Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan gewoon mijn post ophalen. Surfen op het net en daar programma's downloaden.Bijvoorbeeld avast e.d. Zodra het programma zich verder wil installeren zegt het programma dat er geen internet verbinding is. Zo ook met het programma Frostwire en MSN. Terwijl ik toch verbonden ben. Als ik windows firewall toestemming geef en deze programma's in de uitzondering zet heeft het geen resultaat. Blijf de mededeling zien geen verbinding met internet. Start ik op in de veilige modus met internetverbinding kan ik wel downloaden en bijvoorbeeld de laatste virus definities downloaden. Wie helpt ??? Wat zie ik over het hoofd.
Erg lastig om je virusscanner zo up to date te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
om de stabiliteit van je internetverbinding te testen (want het kan goed zijn dat die niet stabiel is) geef je volgend commando in DOS: ping <het adres van je router> -t -l [1000

hiermee verstuur je paketten van 1mb in een oneindige loop. zo kan je zien of er schommelingen in je verbinding zitten...
 
Kan je eens nakijken hoe je proxy instellingen staan? In Windows Control Panel, ga naar Internet Options - Connections - LAN settings.
(Ik gebruik voornamelijk Engelse OS'en, ik hoop dat de vertalingen geen probleem geven).
Normaal zou "Automatically detect settings" aangevinkt moeten staan, tenzij je een alternatieve proxy server ingesteld hebt via IP adres of WPAD...
Veel toepassingen vallen terug op de systeem proxy instellingen die je hier kunt terugvinden.
Is er een (NAT) router aanwezig in je netwerk? Zoja, welke? Het is ook mogelijk dat je security instellingen te streng ingesteld staan waardoor je het uitgaande verkeer beperkt. Hierdoor kan het zijn dat je enkel gebruik kunt maken van de standaard toepassingen zoals email, web, ...
Tenzij je een gegronde reden hebt om je uitgaande verkeer te beperken is het ok om dit volledig open te zetten. Het binnenkomende verkeer wordt opgevangen door de NAT router die als firewall dienst doet.


Nota:
Virussen kunnen mogelijk hier ook veranderingen in aanbrengen, zoals homepage, proxy,...
Een goede tool zoals ik hier eerder las van Malwarebytes is zeker aan te raden. Gratis en goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan