Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Bij deze zal ik mij even voorstellen.

Ik ben Rob en ik kwam toevallig op deze site.
Ik wil een Laptop kopen, maar ik weet nog niet welke. Ik heb al verschillende berichten gelezen en ik weet wel zeker dat ik hier veel ga leren en lezen.

Mijn grootste vraag is nu welk merk laptop is nu kwalitatief goed en betrouwbaar? Prijs is wat minder belangrijk.
Wil hem vooral gebruiken om foto's te bewerken en te beheren.

Ik zit te denken aan HP, Acer of Dell, of heeft iemand anders nog suggesties?

Wie kan mij helpen?

Rob
 
Hoi Rob, welkom op Pctuts.

Moeilijk te zeggen welke laptop je moet kopen, het ligt er aan wat je er mee wilt gaat doen.
Ga je veel videobewerken, fotobewerken of zware games spelen, is een goede grafische kaart en een groot scherm en behoorlijk wat intern geheugen belangrijk
Ga je alleen maar een emailberichtje beantwoorden, voldoet de goedkoopste laptop.
Als je vaak onderweg bent, moet je letten op een lange accuduur en op het gewicht. Dan kan een kleiner scherm qua vervoer weer handiger zijn.

Goede merken zijn bijvoorbeeld MSI , Sony , Dell , Asus, HP, Toshiba. Ik zou niet voor een Acer kiezen, omdat deze soms wel erg goedkoop kunnen zijn, maar de kwaliteit van de onderdelen ( vooral de behuizing ) is vele malen slechter en raakt snel defect. Maar het ligt er natuurlijk aan hoe je de laptop gaat gebruiken. Als je er voorzichtig mee omgaat en alleen thuis gebruikt, zou je toch voor een Acer kunnen kiezen.
 
welkom Rob: een gouden raad ..die ik je wil meegeven ..

bij aankoop van een merk pc of dit nu een laptop is of een desktop ...
het eerste wat jij moet doen nadat je deze in handen krijgt is jezelf beschermen door jawel , door jezelf een RECOVERY CD aan te maken en een OPSTART CD zodat je altijd een nieuwe instal kunt doen indien dit nodig blijkt te zijn ...!
de merk pc's geven in de meetste gevallen een recovery partitie mee maar géén losse cd/dvd deze dien je immers zelf aan te maken bij de 1ste ingebruik name ......( echer de meeste vergeten dit dan ook omdat ze andere dingen belangrijker vinden !!! )
succes met het maken van een opstart cd en een recovery cd : hoe je tewerk moet gaan lees je in de bijgesloten handleiding ....of je volg de wizard op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan