Avira Free: vervelende AVNOTIFY na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds de upgrade van Avira Free naar een nieuwere versie krijg ik steeds een vervelend bericht bij het opstarten
om te upgraden naar een betalende Avira Premium versie.
Hoe kan ik van dit bericht verlost worden.
Windows 7 Home Premium
 
Kermit,
Ik vrees dat hun software zo geprogrammeerd is dat dit 'nagscreen' je zal blijven achtervolgen. Waarom schakel je niet over naar MSE? (Microsoft Security Essentials). Dit gratis anti-virusprogramma is veel verbeterd en je krijgt dagelijks een update. Een firewall is er meteen bij. Het is ook weinig belastend voor je systeem. Natuurlijk doe je af en toe een off-line scan met "Spybot Search & Destroy" en MBAM. Dit voor wat het waard is.
MvG |||| WW
 
Ik heb dus die overstap gemaakt. En geen slecht woord over MSE, maar sinds de installatie:

1. worden mijn SSL certificates voor mijn eudora mail niet meer herkend - ik kan geen email meer lezen
2. beveiligde websites worden niet meer weergegeven - geen internet bankieren meer bij Argenta
3. bepaalde site worden niet meer goed weergegeven (scripts ??)
MSE zal wel goed zijn, maar hoe krijg ik die internet security instellingen terug zoals het hoorde??
 
Er is echt geen verband tussen het installeren van MSE en de problemen die je beschrijft. Misschien ziet een van de andere medewerkers een verband? Hoewel? Zie je niets vreemds in het onderhoudscentrum? Is de andere antivirus wel verwijderd, (?) want dat geeft conflicten.

Doe ook eens het volgende: ga naar uitvoeren (Winkey+R), typ » perfmon /report «, wacht anderhalve minuut en lees wat er eventueel verkeerd zou zijn. Dit is toch een eerste checkup.
MvG
WW
 
Perfmon toont niet direct fouten aan.
Misschien heeft Avira bij het verwijderen met de security settings geknoeid.
 
De fout die je maakte was er eentje die de meesten maken. Altijd moet je kijken wat het voorstel is.
In het geval van AVG, werdt U bij de upgrade voorgesteld om de betalende versie te nemen. Als je niet klikt op de gratis versie, krijg je een periode de full versie. Daarna krijg je de melding dat je zal moeten betalen.
Het is makkelijk te veranderen. Ga naar programma verwijderen en stip daar AVG aan. Het programma stelt voor verder te gaan met de gratis versie of anders geheel te verwijderen. Neem uiteraard de gratis versie. In een mum van tijd is het in orde.
 
Kermit,
Wil je weten of het werkelijk aan MSE ligt, dan kan je die tijdelijk als volgt uitschakelen en je andere niet-werkende zaken uitproberen:
► Ga naar 'instellingen' > real-time beveiliging > vinkje weg bij real-time beveiliging. Zo ben je zeker. Zonder virusscanner naar je bank gaan kan geen kwaad omdat je met hpps werkt en ze voldoende beveiligd zijn. Daarna vinkje terug.
► Geraak je er niet uit en heb je herstelpunten, dan kan je nog altijd systeemherstel doen op een datum dat alles nog goed ging, dus vóór je upgrade. Beter is nog een systeemkopie terugplaatsen als je regelmatig back-up hebt gedaan.

MvG |||| WW
 
Laatst bewerkt:
Beste WaWa,
Het probleem is opgelost. Systeemherstel was geen oplossing.
Op de Avira website werd een manuele uninstall aanbevolen: Start de pc in Safe mode(F8)en delete
alle Avira mappen in Documents en settings/All Users/Application Data.
Gebruik daarna de AviraClearWindowsRegistry en select "Scan for Keys". Activeer "Select all"
en delete.
Herstart in normale mode en dan heb ik de MSE geinstalleerd - alles terug OK.
Bedankt voor uw hulp
 
Kermit,
Dat is fantastisch! En vooral: tof dat je het ons laat weten.
Nu zet ik er dus een slotje op.
MvG
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan