Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
bij nieuwe laptop staat een franse vista op, als ik een backup maak kan ik die die terugzetten op een nieuwe harde schijf zonder de verborgen packard bell partitie?[OPLOSSING]
Dit geloof je nooit maar het is toch gelukt.
Ik wou van de data van mijn voorganger af, dus deed ik een format.
De verborgen partitie liet ik staan, die is nog in het Frans.
Al de rest is Nederlands.
Ik heb een illegale vista (ikdenk een enterprise) liggen.
Ik installeerde de versie die hoort op mijn pc te staan en gebruikte de key die vermeld staat op de sticker van de laptop.
Nu 2 dagen later heb ik gekozen om de key te veranderen via deze computer/eigenschappen.
Daarna werd de activatie automatis gestart en die is volledig geslaagd.
De zaak is legitiem en Nederlandstalig.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ie zowiezo ook de verborgen partitie zal mee backuppen maar 100% zeker ben ik wel niet zal aan de experts overlaten ;)
 
backup van Packard Bell

backup van Packard Bell

Als je met ghost werkt neemt die de verborgen partitie mee in de backup. Dit heb ik deze week nog gelezen op het forum ginds. Ik weet niet hoe het zit met andere backup tools.
De verborgen partitie is handig om systeemherstel te doen.
 
Liefste had ik een schijf bij de hand om zelf eens te kijken hoe of wat

Bijkomend nog een vraagje.
Ik ben er in geslaagd om de taal te veranderen in Nederlands (vista basic, normaal kan dit niet maar ik heb het voor elkaar, ik heb net 2 updates gekregen voor vista en frameworks sp1 NL.
In welke taal zou de backuk zijn met de 2 voorgestelde oplossingen?
 
Heb ik gebruikt, nog 2 andere tools ernaast.

Vraag is, maak ik een backup via de verborgen partitie (factorydefaults), gaat dat dan terug in het Frans staan?
 
Taal verborgen partitie

Taal verborgen partitie

Deze is in de taal van de oorspronkelijke aankoop. Dus in dit geval is dit het Frans.
Dus wil je deze houden komt deze telkens in het Frans terug, maar zoals je het voor elkaar kreeg kan je deze dan iedere keer in het NL. gaan omzetten en kan je terug fris starten.
 
En met ghost, of acronis?
Dan blijft de taal denk ik wel behouden, maar moet ik van de hidden partition ook een backup maken?
 
Ghost backup

Ghost backup

Als je met ghost een backup zou nemen zou deze de hidden partitie ook meepakken. Dus de hidden staat in het Frans en het systeem dat gebruikt wordt komt dan in het NL. aangezien je deze hebt aangepast.
 
Dit geloof je nooit maar het is toch gelukt.
Ik wou van de data van mijn voorganger af, dus deed ik een format.
De verborgen partitie liet ik staan, die is nog in het Frans.
Al de rest is Nederlands.
Ik heb een illegale vista (ikdenk een enterprise) liggen.
Ik installeerde de versie die hoort op mijn pc te staan en gebruikte de key die vermeld staat op de sticker van de laptop.
Nu 2 dagen later heb ik gekozen om de key te veranderen via deze computer/eigenschappen.
Daarna werd de activatie automatis gestart en die is volledig geslaagd.
De zaak is legitiem en Nederlandstalig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan