende.
Apple is unix based en virussen kunnen zich daardoor niet verspreiden op de mac.
Ze blijven in hun isolement door de specifieke structuur van het systeem.
Linux is net zo.
Vroeger had je te weinig ondersteuning voor je hardware, maar sinds vista heeft ieder systeem beperking met wat betreft drivers en programma's.

Waarom stappen nu zoveel mensen over naar het dure mac en waarom laten ze nog steeds het gratis linux links liggen?
Zelf heb ik de voorkeur om mijn pc zelf te bouwen op maat, daar kan ik wel linux opzetten, maar niet mac
Een Apple is duurder dan een Windows based notebook /desktop ja , maar dit gaat alleen op als je de goedkopere versies van Windows vergelijkt met Apple .
Als je appelen met appelen vergelijkt dan moet je ook naar de benchmarks ( lees snelheid ) kijken van de beide systemen en dan kom je ook uit bij de veel duurdere systemen van Windows en betaal je ook algauw ca 2000€ voor een laptop en voor een van de duurste macbookpro's betaal je ca 1600€ .

Wat Linux betreft is het eigenlijk de schuld zo'n beetje zowel van Linux als van Windows .Enerzijds omdat Linux open source is en dus zonder advertentiebudgetten zit ( geen reclame dus weinig bekendheid en onbekend is onbemind ) en anderzijds Windows dat allerhande toeren uithaald om de mensen en bedrijven te verplichten om een windows licentie aan te schaffen ( Zoals het onderwijs steunen door zeer goedkope licenties te verschaffen en nog andere voordelen )

Indien ik een gewone pc zou hebben moet mijn eerste werk zijn --> Windows eraf en Ubuntu erop zonder verpinken en er bestaan hacks om MacOS X op een pc te zetten doch vind ik dit niet gepast eigenlijk want dan mis je toch nog die mooie design van een Mac vind ik .
 
Laatst bewerkt:
Wat Linux betreft is het eigenlijk de schuld zo'n beetje zowel van Linux als van Windows .Enerzijds omdat Linux open source is en dus zonder advertentiebudgetten zit ( geen reclame dus weinig bekendheid en onbekend is onbemind ) en anderzijds Windows dat allerhande toeren uithaald om de mensen en bedrijven te verplichten om een windows licentie aan te schaffen ( Zoals het onderwijs steunen door zeer goedkope licenties te verschaffen en nog andere voordelen )



Als ik een linuxdistro bezit is de logise reactie toch die goedkope licentie van microsoft verbeteren door gratis linux.
Ik denk eerder dat de schuld bij het onderwijs zelf ligt.
De informatica leerkrachten kennen linux niet en willen de mensen (en hun leerlingen) laten betalen voor windows, liever dan dat ze eerst zelf linux leren kennen en dat dan doorgeven aan hun leerlingen.
Die microsoft monopolyballon kan in no time doorprikt worden als iedereen een beetje mee werkt.
Maar zoals je reeds aanhaalde, onbekend....
Mijn schoonbroer heeft ook dit jaar eens met ubuntu gewerkt in dualboot met windows.
Zijn 1e indruk was iets van een opgepoetste windows 95 en niet veel mogelijkheden.
Heeft die terug weggegooid en gebruikt terug windows.
Misschien doet een andere look iets hieraan?
Helaas zijn de mensen van nature conservatief ingesteld en bang voor wat ze niet kennen.
 
Wat Linux betreft is het eigenlijk de schuld zo'n beetje zowel van Linux als van Windows .Enerzijds omdat Linux open source is en dus zonder advertentiebudgetten zit ( geen reclame dus weinig bekendheid en onbekend is onbemind ) en anderzijds Windows dat allerhande toeren uithaald om de mensen en bedrijven te verplichten om een windows licentie aan te schaffen ( Zoals het onderwijs steunen door zeer goedkope licenties te verschaffen en nog andere voordelen )



Als ik een linuxdistro bezit is de logise reactie toch die goedkope licentie van microsoft verbeteren door gratis linux.
Ik denk eerder dat de schuld bij het onderwijs zelf ligt.
De informatica leerkrachten kennen linux niet en willen de mensen (en hun leerlingen) laten betalen voor windows, liever dan dat ze eerst zelf linux leren kennen en dat dan doorgeven aan hun leerlingen.
Die microsoft monopolyballon kan in no time doorprikt worden als iedereen een beetje mee werkt.
Maar zoals je reeds aanhaalde, onbekend....
Mijn schoonbroer heeft ook dit jaar eens met ubuntu gewerkt in dualboot met windows.
Zijn 1e indruk was iets van een opgepoetste windows 95 en niet veel mogelijkheden.
Heeft die terug weggegooid en gebruikt terug windows.
Misschien doet een andere look iets hieraan?
Helaas zijn de mensen van nature conservatief ingesteld en bang voor wat ze niet kennen.
In verband met Ubuntu dat die een beetje ouderwets uitziet op het internet zijn er voldoende skins om aan je Linux versie een ander cachet te geven .
En in verband met software voor Ubuntu , in synaptic pakketbeheer vind je ca 18000!!! programma's die je kan installeren en vind je je gading niet hierin dan bestaat je grote vriend er ook nog ( Google ) .

Ik heb Linux ook met veel gezoek moeten leren kennen , maar nu vind je overal hulp als je even in een dipje zit .
Verder heb je volmondig gelijk dat dit een probleem in het onderwijs is .
De ICT leraar ( ik vind dit eigenlijk de naam niet waardig , als hij een windows pc een beetje kan tweaken wordt hij tot ICT kenner gebombardeerd ) moet in mijn ogen les in zowel windows , mac , bsd , solaris en linux geven en niet met een paardenbril enkel met microsoft vrijen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan