Status
Niet open voor verdere reacties.
De acer aspire 1640 van mijn vriendin doet sinds gisteren vreemd.
Ik had hem voor de nacht aan late staan. De volgende dag was de plek waar de cpu zit flink warm geworden. En de computer was vast gelopen. Hem opnieuw opgestart maar hij bleef traag. Via taskmanager kwam ik er achter dat hij volgens prestaties op 100% draait, maar in processen geeft die over al 0 aan bij cpu.

Het ding een half uurtje uitgezet maar dat leverde geen oplossing.
Iemand een idee wat er is? Is de cpu naar de maan en heeft het dan zin zoiets voor een 4 jaar oude laptop te vervangen? De hd moet ook nog vervangen worden omdat daar nogal een groot gebied op kapot is.

Ik hoor graag van jullie.

Edit * het gaat om een 1.7 ghz intel centrino met 2 gb intern. De cpu staat ook niet op 0 system en etrn.exe maken alles op. Ik haal nod er maar weer af. Waar kan ik de laptop dan mee beveiligen? Zonder dat die heel traag wordt?

[OPLOSSING]
Download http://free.antivirus.com/hijackthis/ , lees de instructies op hijackthis en plaats er een logfile.
Rosty zal je verder begeleiden daar.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onder tussen is eset verwijderd. Nu is de cpu verdeling ongeveer 25% tot 60% voor system 0 tot 10% voor internet explorer en de rest voor niet actieve systemen. Is dat normaal? Niet actieve dingen mogen toch niet zoveel energie vragen?
 
system idle kan veel opslorpen hoor. maar ik vraag me af of je niet met beestjes zit die in stealth mode (niet zichtbaar in tskmgr) hun ding doen. scan eens met MBAM.

en een leuke tool om je processen te monitoren ipv tskmgr is Ramrush
 
Het probleem is weer opgelost. de processor bleek los te zitten. Kan dat? dat die na 4 jaar spontaan los zit? ik heb er niets aan gedaan, enkel een keer ander ram er in gezet, maar ook dat is al weer een jaar geleden.
Heb hem nu weer aangedraait (gewoon handvast), is er nu niet een probleem met die cool gel tussen het moederbord en de processor? Ik heb er weinig verstand van dus kan nu ook zware onzin vertellen, maar zeg dat gerust.

Groet Niels
 
Laatst bewerkt:
Tussen de cpu en het bordje zit geen gel, ook niet bij desktop.
De gel zit tussen cpu en koelblok.
Bij een laptop worden koperen heatpipes gebruikt om de warmte af te voeren.
Deze worden dus warm.
Zorg dat de koperen heatpipes geen stof tussen zit, dan doet de fan van de laptop de rest.
staan de heatpipes met een plaatje an elkaar boven de processor, dan kan er gel tussen ztten.
Die vervang je dan best.
Met een zachte doek en lichte ontvetter (alcohol bvb, of een busje contactcleaner op een doekje spuiten) de resten van de gel opkuisen en nieuwe aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan