Avg aanziet Xp als virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Weer heeft avg het laten afweten. Met alle rampzalige gevolgen, zoals het soms niet meer opstarten van een pc met Windows XP. Gisteren was het weer zo ver zoals paar jaar geleden, vele dat Windows XP gebruiken wou hun besturing niet meer opstarten.
Donderdagochtend heeft de Tsjechische virusscanner AVG ten onrechte het bestand wintrust.dll voor een virus aangezien bij Windows XP gebruikers. Deze vals positieve melding kon ervoor zorgen dat, als AVG gebruikers dit bestand op aanraden van AVG verwijderden, Windows XP niet meer wilde opstarten.

Gistermiddag heeft AVG de virusdefinities aangepast om deze blunder recht te zetten. Windows XP gebruikers die AVG hebben en een melding kregen dat het Trojaanse paard Generic32.FJU aangetroffen was, en vervolgens dit 'virus' in quarantaine hebben gezet of verwijderd, zitten echter met de gebakken peren.

Als je je pc nog niet opnieuw hebt opgestart na deze melding moet je het bestand wintrust.dll weer uit quarantaine van AVG halen en terugzetten. Als je Windows XP-pc niet meer opstart na de verwijderingsactie van AVG dan heb je een rescue-cd nodig om je computer op te starten en het Windows-bestand weer te herstellen. En als je nog de melding krijgt van AVG onder Windows XP dat wintrust.dll een virus is, dan moet je dit negeren. In ieder geval AVG even handmatig updaten, zodat je zeker weet dat je de juiste virusdefinities hebt.

Bron: gratissoftwaresite.nl
 
Avg wil zijn fout rechtzetten door alle wie avg gebruikt een update te geven, wie avg gebruikt zal melding krijgen dat er een nieuwe versie is.
Maar zo een fout zoals paar jaar geleden zou niet mogen gebeuren.
 
hewel@tuts ik heb dat ook voorgehad had een eens avg proefversie gedownload en ging heel goed toen ik s,anderdaags mijn pc wou opstarten bleef hij gewoon staan op een zwart beeld dus via f8 met netwerkmogelijkheden heb ik deze kunnen verwijderen door die software revo unstall pro en daarna starte hij zoals gewoonlijk op voor mij geen avg meer (dit dus al bij win8) werk nu met bull guard en als in tweeden lijn (veilige modus) met avast (betaalde versie) en nog geen problemen mee gehad
dus avg(x)
 
ik heb tot op Heden de volledige versie AVG Internet Security in gebruik ....
wat ik bedoel is dat ik tot op heden nooit problemen heb gehad met de volledige versie .....
wel dus met de gratis te gebruiken versie die ik daarvoor heb gebruikt ....ik geloof dat dit toen nog de de gratis versie was van de avg 9
dus AVG internet security is niet te vergelijken met de avg free .....persoonlijk vind ik de AVG Internet Security een top programma en krijgt deze van mij een dikke plus ( +)
 
Zelf gebruik ik avg ook, maar spijtig dat het weer is voorgevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan