Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Het kabinet verbiedt per direct het downloaden van torrents of bestanden uit illegale bronnen, zoals de Pirate Bay. Uit een uitspraak van het Europees Hof van Justitie blijkt dat downloaden van dergelijks websites of nieuwsgroepen tegen de wet is.

Lees verder .................
 
4 tips om anomiem te downloaden

4 tips om anomiem te downloaden

Na het downloadverbod van gisteren ga jij natúúrlijk nooit meer naar de Pirate Bay. Maar je bent uiteraard heel nieuwsgierig hoe criminelen nu toch kunnen blijven downloaden - gewoon uit interesse, niet om het zelf te doen. Wij bekeken een paar methodes om anoniem te kunnen blijven downloaden. Enne, niet stiekem deze tips toch gebruiken he?


Lees verder .......................
 
Aangezien je met tools waarbij je het uploaden niet kan uitschakelen toch ook nog altijd materiaal van 100% legale komaf kan downloaden, kan je toch nog altijd een topicstarter met een vraag omtrent downloads / werking van dergelijke tools verder helpen (waarbij je dan eenvoudigweg de volle verantwoordelijkheid voor het legale gebruik van die tool in zijn / haar schoenen schuift), of zie ik dat verkeerd ?
 
Aangezien je met tools waarbij je het uploaden niet kan uitschakelen toch ook nog altijd materiaal van 100% legale komaf kan downloaden, kan je toch nog altijd een topicstarter met een vraag omtrent downloads / werking van dergelijke tools verder helpen (waarbij je dan eenvoudigweg de volle verantwoordelijkheid voor het legale gebruik van die tool in zijn / haar schoenen schuift), of zie ik dat verkeerd ?

De tools of software waar jij het over hebt zijn naar mijn beste weten legaal, dus problemen hiermee kan hulp bieden niet verboden zijn. Wat een topicstarter met de software doet is onze verantwoordelijkheid niet.

Sommige dingen liggen wat moeilijk voor een forum met Belgische en Nederlandse medewerkers, omdat een aantal regelgevingen in onze landen verschillend zijn of misschien waren.
Wat ga je doen als een Nederlands lid een vraag stelt en ik geef als Hollander hierop een antwoord op dit Belgische forum, maar dit antwoord blijkt in Belgie verboden te zijn. Zoiets kan uiteraard ook andersom gebeuren, maar omdat dit een Belgisch forum is, is dit niet relevant.

Ik dacht altijd dat na de 1 wording van Europa er 1 wet of regelgeving was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn en dit maakt alles onduidelijk en erg verwarrend.
Hiermee ga je als forum dus snel de fout in en dat willen we juist voorkomen.
 
Een eenvormige Europese gedachtengang blijkt er inderdaad (nog) niet te zijn: zo wordt zelfs al het begrip thuiskopieheffing in België en in Nederland verschillend geïnterpreteerd:

In België en Nederland is het toegestaan om voor eigen gebruik een kopie te maken van auteursrechtelijk beschermde muziek, films of boeken. In beide landen is daarvoor een thuiskopieheffing op mediadragers en aanverwante elektronische apparatuur van toepassing.


In Nederland was het tot vandaag bovendien toegestaan om muziek, films en boeken uit illegale bronnen te downloaden. De redenering was dat dit hetzelfde is als het kopiëren van een cd of dvd. In de Nederlandse thuiskopieheffing wordt daarom gecompenseerd voor schade uit illegale downloads.

In België vallen downloads uit illegale bron niet onder de thuiskopie. “De thuiskopie is het recht om een kopie te maken voor eigen gebruik binnen de familiekring,” vertelt advocaat Bart Van den Brande van Sirius Legal aan onze redactie. “Illegaal downloaden kan niet onder de thuiskopieregeling vallen, want wanneer je je op internet begeeft, begeef je je virtueel buiten de familiekring. Bovendien kan je vanzelfsprekend enkel een kopie maken van een werk dat je rechtmatig hebt verkregen en daar knelt het schoentje. Nederland is veruit het enige land waar men dat anders zag,” aldus Van den Brande.

Bron: siriuslegaladvocaten.be
 
GemistDownloader 2.8
Ik heb hier van de portableversie gedownload
GemistDownloader - HelpdeskWeb.nl
En van Expeditie Poolcirkel
De kandidaten + de 3 afleveringen gedownload.
Dat gaat snel en het beeld is goed op TV
Is 704 x 400 pixels
Bitrate 1500 Kbps
Is ook eens leuk voor de Belgen.
Bad Request

RTL XL Gemist.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan