drupal site starten HOE ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiedag,

Ik heb juist gehoord op de radio dat je zelf een website kan starten met Drupal.

Ik heb de software download gedaan drupal 6.14(zip) en deze onzipped in een nieuwe map op de c schijf.

Ik doe waarschijnlijk weer iets stoms, want ik zie nergens een exe bestandje om dit op te starten, of heb ik het mis.....?

Hoe zet je de basisvoor deze website eigenlijk op poten.

Alvast bedankt om deze website leek op zijn poten te zetten...;-)
 
Je hebt webhosting nodige en dat php ondersteund en waar je database kan aanmaken.
 
Goeiedag,

Ik heb juist gehoord op de radio dat je zelf een website kan starten met Drupal.

Ik heb de software download gedaan drupal 6.14(zip) en deze onzipped in een nieuwe map op de c schijf.

Ik doe waarschijnlijk weer iets stoms, want ik zie nergens een exe bestandje om dit op te starten, of heb ik het mis.....?

Hoe zet je de basisvoor deze website eigenlijk op poten.

Alvast bedankt om deze website leek op zijn poten te zetten...;-)



Euhmm,

ik denk dat er betere software bestaat om een site op poten te stellen. er zijn genoeg free templates te vinden op het web voor newbies. niks te unzippen en uitvoeren enzo. gewoon afhalen en naar je hand zetten.

Maar ik raad je toch aan van de primitieve basis van webdesign te leren. geen speciale toestanden als php, css en cms ofzo, maar de basics. Een webpagina bestaat uit 2 delen, de head en de body. in de head ga je een aantal dingen definiëren, in de body komt de eigenlijke code. de eerste coderings'taal' is HyperTextMarkupLanguage. Leer daar de basissen van. Wat is een tag? hoe werkt die? etc... Met een uurtje surfen kom ja daar snel achter. er zijn ook vele editors die je kunnen helpen. Adobe Dreamweaver is een hele goeie die geen bullshit schrijft, maar is betalend. Evrsoft FirstPage2007 is naar mijn gevoel het beste freeware-alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met betere software? Gemakkelijker?
Als het witte huis deze software gebruikt dan zal het toch wel goed zijn veronderstel ik?
 
ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. ik bedoelde eigenlijk 'uitgebreide/moeilijke software'.dus makkelijker ja. daarom gaf ik ook de tip dat er mooie templates bestaan om op te werken. héél eenvoudig.een vrij grote selectie vind je hier. ik denk niet dat je je eerste site al direkt met cms en al hoeft te maken.
 
In het kort gezegd start je een drupal site op de onderstaande manier op:

1. Zoals al gezegd werd zoek je hosting die php/mysql ondersteund.
2. Je download drupal.
3. Je installeert filezilla
4. je maakt verbinding met server en upload bestanden.
5. Je maakt een mysql database aan.
6. Je maakt een map files aan en je zet die op 777 onder sites/default
7. Je kopiert default.settings.php en wijzigt de naam in settings.php (sites/default).
8. Je zet deze ook op 777
9. Je gaat naar de website en je volgt het installatieproces.
 
Bedankt Bart17 voor deze mooie uiteenzetting.
Hier is ze genoteerd hoor.


In het kort gezegd start je een drupal site op de onderstaande manier op:

1. Zoals al gezegd werd zoek je hosting die php/mysql ondersteund.
2. Je download drupal.
3. Je installeert filezilla
4. je maakt verbinding met server en upload bestanden.
5. Je maakt een mysql database aan.
6. Je maakt een map files aan en je zet die op 777 onder sites/default
7. Je kopiert default.settings.php en wijzigt de naam in settings.php (sites/default).
8. Je zet deze ook op 777
9. Je gaat naar de website en je volgt het installatieproces.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan