Status
Niet open voor verdere reacties.
heb net nieuwe pc met windows 7 ultimate er op,1 maand nu maar hij star al van dag 1 traag op medion logo, laat hij zeker 1min zien.kan het echter niet vinden in bios ,om het uit te schakellen kan? kan iemand mij helpen.
 
indien je het opstart logo wilt uitschakelen..
dan moet je dit via het msconfig tool doen ....dit doe dus niets af aan de opstart tijd in tegen deel je zie het logo niet meer maar wel een zwart scherm ...
je zou beter via msconfig nagaan welke items er allemaal worden opgestart ...en of deze daad werkelijk nodig zijn ...
natuurlijk gebruik je nu een merk pc en heeft deze ook (vervuilers ) het nodige meegekregen ...
 
ok bedankt ik dacht als dat logo weg was, hij sneller naar windows opstart logo ging .toch bedankt
 
zoals ik al zei kun je het logo uitzetten ..
ik zou zeggen probeer het maar ..
hoe ga je tewerk ..
type msconfig in het zoekvenster ..
klik verder op msconfig.exe..
je opent nu de tap computer opstarten ..
en hier zet je het vinkje aan bij : Zonder gebruikersinterface starten ... bevestig met toepassen en ok
herstart je systeem en let nu op de tyd die hij nodig heeft ...
note je zie bij de tap computer opstarten een time out deze heb ik op 15 staan( dit doe echter niets aan het opstarten maar wel aan het herstarten bij een crasch !

wat je wel kunt doen is deze register tweak toepassen ..
volg deze nauwgezet op

Sneller opstarten

Als u een computer heb met een snelle processor (vanaf 1GHz ) en 512MB geheugen of meer ; kunt u het opstarten van windows met de volgende aanpassing versnellen
ga naar...
1... HKEY_LOCAL_MACHIENE / SYSTEEM / CurrentControlSet / Control /
Session Manager / Memory Management / Prefetch parameters
2....bewerk de waarde EnablePrefetcher
3...voer een waarde 2 in om het opstarten te versnellen
de waarde 3 om ook programma's sneller te starten
de waarde 1 om alleen programmastart te versnellen
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt start sneller op, maar medion logo niet weg. ga er toch nog achter zoeken, duurt 1 min voor dat windows kan beginnen met opstarten
 
Je bedoeld hier een Medion "bios" logo? Ik heb wel al eens gemerkt dat een medion pc 'vastloopt' tijdens het booten op een aangesloten USB storage device. Bijvoorbeeld een USB stick die ingestoken is of een externe USB schijf.
 
ik herhaal het nogmaals het verwijderen van dit logo zal je systeem niet sneller laten opstarten :
dit logo word gewoon niet meer getoondt maar je krijg er een zwart scherm in de plaats daarvan ...de tijd dat je systeem nodig heeft om alles te laden blijft dan hetzelfde ...vooralleer hij verder opstart ..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook eens kijken welke overbodige programma's er allemaal opstarten tijdens het booten, zoals auto updates van bijvoorbeeld brandersoftware enz. enz. Als je wilt updaten bepaal je zelf wel wanneer je dit wilt doen.
En kant en klare merk PC wordt meestal geleverd met een aantal programma's die je liever niet wilt hebben. Deze programma's verwijderen kan ook een optie zijn.
 
ok heb nog wat ge tweakt gaat nu goed. maar heb nu 1 andere vraag als firefox open na5 sec komt er altijd 1 website op van facemoods. kan hem wel gewoon weg klikken maar is toch vervellend ?
 
nee het was als ik start pagina,al open was ging er na 5 sec een pagina open van facemoods maar is nu opgelost je kan op website van facemoods de op lossing verkrijgen
 
bedankt om te melden dat het verholpen is : hierbij zet ik er dan een slotje op ....grtjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan