e-mails worden meerdere malen ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swake

Niet meer actief
Een goede vriend van mij heeft een probleempje met zijn e-mails verzenden. Hij verzend een e-mail (slechts éénmaal) , maar de ontvangers ontvangen deze meerdere malen in hun e-mail programma. Ook eenvoudige e-mails met enkel wat tekst zonder bijlagen.In zijn verzonden e-mails zie je dan ook dat de e-mail maar éénmaal verzonden is en geen meerdere malen. Hij denkt dat zijn computer met één of ander virusje besmet is. zijn besturingssysteem is Windows XP en gebruikt Outlook Express.
 
een virus is dat zeker niet. Het zou strikt genomen aan je emailserver kunnen liggen die raar doet, maar ik denk eerder dat de map met verzonden items te groot is geworden. hoe lang wordt OE al gebruikt op die pc? wat er dan gebeurt is dat nieuw verzonden mails niet meer opgeslagen worden in 'verzonden items' maar in 'outbox'. en dan recycleert hij alles. maak de map verzonden items leeg ( verwijderen) en dan maak je de map verwijderde items leeg. dan zou het moeten opgelost zijn.
 
bedankt antwanneke, zal morgen eens gaan kijken bij hem. Dit is ook zelfs iets wat ik niet wist. Ik had mijn vriend opgemerkt dat ik zijn mailtjes meerdere malen ontving en iemand anders heeft hem dat ook opgemerkt. Uit schrik durfde hij hem dan hier ook niet registreren , maar nu kan ik hem gerust stellen.
 
bedankt antwanneke, zal morgen eens gaan kijken bij hem. Dit is ook zelfs iets wat ik niet wist. Ik had mijn vriend opgemerkt dat ik zijn mailtjes meerdere malen ontving en iemand anders heeft hem dat ook opgemerkt. Uit schrik durfde hij hem dan hier ook niet registreren , maar nu kan ik hem gerust stellen.

Thx Nijltjetweety. Deze was even onder mijn aandacht verdwenen.

Swake, lees ook zeker deze topic eens door. Voor die gebruiker is het zo opgelost geraakt ;)
 
Sorry, helemaal dit topic vergeten. Het probleem is opgelost geraakt. Er stond in zijn e-mail programma aangevinkt, een kopie achterlaten op de server, en door dit uit te vinken is het opgelost geraakt.
 
Sorry, helemaal dit topic vergeten. Het probleem is opgelost geraakt. Er stond in zijn e-mail programma aangevinkt, een kopie achterlaten op de server, en door dit uit te vinken is het opgelost geraakt.

Ik wil wel even aangeven dat het hiermee alleen maar schijnbaar is opgelost. Wanneer je de kopie op de server uitzet verlies je trouwens ook de mogelijkheid van via je online webmaildienst je mails te bekijken en beheren. Het blijft het beste een cleanup te doen van je oude mails zoals beschreven in de andere topic. als dat gebeurd is kan je zonder problemen terug een kopie op de server achterlaten. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan