Status
Niet open voor verdere reacties.
Om een verhaal kort te houden deze week dom weg m'n Xperia Z2 verloren ... hoop nog dat de eerlijk vinder hem komt terugbrengen maar vrees ervoor ... Er staat dus de mobile app op van Norton. Gekeken op internet of ik de Z2 kon traceren en blokkeren, wissen enz ... helaas niks ....
Ik vraag me dan af werken 'die dingen' wel ? -m-

Ik ben dan maar begonnen met alle paswoorden te wijzigen, bank op de hoogte brengen, provider, politie enz ...

Tips of dergelijke altijd welkom ...
 
heb jij destijds de optie geactiveerd " myXperia " indien zo dan kun je deze opsporen via de gps ...lees hier meer over ..Stay safe with my Xperia
*succes met het terug vinden van je toestel .
 
Die van Norton is actief ... maar die van Xperia weet ik niet of ik dat geactiveerd heb .... eens nagaan ...
 
Oei dat is balen man. Je zou toch wel denken dat Norton de zaakjes goed voor elkaar heeft. Blijkbaar niet bij de mobiele app. Nu ik heb dit ook al in het verleden al gemeld dat hij niet de beste optie is voor op je mobiel apparaat. Hopelijk heb je je Xperia geactiveerd, want die werkt naar wat ik heb vernomen wel naar behoren.
 
Bij Norton krijg ik dit 'We proberen uw apparaat te bereiken. Zodra we uw apparaat hebben bereikt, blokkeren we het.'

T'ja echt ver kom je daar niet mee ... @Qtex activatie voor Norton is gedaan ... krijg je dan een code voor en die heb ik. Xperia moet ik uitzoeken ... wat een gedoe met paswoorden ...



 
Oei dat is balen man. Je zou toch wel denken dat Norton de zaakjes goed voor elkaar heeft. Blijkbaar niet bij de mobiele app. Nu ik heb dit ook al in het verleden al gemeld dat hij niet de beste optie is voor op je mobiel apparaat. Hopelijk heb je je Xperia geactiveerd, want die werkt naar wat ik heb vernomen wel naar behoren.

Er zijn nog wel slechte apps dat heb ik nu gemerkt oa. BC (Bancontact app) staat/stond ook op de telefoon. Lees ik op hun site dat je moet bellen naar cardstop om de app te laten blokkeren bij diefstal of verlies. Krijg je als antwoord 'wij doen dat niet, u moet hiervoor bij uw bank zijn ...' ?!?! Terwijl het op website staat van cardstop ... die kerel is zelf naar hun website gaan zien ... na een uur !!! aan de telefoon aan 0,30 cent per minuut !!! 'zou' het moeten in orde zijn .... volgens mij was ik de eerste die daarvoor belde ... die app komt nooit nog op mijn smartphone !

https://www.cardstop.be/index/nl_BE/6577211/0000/Bancontact-Mister-Cash-Mobile-App.htm
 
Bij Norton krijg ik dit 'We proberen uw apparaat te bereiken. Zodra we uw apparaat hebben bereikt, blokkeren we het.

daaruit maak ik dus uit dat de optie " MyXperia " niet in gebruik werd genomen en dit terwijl deze optie geheel gratis ter beschikking stond... immers was deze aanwezig op je toestel !
 
Qtex Je hebt een punt ... ik heb net eventjes op een andere Xperia uitgetest ... instellingen, beveiliging enz ... stelt eigenlijk niks voor omdat in te stellen ... ik herinner mij niet dit gedaan te hebben voor de Z2 ...stom van me ! Betaal ik Norton ... werkt het niet of wel ...
 
stom zou ik het niet noemen ... je wist het niet zeg maar !

Klopt ... maar blijkbaar is het toch ook niet dat ... als ik zo de reacties lees van mensen op dat xperia forum die hun toestel kwijt of gestolen zijn ... vooral om te gaan kijken waar je toestel nu zit .... is eerlijk gezegd voor mij ook niet makkelijk omdat uit te pluizen ... inloggen met mobile account, google, playstation network ... what the hell !
 
ik heb niet gezegd dat het gemakkelijk zou zijn ..enkel dat het mogelijk is !
*dat was immers ook je vraagstelling !

*je dient niet af te gaan op datgene wat je leest aan negatieve reacties ... enkel door zelf ondervinding kun je echt pas een reactie geven al dan niet of je er tevreden over bent of niet !
 
Ga zelf de test ook doen dit weekend en ook met de app van Norton. (staat ook op deze smartphone waar ik 'my xperia' op heb geactiveerd) Ik stuur de kids erop uit en eens zien of ik ze Kan/ga vinden...
 
succes ermee.. ene geef het niet te snel op " wie zoekt die vind "
 
Zo met Norton een test gedaan en ja het werkt heel nauwkeurig ! Ben er ondertussen ook achter dat ik de app 'fout' gebruikt heb. Ik ben online met pc gaan kijken om alles te blokken en te traceren, dit kan perfect lukken op voorwaarde dat je smartphone online is, de mijne was dat dus niet/niet meer. De beste optie is dat je een sms code bv Blok + code,locate + code enz.. stuurt naar je smartphone met een andere smartphone. Je krijgt bijna onmiddellijk respons bv van locatie, gps en adres ...'als je toestel nog actief is' Ik weet nu beter maar het moment zelf sla je toch een beetje door en zie je een aantal dingen over het hoofd ...

Wat ik mij wel afvraag ... als 'de vinder' je simkaart eruit haalt en/of de app wist en/of je telefoon reset blijft er dan nog wat achter op je toestel waardoor je dan toch nog eventueel kan traceren via internet als het toestel ooit online gaat ? Iemand een idee ?

De my xperia test is voor morgen ... ik heb genoeg James Bond gespeeld voor vandaag ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan