Gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij gebruiken de pc met 3 ek met zijn aparte gebruikeraccount. Nu is dat nog toe zonder problemen gegaan, snel schakelen tussen de gebruikers zonder dat de lopende programma's afgesloten wereden. Maar nu als 1 van ons zijn account aaklikt sluit de pc alle programma's van de ander af en start volledig terug op. Ter info: wij melden ons niet af maar klikken gewoon op "andere gebruiker" Wat is er mis en wat kan er aan gedaan worden?[OPLOSSING]
Je kan in je register het aanpassen, maar doe eerst eens een systeem controle :

Log in, in je beheerders account (account met volledige rechten).
- Plaats je Windows CD in de speler. ( een recovery cd is ook ok)
Wanneer deze automatisch opstart, klik op afsluiten. Laat de CD in de speler zitten. Is straks nodig.
- Ga nu in je beheerdersaccount naar Start, Uitvoeren. Typ daar in het invulvak bij Openen het volgende in: cmd en klik daarna op OK.
- In het DOS venster waar je nu in terecht komt typ je nu eerst exact het volgende in: SFC /scannow /revert /purgecache (inclusief de spaties!, je kan kopieren en plakken)
- Als hij daarna eerst (vrij snel) meedeelt dat hij klaar is en verder niks meer doet dan typ je dit in: SFC /scannow (inclusief de spatie)

Systeembestandscontrole gaat nu alle systeembestanden bij langs en kijkt of deze de originele versie betreffen. Vind hij andere of mist er iets dan, vervangt hij deze door de originele versie. Het haalt deze bestanden van de Windows CD af.

En we zijn benieuwd
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gebruiksaccounts

gebruiksaccounts

Per ongeluk misschien iets aan de instellingen gewijzigd ?

Ik citeer een gebruiksaanwijzing van Microsoft :

Snel naar andere gebruiker overschakelen in- of uitschakelen

<o></o>
Opmerking: voor het gebruik van de functie moet u tevens de optie Het welkomstvenster gebruiken inschakelen. Deze functie kan niet worden gebruikt wanneer de computer deel uitmaakt van een domein. U schakelt de functie Snel naar andere gebruiker overschakelen als volgt in:

<o></o>
1. Meld u als beheerder aan op de computer.<o></o>
2. Klik achtereenvolgens op Start, Configuratiescherm en Gebruikersaccounts.<o></o>
3. Klik op De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen.<o></o>
4. Schakel zo nodig het selectievakje Het welkomstvenster gebruiken in.<o></o>
<o>:p></o>OPMERKING: het selectievakje Snel naar andere gebruiker overschakelen is alleen beschikbaar wanneer het selectievakje Het welkomstvenster gebruiken is ingeschakeld.
5. Schakel het selectievakje Snel naar andere gebruiker overschakelen in en klik op Opties toepassen. Sluit het onderdeel Gebruikersaccounts af.
 
Laatst bewerkt:
dat dacht ik ook en heb ik gecontroleerd, maar daar was alles ok. Ik heb voor alle zekerheid alles uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld: resultaat: same problem;!(x);!
 
Die progjes moeten er niet af of het de daders zijn ? misschien wel, misschien niet.
Open Tweak UI ga naar Logon en vervolgens naar autologon en daar mag bij "Log on automatically at system start up" GEEN vinkje staan.
Laat iets weten of dat de boosdoener was, eerst pc terug herstarten voor de zekerheid.
 
Je kan in je register het aanpassen, maar doe eerst eens een systeem controle :

Log in, in je beheerders account (account met volledige rechten).
- Plaats je Windows CD in de speler. ( een recovery cd is ook ok)
Wanneer deze automatisch opstart, klik op afsluiten. Laat de CD in de speler zitten. Is straks nodig.
- Ga nu in je beheerdersaccount naar Start, Uitvoeren. Typ daar in het invulvak bij Openen het volgende in: cmd en klik daarna op OK.
- In het DOS venster waar je nu in terecht komt typ je nu eerst exact het volgende in: SFC /scannow /revert /purgecache (inclusief de spaties!, je kan kopieren en plakken)
- Als hij daarna eerst (vrij snel) meedeelt dat hij klaar is en verder niks meer doet dan typ je dit in: SFC /scannow (inclusief de spatie)

Systeembestandscontrole gaat nu alle systeembestanden bij langs en kijkt of deze de originele versie betreffen. Vind hij andere of mist er iets dan, vervangt hij deze door de originele versie. Het haalt deze bestanden van de Windows CD af.

En we zijn benieuwd
 
ja ik was dat ook, maar en natuurlijk is er een maar ik heb wel een recovery cd maar daar staat SP2 niet op en daardoor zegt hij dat de (legale)versie die op de cd-rom staat een oudere versie is van windows dan deze die op de pc staat en staat er :" plaats nu Windows XP Professional Service Pack 2 CD" dus loopt dat ook weer niet... en als ik dat allemaal zie en hoor ben ik uiteindelijk verplicht van een format te doen :-( of er zouden andere oplossingen uit de kast vallen....
 
Laatst bewerkt:
Vergeet het voorgaande!!!!:duimop::duimop::yahoo: Het is toch gelukt! Met veel de button "Opnieuw" te klikken elke keer dat hij aangaf :" plaats nu Windows XP Professional Service Pack 2 CD" en dat heeft toch effe een uurtje geduurd, maar het werkt weer!

THX hiervoor monne.

Nu natuurlijk een nieuwe vraag: hoe maak ik een recovery cd MET SP2?
 
Laatst bewerkt:
Probleem nog niet van de baan!!!!, ik heb een herstart van de pc gedaan en toen, bij het afsluiten, kreeg ik de melding dat een "dll-bestand niet is kunnen geinstalleerd worden. Ik ga het nog eens doen en dan eens zien welk dll bestand het kan zijn.
 
Laat weten welk dll-bestand het is , er zijn verschillende databanken op internet die ze verzamelde.
 
Is uw vraag opgelost, zoja dan zouden wij graag de oplossing weten zodat wij deze topic als opgelost kunnen beschouwen.


SIMBA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan