Formulier maken in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

carinaenkarel

Gast
Hallo,

Ik weet niet of ik met mijn vraag hier terecht kan, maar ik heb een formulier gemaakt in Dreamweaver en als ik op verzenden klik, krijg ik gewoon een wit blad met mijn emailadres op
ipv dat het gewoon verstuurd naar mij verzonden wordt.

Weet iemand hoe dit komt?
Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Carina
 
Ik weet niet zo heel goed wat je bedoeld, maar hier is de link, zo kan je het eens proberen? Is dit voldoende of had ik een ander antwoord moeten geven?

Naamloos document
Als je dan klikt op "mail me" zie je het eerste formulier, als je bij naam je naam ingeeft en je doet enter krijg je een scherm, dat heeft iemand gemaakt van mijn domeinnaam, omdat ik daar eerst hulp vroeg , als je op "test" klikt en dan op verzenden, komt er een nieuw scherm open met mijn emailadres.

Hopelijk kan je me verder helpen,

Lieve groetjes,
Carina
 
Op het eerste gezicht zie ik niet zo veel aan de code.

Waar de website gehost is, heeft deze een mailserver ?
Daarvandaan moet dit formulier verzonden worden en dat gaat niet zonder mailserver.
 
Beste,

Hieronder het antwoord dat ik gekregen had.
Ik geloof dus wel dat ik het heb, wat je bedoeld.

Ik heb net een test mail verstuurd naar carina@bowlinggirl.be Untitled Document die roept het script aan op /public/cgi-bin/formmail.pl

U kunt het beste deze bestanden eens goed bestuderen. Wij kunnen u helaas geen cursus geven hoe je een formmail kan opzetten.

Ik heb ook reeds coffeeCup Web form Bulder, daar kan ik ook een formulier in maken, maar hier ook hetzelfde, ik weet niet wat ik moet doen zodat het antwoord naar mij komt.

Zelfs in word, maak ik een formulier op, maar het einde lukt me dus nooit ! ??? !!!

Groetjes,
Carina
 
Ik heb nog es even snel naar de code gekeken, maar kom zo snel nergens een form action tegen van wat er moet gebeuren als je op de verzendbutton hebt gedrukt.

Zoiets als : <form action="mailto: emailadres" method="post">
 
Beste,

Dat heb ik dus ingevuld, zoals jij het beschrijft, maar helaas lukt het niet bij mij.
Ik hoop natuurlijk dat ik eens de juiste oplossing kan vinden.

Lieve groetjes,
Carina
 
Daarom even een test.
Ik heb zomaar iets wat ik nog had liggen geupload en jouw email adres er in geplakt.

Kijk eens als je dit hebt ingevuld of deze naar jou wordt verzonden.

[edit] link weggehaald[/edit]

Als dit lukt, geef ik de code en moet jij dit eens op jouw host zetten en kijken of de mailserver werkt.

Daarna is het jouw webpagina herschrijven in PHP

Dit is niet zo gemakkelijk als je deze scripttaal niet kent. Maar ook dat is natuurlijk weer een uitdaging voor je.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien ook evn checken of jouw Host, PHP ondersteund.

Wacht niet te lang met mijn test link, want iedereen kan dit invullen op Pctuts en dan krijg jij de email.

Daarna verwijder ik de bestanden van mijn host.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan