Computerklavier kan vuiler zijn dan toilet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Het toetsenbord van een computer kan meer bacteriën bevatten die gevaarlijk zijn voor de gezondheid dan een toiletbril, zo blijkt uit een Brits wetenschappelijk onderzoek dat donderdag werd gepubliceerd. Het verbruikerstijdschrift Which? Computing vroeg een bioloog ruim dertig computerklavieren in een representatief kantoor in Londen met de microscoop te onderzoeken. 'Sommige klavieren droegen bacteriën met een hoog risico op ziekte', meldt het blad op zijn website. Vier klavieren bleken gevaarlijk voor de gezondheid en de bioloog vroeg de onmiddellijke verwijdering van één ervan omdat het 'vijf keer vuiler was dan een toiletbri'" die ter vergelijking onder de loep werd genomen. Het vuilste klavier overschreed 150 keer de limiet voor schadelijke bacteriën.

De bacteriën die op de klavieren werden gevonden, kunnen onder meer symptomen van voedselvergiftiging veroorzaken, zei de bioloog.

'De hoofdoorzaak van de besmetting van een toetsenbord is de lunch verorberen aan het bureau, aangezien voedselresten de ontwikkeling van miljoenen bacteriën bevorderen. Een slechte hygiëne, zoals de handen niet wassen na toiletbezoek, kan ook een oorzaak zijn', legt het tijdschrift uit.

In een peiling die Which? Computing uitvoerde bij meer dan 4.000 mensen, gaf één ondervraagde op de tien toe nooit het klavier schoon te maken en zei 20 procent nooit de muis te reinigen. Ruim de helft maakte het klavier minder dan één keer per maand schoon.

Bron: Het Nieuwsblad
 
eikes bah ,nu kom ik niet meer op de computer sie jakkes al die beesten
computer5.gif
 
Dat is al lang geweten , ik demonteer alle 6 maand mijn toetsenbord om het te kuisen en je staat er versteld van wat er onder die toetsen schuil gaat .
wel eerst een foto van je toetsenbord nemen om het daarna terug te kunnen in elkaar zetten met de toetsen op de juiste plaats , ofwel de eigenaar zijn van een fotografisch geheugen kan ook helpen :p:taunt:
 
Laatst bewerkt:
Lach maar, de vrouw van mijn collega heeft dit eens gedaan.
Hij kon daar wel ni mee lachen, wij wel natuurlijk.
Maarja, af & toe eens kuisen kan geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan