cappaciteit lager dan voorgesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een nieuwe harde schijf gestoken in pc 1 van 320 GB van Maxtor heb daar XP pro opgezet en nu blijkt dat ik maar 127 GB heb volgens de pc winkel komt het omdat ik met kopie van xp zit en heeft het iets met updates te maken, weet er iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen liefst zonder 147€ te moeten betalen voor legale xp
bedankt alvast[OPLOSSING]
alé heb mail van acer gekregen en mijn pc kan dus die grote niet aan en er is geen update beschikbaar pc dus te oud pfft juist 3jaartjes straf hé max dat ik kan steken is ne 130gb dus is ook al niet slecht hé heb dan ook nog 300gb extern ik mag morgen gaan omruilen en wat centjes terug krijgen natuurlijk
bedankt voor al jullie hulp en kennis gasten hier mag slot op
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe kan ik het dan oplossen? als je dit kan fixen ivan word ik vip lid:yahoo::duimop: heb al opstart gedaan met partitian magic maar die geeft ook maar grootte van 131gb aan tzal van 0 beginnen worden zeker en eerst 2 partities aanmaken omdat ik gelezen heb op een site dat xp maar 127gb ondersteunt kan niet heb maar 1 pc
 
kijk eens onder systeembeheer of er geen partitie onzichbaar is

ook eens je jumpers bekijken op je schijf

Controleer ook
of de bios hem wel als 250 gb HD herkent, waarschijnlijk is dat niet het geval, een bios upgrade zou dan een oplossing kunnen zijn, afhankelijk van de leeftijd van het moederbord.



ata of sata schijf ?

en heeft zeker niet met kopie van xp te maken :us4alldeuk:

want ze de klanten al niet wijsmaken de dag van vandaag
 
systeembeheer heb ik nagezien geen onzichtbare partities gevonden zal is zien in bios maar welk type moederbord hoe kan ik dat zien eigenlijk pc is een acer aspire 1700 met pent 4 processor 2.6
 
ja is laptop heb op de site van acer een update voor bios gevonden, in mijn bios staat bij info de hdd nochtans als 320 bestaat er anders een manier om jullie alle info van bios of volledige systeem te laten zien?
 
hopelijk hebben jullie hier iets aan wat ik eigenlijk niet begrijjp dat is bij het installeren van windows moet je keuze maken van harde schijf stond maar 1 in en dan was de grote wel ok
 

Bijlagen

  • sysspec.jpg
    sysspec.jpg
    88.6 KB · Weergaven: 117
Laatst bewerkt:
ok ik heb vandaag die harde schijf aan andere pc gehangen en daar stond in schijfbeheer idd een ruimte van 170 gb die niet toegewezen zijn ik heb daar ook een aparte partitie van gemaakt, MAAR... als ik dan de harde schijf in mijn pc steek en probeer op te starten komt die in een lus terecht, windows zou willen opstarten maar geraakt er niet, heb ook al geprobeert om opnieuw windows te installeren maar dan krijg ik weer enkel die ene partitie met 127 gb als ruimte om xp op te zetten is er mss een andere oplossing?de nieuwe partitie is als ntfs geformateerd
zou het eventueel kunnen lukken als ik de hdd volledig formateer en er hier xp opzet en dan in mijne pc steken?
ok heb intussen de 170gb partitie terug verwijderd en pc start terug normaal op, doeme hé heeft er dan niemand een oplossing hoe ik die 170 gb kan ophalen zodat ik die kan gebruiken, is gewoon om pers gegevens op te bewaren en backups als systeem ooit moest crashen:rant: begint hier ferm op mijn systeem te werken, ben nochtans met hele pc naar winkel geweest voor ik die schijf kocht en daar beweerden ze dat het geen enkel probleem zou zijn voel me betje int zak gezet voor 124€ kan daar ni tegen(onpl)(onpl)(onpl)
 
Laatst bewerkt:
Als je xp installeerd op die 320 gig dan vraagd xp je tijdens de setup op welke (keuze D dacht ik)partitie (en hoe groot ze moet zijn) de installatie moet plaats vinden ,die hoeveelheid mb kan je zelf bepalen bvb C word een partitie van 100 mb ,ook zal xp je tonen dat je nu een 2de partitie van 220 mb hebt genaamd D als je die 220 mb al formateerd tijdens de setup niet om xp op te zetten maar alleen om te formateren ,zal xp die na de installatie erkennen.als de D partitie geformateerd is dan kies je de C partitie om XP te installeren.
Als je die D niet formateerd kan je dit naderhand doen via het schijfbeheer daar moet je dan die D partitie activeren XP zal die dan (normaal)vinden,en daar kan je die dan formateren een NIET geformateerd schijf word niet automatisch door xp erkend

Ook belangrijk is dat de meeste schijven nu 8 tot 16 mb geheugen hebben goed opletten dat XP die 8/16 mb niet als systeem schijf neemt

ik hoop dat je hier iets mee vooruit komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan