Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Verbatim introduceert een beschrijfbare Blu-ray-disk met extra grote capaciteit van 100 GB voor BDXL-branders. Dit is vier keer hoger dan de opslagmogelijkheid van een standaard beschrijfbare Blu-ray schijf.
De Verbatim schijfjes met hoge capaciteit zijn gecertificeerd door de BDA (Blu-ray Disc Association) en moeten je in staat stellen foto’s met hoge resolutie, muziek en HD-videobestanden vier keer zo snel te back-uppen als voorheen. Met 100 GB aan opslagcapaciteit moet er op een BDXL-schijf ruimte zijn voor meer dan veertigduizend foto’s, twintigduizend muzieknummers of acht uur HD-video.
Standaard ‘single layer’ Blu-ray-disks bieden een opslagcapaciteit van 25 GB, een ‘dual layer’ 50 GB. De BDXL-disks van Verbatim hebben echter nog een derde laag, waardoor een opslagcapaciteit van 100 GB mogelijk is. De disks zijn daarnaast voorzien van een speciale harde oppervlaktecoating om ze te beschermen tegen krassen.
De BDXL 100 GB Blu-ray-disks van Verbatim zijn vanaf nu verkrijgbaar voor een adviesprijs van 45 Euro.
Bron: Verbatim komt met beschrijfbare Blu-ray-disk van 100 GB | Hardware.Info Nederland
 
ik vind bluray helemaal niks.
Veel te duur en branden duurt te lang..en veel fouten.
ik ben er mee gestopt om op bluray te branden
 
Als eenmalig te beschrijven media, welk nut heeft dan dergelijke grote capaciteit?
Als ik zie hoeveel ik nu een gewone dvd gebruik om data op te slaan dan is dit heel weinig. Voor een film is dit nuttig.
Ik heb hier nog nieuwe onbeschreven schijfjes liggen van 8,4 Gb. Heb er nog maar eentje van gebruikt om een test te doen.
Ik investeer niet meer in dergelijke gigantisch grote media. Zelfs harde schijven van >1,5Gb zal ik (voorlopig) niet meer kopen. Als er iets mee voorvalt, ben je ineens veel kwijt. Plus als je een copy of back-up daarvan neemt blijft het maar duren.
Ik heb meer als voldoende software op mijn C schijf staan en die beslaat amper 110Gb. Heb een C van 1TB. Maar als er iets mee voorvalt, denk ik terug naar eentje van 500Mb te gaan.
 
Als er iets mee voorvalt, ben je ineens veel kwijt.

Dat hoeft niet als je in RAID 1 of hoger configuratie draait.
Ik zou er niet aan moeten denken om kleine schijfjes in de servers te gebruiken, dan past het niet meer en moet ik nog meer servers aanschaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan