Status
Niet open voor verdere reacties.

Faeskarel

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
Ik heb een beveiligd netwerk,tot gisteren, van de een op de andere dag is dat een onbeveiligd netwerk geworden, op mijn XP heb ik verbinding ( onbeveiligd NU ) en kan met mijn PC Vista geen verbinding maken. Zou er iets zijn met de router, Ik gebruik een speedtouch en die geeft signaalsterkte als goed aan, maar de fout melding is:
""Geef de beveiligingsinstellingen voor draadloze netwerken weer voor speedtouch, Als u dit netwerk instelt, word u aangeraden de beveiliging op de draadloze router in te schakelen.""
Wat staat er mij te doen?
Karel
 
Dit zou ik toch al doen
de beveiliging op de draadloze router in schakelen

ik plaats morgen hier de handleiding van de Thomson TG787 Speedtouch
graag had ik ook de volledige naam van je router
 
Beveilidg netwerk

Beveilidg netwerk

Beste Danny,
Hoe schakel ik die beveiliging in van de router, ik denk dat dat het probleem is.
De router is een SpeedTouch2646F5.
Ik denk dat ik op mijn oude pc met XP en die van mijn dochter ook XP, kan werken met een onbeveiligde router en met mijn nieuwe pc met VISTA lukt dat niet.
Is die denk wijze juist?
Nog even zeggen, alles werkte oude en nieuwe pc's met een beveiligd netwerk, en ineens is het netwerk onbeveiligd geworden en kan er enkel nog met de oude pc's op internet gesurfd og gemaild worden.
Ik dank U al op voorhand,

karel
 
Beste Danny,
Hoe schakel ik die beveiliging in van de router, ik denk dat dat het probleem is.
De router is een SpeedTouch2646F5.
Ik denk dat ik op mijn oude pc met XP en die van mijn dochter ook XP, kan werken met een onbeveiligde router en met mijn nieuwe pc met VISTA lukt dat niet.
Is die denk wijze juist?
Nog even zeggen, alles werkte oude en nieuwe pc's met een beveiligd netwerk, en ineens is het netwerk onbeveiligd geworden en kan er enkel nog met de oude pc's op internet gesurfd og gemaild worden.
Ik dank U al op voorhand,

karel

je kan aan je provider het ipadres vragen voor de beveiliging en herinstall van je zero config voor je router ( eerst resetten dus )
 
Beveiliging

Beveiliging

Dat heb je geregeld bij routers met ADSL
Je kan de beveiliging vinden op punt 3.4
beveiliging van uw draadloze netwerk instellen
je kunt kiezen uit drie methodes
bij jou zou hij op automatich staan ( dan heeft iederéén toegang)en dat is niet de bedoeling
even je instelling herzetten .Bekijk in de handleiding hoe je dit kunt doen punt 3.4
 

Bijlagen

  • ST716v5_InstallSetup_nl.rar
    819 KB · Weergaven: 132
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Danny,

Bedankt voor de tip, maar ik geraakte niet gesteld via de site van Speedtouch.
Alles is nu in orde, bij Tele2 hebben ze de routters geupdate zodat ze zonder beveiliging konden gebruikt worden. Ik zal even kort uitleggen hoe dat nu ging, dan kan je misschien andere personen helpen.
Bij Vista : eerst naar Netwerk, - Netwerkcentrum en bij Taken -Draadloze netwerken beheren, daar de netwerken verwijderen. Dan Toevoegen: Een netwerk binnen bereik van deze computer toevoegen, daar uw netwerk selecteren en de beveiligingssleutel invullen en verbinding maken.
Nogmaals bedankt en tot een volgende maal.

grtn,

karel
 
Beste Danny,

Bedankt voor de tip, maar ik geraakte niet gesteld via de site van Speedtouch.
Alles is nu in orde, bij Tele2 hebben ze de routters geupdate zodat ze zonder beveiliging konden gebruikt worden. Ik zal even kort uitleggen hoe dat nu ging, dan kan je misschien andere personen helpen.
Bij Vista : eerst naar Netwerk, - Netwerkcentrum en bij Taken -Draadloze netwerken beheren, daar de netwerken verwijderen. Dan Toevoegen: Een netwerk binnen bereik van deze computer toevoegen, daar uw netwerk selecteren en de beveiligingssleutel invullen en verbinding maken.
Nogmaals bedankt en tot een volgende maal.

grtn,

karel


dat bedoelde ik met resetten naar zero config. tele 2 doet het al voor jou zelfs! wat een service :duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan