Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pepe

Gast
hallo heb hier een hp compacq gekregen van werk deze ging vroeger aan netwerk
nu is mjn vraag hoe geraak ik in de bios geen enkee toets die werkt F10 F1 ENZ

IEMAND EEN OPLOSSING

THX
 
tijdens de opstart procedure blijf je op de F2 toets hameren ..
indien je wat meer info kon geven over deze compaqt zoals de versie nummer ..

indien dit niet lukt en het betreft een desktop dan kun je overwegen om de bios te resetten door de battery er uit te halen ..
wees op voorhand er van over tuigt dat deze spannings vrij is ..
dus ontkoppelen en effe de opstart toets indrukken om de rest spanning af te laten ..
haal de battery er uit en plaats deze na 2 minuten er terug in ...
koppel alles terug aan ..zn start op ... hij gaat direct naar de bios settings waar je eerst de datum en het uur moet aanpassen ....
van daar uit kun je dan ook hetgene doen wat je eersst wilde doen ...
indien je daarna bevestigd zal de pc door starten ...
 
Laatst bewerkt:
Ik moest even zoeken hier in mijn administratie, daarom nog wat aanvullende info.

Hier heb je nog wat toetscombinatie om in een BIOS te komen, het kan verschillen welk BIOS er op het moederbord aanwezig is.

AWARD MODULAR BIOS V600PG {LIFETEC (PENTIUM III, ALDI)}
KEY: TOETS ‘Del’
INDRUKKEN VOOR HET STARTEN EN LANG GENOEG
DAARNA.

------------------------------------------------------------------------------------

AWARD
MODULAR BIOS v 4.51PG {© 1984-97} for i430vx PCI set W83877F
KEY: TOETS
‘Del’ INDRUKKEN NA HET
STARTEN.

------------------------------------------------------------------------------------

ROM
BIOS ©1990 AMERICAN MEGATRENDS INC.,
KEY: ‘Del’
{DELL (PENTIUM I) }


------------------------------------------------------------------------------------


DELL(pentium 1)
KEY: ‘Ctrl + Alt + Enter ‘


------------------------------------------------------------------------------------

IBM
PS/2 486 scsi
KEY: ‘Del’ INDRUKKEN VOOR HET STARTEN EN LANG GENOEG
DAARNA.


------------------------------------------------------------------------------------

TULIP
nb 486sx (notebook)
KEY: ‘Ctrl+Alt+Esc’


------------------------------------------------------------------------------------

PHOENIX
BIOS A 486 VERSION 1.01 { TULIP 486DX50i }

DIRECT NA
INSCHAKELEN ‘Del+Esc’


------------------------------------------------------------------------------------

286Modular
BIOS Version 3.03 02 Copyright Award Software Inc.
KEY: ‘Ctrl +
Alt + Esc’


------------------------------------------------------------------------------------

OLIVETTI
PCS 286
KEY: ‘shift+ctrl+alt+del'

---------------------------------------------------------------

AMI-BIOS KEY:
‘Enter’

------------------------------------------------------------------------

Award
Bios KEY: ‘Ctrl+Alt+Esc’


------------------------------------------------------------------------

Phoenix
KEY ‘Ctrl+Alt+S’


------------------------------------------------------------------------

Mr.Bios
KEY ‘Esc’

------------------------------------------------------------------------



Kort samengevat kun je deze toetsen of toetscombinaties proberen:

Del
Ctrl+Alt+Enter
Ctrl+Alt+Esc
Del+Esc
Shift+Ctrl+Alt+Del
Enter
Ctrl+Alt +S
Esc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kan het zijn dat er een speciale chip zit op het moederbord die ik moet verwijderen
heb het eens gevraagd op het werk en moest hem terug meebrengen om iets te verwijderen volgens het schijnt staat dit op elke pc op het werk om niet in den bios te geraken
 
dat kan best zijn ; dat dit een voorzorgs maatregel werd aan gebracht ...dan is dit echter uitsluitendt op aanvraag gebeurdt .
indien zo ,vind ik dit al ver beneden het peil...
 
kan het zijn dat er een speciale chip zit op het moederbord die ik moet verwijderen
heb het eens gevraagd op het werk en moest hem terug meebrengen om iets te verwijderen volgens het schijnt staat dit op elke pc op het werk om niet in den bios te geraken

Maar nu eerst even een antwoord op mijn vraag: Gebruik je een USB of een PS2 keyboard ?
Met een USB keyboard kan het gebeuren dat er eerst een driver geladen moet zijn voordat dat ding het pas doet. Dus hiermee geraak je dan niet in het BIOS.
 
kan het zijn dat er een speciale chip zit op het moederbord die ik moet verwijderen
heb het eens gevraagd op het werk en moest hem terug meebrengen om iets te verwijderen volgens het schijnt staat dit op elke pc op het werk om niet in den bios te geraken
Nee, onmogelijk. Hardware aanpassingen is hier niet aan de orde. Ik weet wel dat HP verschillende tools heeft om beveiligingen op alle niveau's te zetten. Harddisk, BIOS, Windows,... Je kan zelfs je Windows domein account security gebruiken voor de BIOS te beveiligen. Heb dit eens moeten ongedaan maken, was niet zo simpel. Kan je eens laten weten welk model je van HP hebt?
 
en waar vind ik welk model van hp ik heb

Staat op je laptop...
Mag ik vragen waarom je naar de BIOS Settings wilt?
Aangezien het een laptop is van je werk zou je misschien dit ook moeten respecteren daar ze een beperking op de BIOS toegang gezet hebben. Gewoon even vanuit een ander standpunt bekeken dan, niet slecht bedoeld...
 
Laatst bewerkt:
zie mijn eerste bericht inverband het resetten van de bios door het verwijderen van de bios battery ....
indien je de manual kunt ophalen van je moederbord ..zouw het resetten van de bios ook met een jumper kunnen aanwezig zijn .....beiden opties werken !
weet je niets over de gegevens van je pc installeer je speccy deze tool is gratis en geeft alles weer ..
de manual moet je ophalen op de site van je moederbord
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan