Status
Niet open voor verdere reacties.
Op seagate Barracuda is normaal 5 jaar fabriekswaarborg maar niet altijd.
Indien deze schijf geleverd is in bijvoorbeeld een packard bell of acer PC, dan geldt de garantie van de fabrikant, dus 1 of 2 jaar.

Deze harddisks zijn gemarkeerd als OEM modellen en hierop biedt seagate zelf geen garantie, alles moet via het merk gebeuren.

Iks tel me daarom wel vragen over de kwaliteit van een barracuda schijf in een merk pc en de kwaliteit van een barracuda schijf die los verkocht wordt.

In elk geval hebben wij als PC hersteller / samensteller de ervaring dat de barracuda's veruit de betrouwbaarste disks zijn.
 
Op seagate Barracuda is normaal 5 jaar fabriekswaarborg maar niet altijd.
Indien deze schijf geleverd is in bijvoorbeeld een packard bell of acer PC, dan geldt de garantie van de fabrikant, dus 1 of 2 jaar.

Deze harddisks zijn gemarkeerd als OEM modellen en hierop biedt seagate zelf geen garantie, alles moet via het merk gebeuren.

Iks tel me daarom wel vragen over de kwaliteit van een barracuda schijf in een merk pc en de kwaliteit van een barracuda schijf die los verkocht wordt.

In elk geval hebben wij als PC hersteller / samensteller de ervaring dat de barracuda's veruit de betrouwbaarste disks zijn.
Is geleverd met een hp pc.Dus de garantie was twee jaar en zal dan waarschijnlijk voor de schijf ook zo zijn.Is natuurlijk al zijn gegevens kwijt.Zou er zelf nog het één en ander proberen uit te halen met verschillende progjes maar zijn ide harde schijven die ik zitten heb en bij hem was het sata.Bestaan er hulpstukken om een sata harde schijf te installeren op een ide slot ?
 
er kunnen 2 zaken defect zijn aan een HD
- Het printplaatje
- Het mechanisme (koppen, disk e.d.)

Indien het printplaatje defect is kan je chance hebben, dit kan redelijk eenvoudig vervangen worden door eentje van ESXACT hetzelfde type,
Je zal dus even het exact modelnr moeten doorgeven .. ST......
 
Op seagate Barracuda is normaal 5 jaar fabriekswaarborg maar niet altijd.
Indien deze schijf geleverd is in bijvoorbeeld een packard bell of acer PC, dan geldt de garantie van de fabrikant, dus 1 of 2 jaar.

Deze harddisks zijn gemarkeerd als OEM modellen en hierop biedt seagate zelf geen garantie, alles moet via het merk gebeuren.
.


Mag ik daaruit afleiden dat een pc zelf samenstellen meestal een stuk duurder is dan een merkpc met dezelfde eigenschappen alleen maar is omwille van de garantie op losse stukken?
Dus dat de meerprijs van losse stukken eigelijk de garantie van de fabricanten is?
Zo komt deze uitleg voor mij over.
 
Een zelf samengestelde PC is volgens mij meestal wel iets duurder maar je kan rekenen op de goede garantie van de lokale PC boer en op het advies om een geschikte PC samen te stellen..

Op de zelf samengestelde PC is er inderdaad garantie per fabrikant, en bij problemen kan de lokale PC boer is vlug kijken, testen & vervangen. Wanneer er bij ons iets defect is aan een PC vervangen wij direct door nieuw, na een half jaar hebben we dan een aantal defecte stukken die we dan even testen en garanties aanvragen bij de fabrikanten (voor zover mogelijk) Op deze manier hoeft de klant nooit lang te wachten tot de fabriek het stuk bekeken heeft en een ander terugstuurt.

Bij een merk PC, bijvoorbeeld HP of Packard Bell gaat de verkoper bij problemen gewoon de PC binnennemen en doorsturen naar de fabrikant van de PC omdat die er zelf niet mag aankomen binnen garantie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan