Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft iemand van jullie de vorige dagen problemen ervaren met AVG die user32.DLL als virus herkend?

Ik gebruik deze virusscanner niet.

Een oplossing:

Start te pc op in veilige modus, dan naar start, en uitvoeren en dan CMD
In de opdrachtprompt:
1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
eventueel avg updaten of verwijderen en op nieuw opstarten en klaar

Voor wie niet meer in windows kan komen in veilige modus: ff op een andere pc of bij de buren de live-cd van ubuntu (8.04) downloaden en branden:
1. Met de live-CD Ubuntu opstarten (niet installeren)
2. User32.dll uit de bovenstaande map c:\windows\servicepackfiles\i386\ kopieren en in de c:\windows\system32\user32.dll zetten en windows opnieuw opstarten...avg deze file bij opstarten laten negeren en avg updaten en klaar...

Je kan ook de originele xp cd gebruiken en de windows installatie herstellen door:

1. opstarten van orginele xp cd (sp1/sp2/sp3 cd maakt niet zo veel uit)
2. dan R voor recovery drukken
3. En dan 1 voor je windows partitie (niet op enter want dan herstart je pc!)
4. eventueel administrator wachtwoord invullen (vaak is dit leeg, dus gewoon enter drukken)
5. en dan expand d:\user32.dl_ c:\windows\system32 enter (D is in mijn geval de CD/DVD rom station, dit kan bij meerdere schijven in het systeem ook een E of F drive zijn)
6. en daarna expand d:\gdi32.dl_ c:\windows\system32 enter
7. exit en pc opnieuw opstarten. daarna zou die weer gewoon XP moeten laden.
 
Ik heb er zelf geen probleem mee omdat ik zelf Panda voor particulieren en Trend Micro voor KMO's aanraad voor onze klanten,
Maar ik wou hier even polsen naar de omvang van dit probleem. Nuja, de leek wiens PC dit heeft zal hier niet kunnen reageren tot deze gefixt is.

Ik heb ondertussen reeds 3 klanten met dit probleem...
 
msahc welkom op dit forum.

Om u een tweede computer aan te schaffen om bij eventuele problemen verder te werken,
lijkt me een beetje te ver gaan.
Is eigenlijk het zelfde om een tweede auto te kopen en deze te gebruiken als de eerste auto
problemen geeft.
Als mensen regelmatig hun computer opschonen en de virus en spyware scanner
gebruiken kan men een hoop ellende voorkomen.
 
Niks zo plezant als een grappig antwoord. :)

Niks zo plezant als een grappig antwoord. :)

Anke ,

Je laat me wel lachen :)
Tuurlijk koop je geen tweede , ik ga er van uit dat je al wat jaren aan die hobby sleutelt :)
Zo is het bij mij de 11° computer. Niks vreemd dat ik er een tweede aan overhield.
By the way. Techneuten van onze club hebben allemaal meer dan 1 stuk. Ik zal maar niet zeggen dat er sommigen 3, 4 en 5 in huis hebben. Allemaal een gevolg van de omstandigheden .

En uiteraard is je goede raad ontegensprekelijk juist :)

MSahc
A.H.C Antwerp Hobby Computerclub vzw AHC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan