Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het mogelijk om een externe harddisk waarop al "Windows gegevens" op staan in 2 of 3 stukken te partitioneren, met behoud van de "Windows gegevens"? Een van de andere partities moet voor "Mac OS Snow Leopard" bereikbaar zijn.
Ik persoonlijk ken praktisch niets van "Apple", t.t.z. dit is een toepassing voor iemand anders zijn Pc en MAC. Maar die persoon heeft zijn MAC nog maar zeer recent.
 
Je hoeft geen aparte partities hiervoor te gebruiken als ik het goed heb.
Belangrijk is dat de externe schijf onder FAT 32 partitioneerd is. Zowel Windows als een Mac zal deze kunnen lezen. NTFS snapt een Mac niet.
Het enige waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat onder Fat 32 de bestandsgrootte maximaal 4 Gig mag zijn.

Maak dus op een lege fat32 externe schijf een map Windows en een map Mac of Apple aan, zodat duidelijk is waar de bestanden staan.
 
Ik persoonlijk ken praktisch niets van "Apple", t.t.z. dit is een toepassing voor iemand anders zijn Pc en MAC. Maar die persoon heeft zijn MAC nog maar zeer recent.

Hier wil ik toch ook nog even op reageren.

Ik vind het belangrijk dat vragen nooit via anderen gaan. Iedereen kan gratis lid worden van Pctuts en daarom kan iedereen met een internetaansluiting z'n eigen vraag hier op het forum stellen na registratie.
Als vragen via / via gaan kunnen er onduidelijkheden en fouten en spraakverwarringen ontstaan, waardoor mensen niet goed geholpen worden. Ook kan er hierdoor een enorme tijdsvertraging ontstaan.
En dat is iets wat we juist niet willen op Pctuts.
 
Je hoeft geen aparte partities hiervoor te gebruiken als ik het goed heb.
Belangrijk is dat de externe schijf onder FAT 32 partitioneerd is. Zowel Windows als een Mac zal deze kunnen lezen. NTFS snapt een Mac niet.
Het enige waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat onder Fat 32 de bestandsgrootte maximaal 4 Gig mag zijn.

Maak dus op een lege fat32 externe schijf een map Windows en een map Mac of Apple aan, zodat duidelijk is waar de bestanden staan.
Ik weet niet of Mac OSX wel ext2 of ext3 snapt, anders kun je nog ext2/ext3 gebruiken daar er voor windows ext2/ext3 drivers zijn :)
 
[OPGELOST]
Ik heb de easeus partition master gedownload en geïnstalleerd op mijn PC.Daarna heb ik mijn Externe HD aangesloten. Deze stond op NTSF. Deze Partitie heb ik verkleind en van hetgeen er over was heb ik een mooie FAT 32 partitie gemaakt. Ik heb mijn PC terug gereboot, daarna heb ik de externe HD gecontroleerd. De ene partitie (mijn Windows gedeelte) is nog altijd NTSF en de andere (zogenaamd MAC gedeelte) is FAT 32.
Morgen komen ze terug met hun MAC en dan pas ik dezelfde truc toe!
Iedereen bedankt voor de suggesties!!!!
 
Laatst bewerkt:
fijn om dit te melden ...ik zag dit topic nu pas hetzelfde wou ik ook al voorstellen ..je heb het echter al zelf gevonden ..
hierbij zet ik dit topic als zijnde afgesloten ....grtjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan