Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik monteer mijn films in adobe pro cs3 en zet hem over in encore voor op een dvd te branden met menu(s) echter de dvd start niet automatische op in de dvd speler heeft iemand een oplossing
henk
 
Oeps, da's lang geleden dat ik Encore gebruikt heb.

Als ik me niet vergis, moet je ergens aangeven "First Play"
Waarschijnlijk is het menu de eerste chapter, dus zal je deze moet kiezen.
 
Pak maar eens een gekochte DVD ( film o.i.d. ) Je zal zien dat beide mappen aanwezig zijn en volgens mij hoort dit ook zo anders werkt het niet in een DVD player.
 
Toch ben ik wel benieuwd naar de oplossing.

Ik heb voor de gein eens een DVD gebrand met Nero en de map AUDIO_TS weggelaten. DVD in de player gestopt en deze startte dus niet op. Waarschijnlijk hetzelfde probleem als wat jij hebt.

Vreemd dat Adobe Encore deze map dus niet aanmaakt. Deze map blijft meestal leeg met een video, maar is blijkbaar toch nodig om een DVD in een player af te spelen.
Deze audio_ts map is alleen gevuld als er een audio DVD gemaakt wordt.
 
Dan ligt daar de fout waarschijnlijk, voor zo ver ik weet moet deze map aanwezig zijn.

Ik heb eens gezocht op Google en Computer Idee bevestigd mijn mening DVD-Video met 'AUDIO_TS' | Computer Idee

Lijkt me daarom iets mis met Encore te zijn.

Dat de map "AUDIO_TS" moet aanwezig zijn klopt niet. De film loopt perfect zonder die map.
Waarom die map er meestal wel bij staat weet ik ook niet want bij mijn weten is die map altijd leeg. Althans, ik heb er nog geen enkele gezien waar er iets in staat.
Probeer maar eens een dvd te branden op volgende manier. Wis allereerst de map "AUDIO_TS". Maak nu een nieuwe map "AUDIO_TS". Dus die map heeft zeker geen inhoud.
Brand nu maar Uw film. Je zal zien, er is geen verschil. Heb zelf al diverse malen films opgehaald zonder de betreffende map en nog nooit problemen ermee gehad.
 
Dat de map "AUDIO_TS" moet aanwezig zijn klopt niet. De film loopt perfect zonder die map.
Waarom die map er meestal wel bij staat weet ik ook niet want bij mijn weten is die map altijd leeg. Althans, ik heb er nog geen enkele gezien waar er iets in staat.
Probeer maar eens een dvd te branden op volgende manier. Wis allereerst de map "AUDIO_TS". Maak nu een nieuwe map "AUDIO_TS". Dus die map heeft zeker geen inhoud.
Brand nu maar Uw film. Je zal zien, er is geen verschil. Heb zelf al diverse malen films opgehaald zonder de betreffende map en nog nooit problemen ermee gehad.

na wat opzoekwerk in ' DVD-films kopiëren' door Ottenhof Automatisering : Gerko van der Graaf, ISBN: 90-456-3749-9, vond ik:

de mapstructuur is vastgelegd in de systematiek die ontwikkeld is door het dvdforum;
de map Audio_ts is heel vaak leeg maar kan eventueel audiobestanden bevatten. Deze map dient wel ALTIJD aanwezig te zijn en mag niet verwijderd worden.

@Mik als ik je uitleg lees, bevat jou dvd ook 2 mappen, ook als is de audio map leeg, maar de struktuur van de dvd blijft aanwezig!!!
 
na wat opzoekwerk in ' DVD-films kopiëren' door Ottenhof Automatisering : Gerko van der Graaf, ISBN: 90-456-3749-9, vond ik:

de mapstructuur is vastgelegd in de systematiek die ontwikkeld is door het dvdforum;
de map Audio_ts is heel vaak leeg maar kan eventueel audiobestanden bevatten. Deze map dient wel ALTIJD aanwezig te zijn en mag niet verwijderd worden.

@Mik als ik je uitleg lees, bevat jou dvd ook 2 mappen, ook als de audio map leeg, maar de struktuur van de dvd blijft aanwezig!!!

Ik heb dvd films "opgehaald" waar enkel de map VIDEO_TS aanwezig was. Deze ook zo gebrand met Nero. Speelde normaal af zonder problemen. Maar ik maak een dvd met alleen de map VIDEO_TS en bekijk eens de inhoud na het schrijven.
Heb gedaan wat ik zei en Nero heeft de map AUDIO_TS zelf aangemaakt en op de dvd geschreven naast de map VIDEO_TS.
Dus ik moet bevestigen dat er op de dvd altijd die 2 mappen aanwezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan