Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Medeforumleden,

Zouden jullie me kunnen vertellen met welk free programma ik een bestaande partitie op mijn harde schijf kan verkleinen, of aanpassen?
Het kan eventueel ook betaald programma zijn hoor!

Bedankt!!(kp)[OPLOSSING]
Bedankt voor jullie reacties....
Heb inmiddels Partition Magic aangeschaft :p en het is opgelost!
Deze topic kan gesloten worden(kp)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op het eerste gezicht lijkt het er op dat XP je niet de mogelijkheid geeft om de omvang van partities te wijzigen. In Computerbeheer kun je wel een partitie verwijderen of een nieuwe partitie aanmaken. Het aanpassen van de grootte zul je echter niet tegenkomen. Daarmee is de kous echter niet af. Om de omvang van partities te kunnen veranderen, moet je eerst een standaard schijf omzetten naar een dynamische schijf. Dit doe je in Computerbeheer. Dat benader je via Start / Instellingen/ Configuratiescherm / Prestatie en Onderhoud / Systeembeheer. Let op: je moet als beheerder zijn aangemeld. In Computerbeheer doe je een rechtermuisklik op je standaard schijf of één van je standaard schijven en kies je "Schijf converteren naar een dynamische schijf". Wanneer je een dynamische schijf hebt gecreëerd, kun je de omvang van de partities wel aanpassen. Wil je meer weten over het verschil tussen standaard schijven en dynamische schijven, dan kun je hier verder lezen.
 
kun je gewoon met partition magic doen maar ja is geen free ware


en daar hoeft je niks voor te veranderen in bios of wat dan ook zelfs geen format
 
Bedankt voor jullie reacties....
Heb inmiddels Partition Magic aangeschaft :p en het is opgelost!
Deze topic kan gesloten worden(kp)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan