Windows 10 Automatisch opstarten computer

Geachten,

Ik heb een installatie gedaan van Windows 10 Pro op een HP Pavilion HPE desktop - 8 RAM - SSD Samsung 860 QV0 1 TB.

Heb hierop 2 accounts aangemaakt.
1 voor mijn dochter en 1 voor mezelf
De computer wordt nu gebruikt door mijn dochter.
Ik werk thuis met een laptop met 1 account.

Nu stel ik vast dat de HP Pavilion HPE desktop bij mijn dochter na gebruik telkens de volgende dag automatisch terug is opgestart.

Wat is de reden, heeft dit te maken met een bepaalde instelling of accounts ?

Wie kan mij helpen ?

Alvast bedankt !
 
Wake On LAN heeft niets te maken met het herstarten van je laptop. Sluit dat maar uit. Indien een toestel UIT staat, en die WOL staat enabled in de BIOS, EN een WOL magic packet wordt verstuurd over het netwerk vanaf een ander toestel, ... DAN kan je toestel automatisch opstarten, ... wanneer deze UIT staat.


Voor volgende opdracht uit in een Powershell console:
Code:
Get-EventLog -LogName System | Where-Object { $_.EventID -eq 1074 } | fl

Bij het Message property staat de reden waarom die herstart is. Je gaat verschillende Events zien. Wil je de laatste zien, voer je volgende uit:
Code:
(Get-EventLog -LogName System | Where-Object { $_.EventID -eq 1074 })[0] | fl
 
Wake On LAN heeft niets te maken met het herstarten van je laptop. Sluit dat maar uit. Indien een toestel UIT staat, en die WOL staat enabled in de BIOS, EN een WOL magic packet wordt verstuurd over het netwerk vanaf een ander toestel, ... DAN kan je toestel automatisch opstarten, ... wanneer deze UIT staat.


Voor volgende opdracht uit in een Powershell console:
Code:
Get-EventLog -LogName System | Where-Object { $_.EventID -eq 1074 } | fl

Bij het Message property staat de reden waarom die herstart is. Je gaat verschillende Events zien. Wil je de laatste zien, voer je volgende uit:
Code:
(Get-EventLog -LogName System | Where-Object { $_.EventID -eq 1074 })[0] | fl
Hoe verklaar je dan dat dit bij mij wel helpt? (ik heb geen andere apparaten die een automatische opstart kunnen veroorzaken.)
 
Hoe verklaar je dan dat dit bij mij wel helpt? (ik heb geen andere apparaten die een automatische opstart kunnen veroorzaken.)

Dat is onmogelijk. Er is altijd een toestel (PC, server, router, ....), welke een "Magic Packet" verstuurd. Dit is een bepaald UDP packetje over poort 7 of 9. Daarom ook de naam "Wake on LAN". Blijkbaar werkt het ook op Wifi indien enabled, maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan