Status
Niet open voor verdere reacties.
Regelmatig krijg ik geen verbinding met het internet zowel draadloos als via een bekabelde verbinding.
Indien ik dan naar foutopsporing ga bekom ik de melding geen DNS.
Na een paar uur is de fout vanzelf opgelost zowel op de pc welke via kabel verbonden is met de router als de draadloze labtop. Indien ik het onmidelijk wil herstellen is een herstart van de router de oplossing. Wat ik echter niet begrijp is dat dit euvel soms zichzelf automatisch oplost.

Grt
 
Ik vermoed dat de echte reden niet de DNS is maar de DHCP lease van je router. Je kan dit vrij gemakkelijk achterhalen.
Open je command prompt wanneer het probleem zich voordoet en typ volgende 2 regels:
ping www.google.be
ping 66.102.13.103

Indien de bovenste niet werkt maar de onderste wel is het wel degelijk een DNS probleem. Indien geen van beiden gaat het om een algemeen connectie probleem.
 
Verleden week is mijn pc ook al een paar X zonder internetverbinding gevallen, had toen wel
een paar pc problemen ook, maar of het daar aan lag weet ik juist niet.
Nu na format heb ik het nog niet tegengekomen, zou misschien kunnen dat het bij Telenet
zelf lag. Laat iets weten als je het deze week nog eens krijgt dan kan ik vergelijken hier of
het aan ons of aan telenet ligt. ;)
 
Verleden week is mijn pc ook al een paar X zonder internetverbinding gevallen, had toen wel
een paar pc problemen ook, maar of het daar aan lag weet ik juist niet.
Nu na format heb ik het nog niet tegengekomen, zou misschien kunnen dat het bij Telenet
zelf lag. Laat iets weten als je het deze week nog eens krijgt dan kan ik vergelijken hier of
het aan ons of aan telenet ligt. ;)

En hoe ga je controleren dat dit aan Telenet ligt? Het is mogelijk dat er problemen zijn met de kabel, maar dat is praktisch altijd locaal. Dus dat kan niemand hier controleren. En indien dit niet locaal is lees je het wel op het nieuws... zo'n algemene storing is zeer uitzonderlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hello

Ik heb het nu getest en volgende gezien

Indien ik ping naar Google krijg ik volgende antwoord: "ping aanvraag kan host Google niet vinden" controleer de naam en probeer opnieuw"

Indien ik nu ping naar 66.102.13.103 krijg ik onmiddelijk het gevraagde antwoord;

Oplossing: de router spanningsloos zetten gedurende 10 sec, terug inschakelen en alles ok.

Suggesties zijn steeds welkom

Groeten
 
Ik neem aan dat je computer een IP adres via de DHCP van je router ontvangt.
Zo een DHCP lease geeft je computer een IP adres en geeft als optie volgende zaken mee:
Het router adres (default gateway).
De DNS Server(s).
...

Aangezien je computer een vast IP adres op het internet kan pingen wil dit zeggen dat die zen instellingen niet verliest. Anders zou je ook geen geldig IP adres verkrijgen of zou je de default gateway niet kunnen bereiken welke als optie wordt meegegeven. De DNS dat je router meegeeft is hoogst waarschijnlijk zijn eigen intern IP adres. De router doet enkel een DNS forwarding. En daar faalt het dus. Het probleem zit op de router. Dit kan je waarschijnlijk niet herstellen tenzij je een andere router koopt. Er is echter wel een workaround voor zulk probleem. Aangezien je router enkel een DNS forwarding doet kan je evengoed je DNS instellingen van je provider rechtstreeks gebruiken. Open de TCP/IP instellingen van je netwerk en gebruik vaste DNS instellingen ipv automatisch verkregen DNS: 195.130.130.3 en 195.130.131.3. Deze zouden moeten werken voor Telenet.
 
Graag, ga naar volgende link: TCP/IP-instellingen wijzigen
*Gebruik "Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)"
*Slaag puntje 4 en 5 over en kijk vooral naar puntje 6, een DNS adres handmatig toewijzen.

Voorkeur DNS: 195.130.130.3
Alternatieve DNS: 195.130.131.3

Laat IP adres op automatisch toewijzen staan.
 
Laatst bewerkt:
Hello DDragon80

Ik had ondertussen de eigenschappen van de lan vebinding al open maar ik wist niet of het de versie 4 of 6 was

Ik heb de versie 4 nu handmatig aangepast en ik kijk met ongenogen naar het verder verloop

Alvast bedant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan