Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Een vriend is verhuisd en wil zijn huidige provicer (clearwire) opzeggen.
De nieuwe bewoners hebben nog 2 maand het internet gebruikt maar niet betaald.
Nu is de modem in mijn bezit, en een paar dagen terug is alles afgesloten door clearwire.
Wat doen we het beste om hier met zo min mogelijk kleerscheuren uit te komen?
 
Als hij zijn opzeg op tijd en volgens de regels van clearwire heeft gedaan dan is het hun schuld dat het zo lang geduurd heeft en dat er een ander nog heeft kunnen profiteren van zijn aansluiting.
Als dit niet het geval is dan vrees ik dat hij zal moeten opdraaien voor het gebruik van die 2 maanden.
 
Ik zeg je dat het zaakje stinkt. Als je verhuist neem je je modem toch mee ?
En als de nieuwe bewoners er een ander modem aan hangen zullen ze toch de inloggegevens moeten weten.

Of de afspraak is geweest dat ze de 2 resterende maanden er gebruik van zouden maken én zouden betalen.
Nu zij dit niet gedaan hebben moet je vriend het geld terug zien te krijgen van de nieuwe beweoners, je provider is
namelijk geen schuldige partij in deze kwestie en dient dus gewoon betaald te worden door je vriend.
 
Ik zeg je dat het zaakje stinkt. Als je verhuist neem je je modem toch mee ?
En als de nieuwe bewoners er een ander modem aan hangen zullen ze toch de inloggegevens moeten weten.

Of de afspraak is geweest dat ze de 2 resterende maanden er gebruik van zouden maken én zouden betalen.
Nu zij dit niet gedaan hebben moet je vriend het geld terug zien te krijgen van de nieuwe beweoners, je provider is
namelijk geen schuldige partij in deze kwestie en dient dus gewoon betaald te worden door je vriend.

die afspraak werd idd gemaakt, en niet nagekomen natuurlijk
Het is dom geweest van hem.
Ik heb hem gezegd onmiddelijk naar clearwire aangetekend zijn opzeg te doen.
Dat kost hem minder dan dat hij het laat doorlopen tot einde contract.
Niets aan te doen, maar zijn centen is hij kwijt.
Betalen gaan de mensen niet, ze zitten bij de ocmw en staan op de zwarte lijst bij de banken.
Mijn maat liet de modem en abo lopen om ze te helpen, en ook om onder de verbrekingsvergoeding uit te komen.
Het zal hem nu nog een beetje meer kosten helaas.
Ze hadden internet 'NODIG' om werk te zoeken via de site vdab en dergelijke.
Je kent die smoesjes wel.
Het is een les geweest voor hem.
Ik hoop met deze post anderen te behoeden voor dergelijke goedgelovigheid.
Wees niet zo naief als mijn maat was en laat deze die na je komen hun plan trekken.
En betaal gewoon je provider of wie ook de contractuele schadevergoeding die je verschuldigd bent.

De modem meenemen deed hij dus niet op dat moment, maar na 6 of 7 weken zijn we die wel gaan buiten halen.
Mijn vrouw en ik zijn samen met zijn vriendin daar naartoe gegaan zodat we met genoeg volk waren, moesten ze daar moeilijkheden over willen maken.
Zo zaten we er weer ongewild tussen natuurlijk.
Maar ja, zo onnozel zijn wij dan weer om het ons aan te trekken.
Het is hetzelfde op forum.
Belangeloos proberen we de mensen vooruit te helpen.
Zo zijn we nu eenmaal.
Gelukkig leren we hier allemaal ook af en toe eens iets bij ook, wat mooi meegenomen is.
Bedankt nog voor je reactie hierop koffiepot.
 
Daar ben ik jaren geleden al achter gekomen, dat niemand te vertrouwen is. Heeft mij 800 euro gekost.
Sindsdien is het eerst betalen en dan resultaat. Nooit meer andersom.

Ik hoop voor je vriend dat ze het abonnement inderdaad eerder willen beeindigen, anders kost het je vriend nog meer.
Laat hem in dat geval dan wel betalen maar ook gelijk vragen om de verbinding te verbreken, zodat die anderen er niet nog
langer van kunnen profiteren.
 
Die gingen steeds over de datalimiet.
Dat meisje maakte hem wijs een relatie met hem te willen, maar ze is nog steeds bij haar huidige man.
Dat was alleen maar om misbruik van hem te maken.
Daarom zijn we de modem gaan buiten halen.
Clearwire heeft reeds alle verbindingen verbroken omdat er 2 maand niet betaald was.
Die modem heb ik in huis, ik heb zo snel het adres van clearwire gezocht en aan mijn maat doorgespeeld om het abo te stoppen.
Het is enkel nog zaak dit zo snel mogelijk af te sluiten.
Hopelijk is het hem gelukt.
Maar ik heb mijn vriend al enkele weken niet gezien.
Hij woont momenteel in een caravan boven Antwerpen Noord, vlak bij de landsgrens.
Hij heeft daar werk gevonden.
Ik bel hem binnenkort eens op.
Misschien dit weekeinde eens.
Het kan zelfs zijn dat ze langskomen hier, ze zijn dat in ieder geval van plan nog eens te doen.
Dan kunnen we eens bijpraten.
Als de zaken opgelost zijn post ik hier nog hoe het afgelopen is.
Bedankt hoor voor de tips.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan