Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de update van een java versie (7.45) verschijnt steeds een Security warning scherm (zie bijlage.)
Hoe oplossen ?
 

Bijlagen

  • JAVA.jpg
    JAVA.jpg
    30.3 KB · Weergaven: 116
Hetgeen ik kan zien op je screenshot (is niet heel duidelijk), lijkt het mij een alleszins geen boodschap die gerelateerd is met een officiele Java update. Waar en hoe download je die update? Ik zie in die screenshots links naar een .org site, en een applet met de naam "Jin". Is dus niet echt van Java (Oracle) afkomstig en kan duiden op een malware infectie.

Als je java wilt updaten is er maar 1 officiele bron (voor nederlandstalig); Gratis Java-software downloaden
 
jij download de java update dan niet vanaf de java site zelf ...
een optie om te overwegen is om via het configuratiescherm de optie java aan te klikken en dan de tap update te openen ...
om vervolgens de update te starten ...en niet vanaf een verdachte site !

Ashampoo_Snap_2013.10.18_22h38m26s_007_.jpg
 
Hetgeen ik kan zien op je screenshot (is niet heel duidelijk), lijkt het mij een alleszins geen boodschap die gerelateerd is met een officiele Java update. Waar en hoe download je die update? Ik zie in die screenshots links naar een .org site, en een applet met de naam "Jin". Is dus niet echt van Java (Oracle) afkomstig en kan duiden op een malware infectie.

Als je java wilt updaten is er maar 1 officiele bron (voor nederlandstalig); Gratis Java-software downloaden

Deze persoon krijgt de melding (van "freechess.org") om Java te installeren en als hij/zij dat wilt doen komt er de vraag of hij/zij dit werkelijk wilt doen. Als deze persoon op "run" klikt zal Java wel geïnstalleerd worden.
 
Deze persoon krijgt de melding (van "freechess.org") om Java te installeren en als hij/zij dat wilt doen komt er de vraag of hij/zij dit werkelijk wilt doen. Als deze persoon op "run" klikt zal Java wel geïnstalleerd worden.

klopt maar dit is niet de beste manier om Java op te halen !
 
Het klopt dat java toepassing gebruikt wordt met van "freechess.org".
Toch werd de java update gedownload via de officiële bron (voor Nederlandstaligen) zoals hogere blauwe link aangeeft.
Een versie van Oracle.
 
jij beweerd dus dat je de update van af de Java site download en toch deze melding te zien krijgt .....
probeer eens de manier die ik eerder aangaf , dus de update functie starten via je configuratiescherm ...en meld dan of je deze waarschuwing ook te zien krijgt ..
als dit zo is dan denk ik eerder dat je systeem besmet is en je dit wilt laten geloven ..
 
scan je pc dan eens met malwarebijtes ....
je kan deze gedurende 30 dagen gebruiken als een volledige versie , daarna dien je deze aan te kopen of je kiest er voor om de gratis versie verder te gebruiken ..
haal eerst de updates op en start daarna pas de scan op , gebruik de pc tijdens het scannen niet .
**je kunt de malwarebijtes blijven gebruiken samen met je antivirus .
 
heb ik gedaan. Antwoord : je beschikt reeds over de laatste update 7.45.
Java update verwijdert. opnieuw opgevraagd via hogere blauwe link
resultaat : zelfde foutmelding.

ik zei niet dat je het via die link moest doen ....je pc kan besmet zijn en je door verwijzen naar een onbetrouwbare download ook al denk je dan de betrouwbare link gebruikt te hebben ..
nee je moest de update functie gebruiken die er aanwezig is (( zie mijn eerder geplaatste printscreen ))
228ad43085-Ashampoo_Snap_2013.10.19_08h36m23s_001_.png
 
Ik zie al wat het "probleem" is. Dit heeft niets meer met een Java update te maken. De website freechess.org wilt een applet starten en je krijgt dan de standaard beveiligins popup met de vraag om die applet te activeren/runnen of niet. Een Java applet is een programma dat je via internet gaat activeren op je PC (dmv de Java Runtime compiler). Dit kan veilig zijn, of niet... afhankelijk van wat die applet doet en of die website betrouwbaar is.
Maar dit heeft dus niets meer met een Java update te maken, dat staat daar totaal los van.
De vraag is dus, wat wil je op die bepaalde website openen of activeren? En/of ben je je daar bewust van?
 
Bedankt voor je toelichting en om mee te denken.
De standaard beveiliging popup blijft hoe dan ook verschijnen wanneer je een update hebt uitgevoerd naar java applet versie 7.45
Het is dus wellicht niet website gebonden en evenmin pc gebonden.
Het komt ook voor bij andere toepassingen dan de website freechess.org in combinatie het gebruik van het nieuwe versie van het java applet programma.
Je bent gedwongen de run te laten uitvoeren als je in het programma in kwestie verder een beginscherm of andere schermen wilt openen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan