De Politie en de overheid raadt af om Microsoft Internet Explorer te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Een extra nieuwsbrief. Het team van Pctuts wil iedereen waarschuwen.

Het heeft al in de media gestaan en is op het nieuws geweest, maar wij willen u nogmaals hierop attenderen.

De Politie en de overheid raadt af om Microsoft Internet Explorer te gebruiken.
Dit advies is wereldwijd aangekondigd!

NewsItems-62-attachment1_InternetExplorerLek.jpg

Het advies is :
Gebruik IE alleen als het niet anders kan in uitgebreide beveiligde modus, totdat Microsoft een oplossing heeft gevonden doet u er goed aan een andere browser te gebruiken, zoals Chrome, Firefox, Safari of Opera.

De aanleiding hiervoor is een groot beveiligingslek in de browser van Microsoft dat dit weekeinde aan het licht kwam.

Kwaadwillenden kunnen via Adobe Flash in Internet Explorer de ASLR (address space layout randomization) omzeilen en hierdoor controle over uw computer verkrijgen.

Hackers kunnen een speciale, gevaarlijke website opzetten. Zodra een gebruiker van Internet Explorer deze site bezoekt, kan de hacker bijvoorbeeld een virus of andere kwaadaardige code op uw computer installeren.

De geruststellende gedachte is dat als je zo’n website niet bezoekt, je niet of nauwelijks gevaar loopt.
Kijk wel uit met email berichten van duistere afkomst. Hierin kunnen links aanwezig zijn die naar zo'n website gaan.
KLIK HIER NIET OP als je IE toch wilt of moet blijven gebruiken.

Het advies is dus om een andere Browser te installeren en deze als standaard browser in te stellen.
Geef dit bericht door aan iedereen die u kent om de schade zoveel mogelijk te beperken, maar treedt natuurlijk niet in de voetsporen van een spammer.

Hierbij de links voor een andere Browser.

Firefox Download Firefox
Safari Safari 5.1.7 for Windows
Opera Opera-browser - De alternatieve webbrowser - Gratis downloaden
Chrome Chrome-browser

Wij hopen u hierover voldoende te hebben geinformeerd.
Eventuele vragen hierover kunt u stellen op ons forum.

Het team van Pctuts. Pctuts Helpforum
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opera stond er hier nog op en heb dit nu als mijn standaard browser ingesteld.
 
Ik gebruik al jaren chrome;-) maar toch bedankt zal het in ons Team melden ook thx
 
Er werd "al" een beveiligingsupdate uitgebracht door Microsoft ? ... na 5 dagen werd er EINDELIJK een fix voorzien denk ik dan.
 
* gezien het feit dat dit "Lek" al aanwezig was vanaf de xp zal het op die 5 dagen ook niet schelen denk ik dan ... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan