Bestands opslaan als bmp outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kelly001

Gast
Hoihoi.

Sinds vandaag heb ik het probleem dat ik in Outlook 2003 (Windows 7) geen plaatjes meer op kan slaan via de rechter muisknop.
Dan heb ik alleen de keuze uit een .bmp bestand. Plaatjes opslaan via de browser werkt wel normaal.

* Mijn Tijdelijke internetbestanden heb ik al weggegooid.
* Een systeemherstelpunt teruggezet van een paar dagen geleden.
* Outlook hersteld met de installatie cd maar het heeft niet geholpen.
Heeft iemand nog een goede tip voor mij. ?

Groetjes
Kelly.
 
Dit had ik ook al gedaan en nu nog een keer geprobeerd maar dan krijg ik een comileerfout waarbij deze regel gemarkeerd is;
Dim SH As Shell32.Shell

Ik heb en Windows 64 bit systeem en dénk dat dat misschien daarmee te maken kan hebben dat ik niet verder kom?
Die 32 omzetten naar 64 haalt ook niets uit, die compileerfout blijf ik houden.
 
Laatst bewerkt:
Yeap, dat had ik mijn eerste bericht al gezet. Ik begrijp er ook niets van hoor. Bij Outlook Express was het een kwestie van de Tijdelijke internetbestanden opruimen en alles deed het weer.
Hier helpt zelfs systeemherstel naar een aantal dagen terug niet. :-( Ik heb er nu Thunderbird opgezet voor de plaatjes en die werkt prima. Dat laat ik voorlopig maar even zo tot ik misschien nog eens een oplossing vind. :)
 
Nee, jammer genoeg helpt dit ook niet. IE slaat de plaatjes trouwens wel goed op.
Voor de zekerheid heb ik de gedownloade bestanden weggehaald (waren 3 bestandjes) en de map Tijdelijke internetbestanden verplaatst.
Het enigste verschil wat ik nu zie als ik rechts op een plaatje klik is deze boodschap met een gele driehoek ervoor:
U kunt deze locatie niet met dit programma openen. Probeer een andere locatie.
Klik je dan OK krijg je weer opslaan als bmp.

Dezelfde mail heb ik ter controle doorgestuurd naar Thunderbird en daar slaat hij de afbeelding zonder problemen wel goed op.
 
U kunt deze locatie niet met dit programma openen. Probeer een andere locatie.

Machtigingsprobleem misschien.
Probeer eens met rechtsklikje op het programma (of het icoontje van het programma) en bij compatibiliteit ' als admin uitvoeren ' aanvinken.
Drukje op toepassen en starten.
Of als het niet helpt compatibel zetten met XP.
 
Laatst bewerkt:
't zal wel een domme vraag zijn en het zal wel in orde zijn maar ik stel ze toch voor de zekerheid.
Staan die plaatjes niet per ongeluk in een map die door een andere mailaccount gebruikt word, toegang geweigerd wegens privacy van die andere account?
En is office 2003 geinstalleerd vanuit jouw account.
Misschien is outlook geinstalleerd vanaf een andere computeraccount (als er meerdere gebruikers zijn op je pc).
 
Nee hoor geen domme vraag want soms kun je de simpelste dingen over het hoofd zien. ;-)
Die plaatjes worden verzonden naar een gmail-account wat ik opvraag in Outlook. Tot een paar dagen geleden kon ik ze gewoon opslaan.
Nu heb ik datzelfde account aangemaakt in Thunderbird en een aantal mails die niet werken doorgestuurd naar die mail client en daar slaan ze wel goed op. Ik neem aan dat die plaatjes dan het probleem niet kunnen zijn, toch?

Vanmiddag heb ik ook nog een restore gedaan van Register Cleaner van een paar dagen terug toen het allemaal nog wel goed ging maar niks, noppes nada.

Ik dénk dat er ergens in het register iets niet helemaal tof zit maar weet echt niet waar ik moet zoeken en het vreemde is dat een systeemherstel naar een aantal dagen terug, ook gewoon niet helpt. Tot nu toe werkt Thunderbird goed dus hou ik die maar ff als plaatjes client. :)

Als je zoiets in Outlook Express wel eens had, was het opruimen van de Tijdelijke Internetbestanden genoeg om het weer als een zonnetje te laten draaien.
Ik ga OE steeds meer missen. (lachen)
 
Ik denk ook dat het met office te maken heeft, ergens in het register of ??
Wat ik zou doen is het hele officepack deinstalleren via configuratiescherm, opschonen met ccleaner en ook schijfopruiming van je OS eens draaien.
In ccleaner ook register fixen, die scanner is betrekkelijk veilig maar toch elke registersleutel nakijken vooraleer te deleten.
De mappen van office handmatig wissen uit program files.
Herstarten en office herinstalleren.
Misschien de kortste pijn zo.
 
Het probleem is opgelost hoor.
Ik heb een hogere versie van Office erop gezet en het opslaan gaat weer perfect. Alles werd ook direct geimporteerd inclusief accountinstellingen. :)
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken. (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan