Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Was de update naar Windows 8.1 aan het downloaden en mijn pc vermelde: herstel nodig. Heb dat gedaan maar dan moest ik ook windows vernieuwen. Ook gedaan maar de pc bleef in een blauw scherm vermelden: even geduld en het bolletje bleef maar draaien. Heb pc een nacht op laten staan maar er kwam geen einde aan het blauwe scherm.
Heb nieuwe HD gekocht en geïnstalleerd maar de pc blijft maar de CDROM vragen en een systeemdiskette. Mijn W8 staat op een stick, het is dus een upgrade voor w7 en die wil blijkbaar niet op een blanco harde schijf booten.
Het is wel een ernstig probleem want ik heb mijn pc dagelijks nodig. Heeft iemand raad?
Groeten
JDR
 
Je was deze preview enkel aan het downloaden? Of ook al aan het installeren?
Ik wil hier wel even vermelden dat het om een preview gaat, geen final release. Maw, gebruiken op eigen risico. Je hebt dit dus gedaan zonder eerst een backup achter de hand te hebben?

Je kan ofwel een Windows 8 installatie medium aanvragen (bij voorkeur bij Microsoft zelf). Of je kan terug Windows 7 eerst installeren en dan upgraden naar Windows 8.

Je licentie gaat in beide gevallen normaal gezien wel werken.
 
Ik heb van de harde schijf op een andere pc alle gegevens kunnen afprutsen zodat ik daar geen probleem heb. Waarschijnlijk is de schijf intact maar zit het besturingssysteem in de knoei.
De preview is binnengekomen als een 1 update, ben dus niet meer zo zeker dat het wel W8.1 was. Dacht dat omdat in de media de vrijgave van W8.1 werd aangekondigd.
Zal je raad volgen en de stappen W7 naar W8 eens proberen.
Bedankt al voor de reactie.
 
Kun je je nog herinneren om welke update het precies ging ?
Windows 8.1 is er nog niet als update. Wel kan er al een Preview gedownload en geinstalleerd worden, maar dit moet je niet doen als dit jouw hoofdbesturing is. Preview wil zeggen een soort voorbeschouwing. Vele onderdelen werken dan nog niet of niet goed.
 
Dit zijn al de updates die ik nog gekregen heb na de gebruikelijke updates van toen ik op 12-6-2013 de upgrade gedaan heb naar windows 8 pro

Update voor het Microsoft Camera Codec Pack voor Windows 8 voor op x64-gebaseerde computers (KB2836187)
Installatiedatum: ‎13-‎6-‎2013 15:33

KB2756872: Update voor Windows 8 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎13-‎6-‎2013 15:36

KB2779768: Update voor Windows 8 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎14-‎6-‎2013 05:40

KB2821895: Update voor Windows 8 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎14-‎6-‎2013 05:40

KB2785094: Update voor Windows 8 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎14-‎6-‎2013 05:41

KB2770917: Update voor Windows 8 voor x64-systemen
Installatiedatum: ‎14-‎6-‎2013 05:43

Een preview ga je echt niet als update krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan