Status
Niet open voor verdere reacties.
sinds een paar dagen komt er geen geluid meer uit mijn boxen.
wanneer ik het geluid helemaal open zet hoor ik een klein beetje geluid (dus de boxen werken nog). ben gaan kijken of het geluid gedempt stond maar dat is niet.mijn geluidskaart is een realtekA'C97audio for VIA(R)audiocontroller.ben gaan kijken bij eigenschappen en geeft aan dat dit apparaat correct werkt.weet iemand raad??

grtjes
 
Ik heb dit ooit eens voorgehad op m'n oude PC met realtek geluidskaart.
Bleek dat er een slecht contact zat tussen stekker en bus.
Terwijl het geluid openstond draaide ik de stekker lichtjes rond en het
volume ging harder. Enkele dagen nadien weer hetzelfde. ;!
Ik ben toen maar een andere geluidskaart gaan halen ;)
Geen problemen meer mee gehad.
 
ik ben er ook eens aan gaan draaien maar het haalt niets uit;!
ik denk dat het ook een andere kaart zal worden.
bedankt voor de reactie

Wat ik ook wel eens doe is, de geluidskaart uit de Pc halen (eerst uit zetten die pc natuurlijk) , en dan er weer opnieuw insteken, hardware gaat hem zoeken en driver moet je even instaleren, werkt best vaak. Probeer eerst dit nog even voor je een niewue koopt, die kan je altijd nog gaan halen.
 
wil dit wel proberen maar weet niet juist waar de kaart zit:ahhhhh:
(ben nog een leek in dit soort dinges)

Veel pc hebben een geintregeerde geluidskaart Onboard dat wil zeggen dat die in het moederbord zit.
Om te kijken hoe het bij jou zit moet je dit doen.
Als de geluids kaart geintregeerd zit en niet niet werkt kan je een nieuwe kopen en in prikken Pci slots zie afbeelding.
Pc MOET uit staan.

Als je pc voor je staat linkse plaat openen aan de achterkant zie je schoefjes 2 a 3, stuks schruif de plaat er af.
Leg de pc met de dichte kant op de grond, tafel bureau wat makkelijkste is voor jou.
Dan zie je een moederbord met stekers en prossor met een ven er op.
Beneden zie je Pci slots zie afbeelding staat er bij pci slots
A455-1056COUT.jpg

in het moederbord ziten.Zo ziet een geluidskaart er uit

ik heb het smipel gehouden voor jou hopen dat je er wat aan hebt.
hoor het wel
Zie voorbeeld geluidskaart hoe die er uit ziet en moet in pci slots
soundcard.jpg

Voor de meest gangbare pc werkt het zo.
 
De stekker van je boxen gaan rechtstreeks de geluidskaart in.
Volg het draadje, je komt er vanzelf.
Is het een insteekkaart dan kan je deze uit de sleuf halen, daarna de pc opstarten.
Heb je de mixerinstellingen goed nagekeken?
Als je kijkt of het geluid gedempt staat door de linkermuisknop te gebruiken kijk je enkel het mastervolume na.
Voor de mixerinstellingen heb je de rechtermuisknop nodig.
Dan naar afspeelapparaten.
Er is wel een verschil tussen xp en vista, details kan ik daarom nu niet geven.
Bekijk het eens.

In vista ziet het er zo uit.
Kijk waar het groene icoontje staat.
Als dit bvb op headphone staat krijg je geen geluid door de boxen.
Speel geluid af terwijl dit venster openstaat en kijk helemaal rechts in het venster.
Daar word het geluid gevisualiseerd en kan je zien waar het geluid word naartoe gestuurd.
Indien nodig corrigeer je dit.
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit nagekeken en het is een onboard kaart want in de pci slots zit niets.
wanneer ik het volume helemaal openzet hoor ik een klein beetje geluid,wil dit zeggen dat ze nog werkt? ik werk met xp
 
ik heb dit nagekeken en het is een onboard kaart want in de pci slots zit niets.
wanneer ik het volume helemaal openzet hoor ik een klein beetje geluid,wil dit zeggen dat ze nog werkt? ik werk met xp

Ik zou een kijken of je geluid open staat .
je gaat zo te werk :start/configuratiescherm/zoek geluid (spiekertje) kijk of de tab
picture.php
volume openen kijk of de schuifjes helemaal naar rechts staan of midden kan ook ,doe dat eerst nog even kijk of je nu meer geluid hebt, hoor het wel weer.
 
Rechtsklik op de luidspreker naast het klokje en ga voor eigenschappen.
De mixer staat in de 1e tab ' volume ' onder de knop ' geavanceerd '
Hoofdvolume mag niet gedempt staan, wave mag niet gedempt staan voor geluiden via de computer en internet, lijnin mag niet gedempt staan voor het geluid van apparaten aangesloten op de lijnin ingang van je geluidskaart, microfoon, de naam zegt het zelf en cd audio mag niet gedempt staan voor afspelen van cd.
Het ligt er aan welke audiobron je gebruikt.
Kijk in tab 3 of je je geluidskaart ziet staan bij standaarapparaat.
Als er een 2e kaart geinstalleerd is kan je daar beide kaarten zien staan.

Als dit alles goed is moeten we kijken of je kaart aanstaat in je bios.
Dan hebben we alle gegevens over je hardware nodig, maar probeer eerst dit uit.
 
Dan ga je de driver eens moeten herinstalleren.
Als dat het niet is dan....
Heb je de drivers niet op cd bij je pc gekregen dan zijn ze te vinden bij de fabricant.
Met de info over je moederbord kunnen we even helpen zoeken indien nodig.
 
geluid

geluid

@buster heb dit tijd geleden ook voorgehad ben een geluidskaartje gaan kopen van 10euro bij saturn op de meir en het was opgelost.had ook onboardkaart en waarschijnlijk is daar iets mis mee tis maar ne tip he
groetjes navarro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan