Gegevens tweede partitie 'onzichtbaar'

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Avalonian

Gast
Ik heb een upgrade uitgevoerd van Windows Vista naar Windows 7 op mijn laptop. Deze beschikt over twee partities. Uiteraard heb ik Windows geïnstalleerd op de C. De tweede partitie is bestemd voor Data (documenten, foto's, e.a.)
Na de installatie zijn de mappen en submappen nog steeds te zien op de D maar er LIJKT niets meer in te staan!
Bij 'Eigenschappen' van de D partitie krijg ik volgende info:
Besturingssysteem : NTFS
Gebruikt: 186 Mb (dus de data is wel nog aanwezig !!!)
Beschikbaar: 226 Gb
Capaciteit: 226 Gb (volgens deze is er dus nog niets op de schijf!)
Ik heb betreffend station nog niet gedefragmenteerd, niks overschreven, en zeker niet herformatteerd.
Weet er iemand wat het probleem hier is(NTFS/FAT32? versleuteling, ????) en hoe ik dit kan verhelpen. Het kan toch niet dat bij installatie van een OS op de C de tweede partitie hierdoor geäffecteerd wordt.
 
die 186 mb zal gewoon je partitie zijn dat is altijd zo een Hdd van 200 gigabite is nooit 200 Gigabite aangezien er altijd een aantal Mb's worden gebruikt als de partitie gemaakt wordt. is wel raar dat je de foto's enz.... niet terugvind. als je opstart in veilige modus vind je dan ook niks terug op D schijf?
 
Ook in veilige modus zie ik nisk anders dan al m'n mappen en submappen, maar niet de inhoud. Help ???
 
een ander mogelijkheid is even je Harde schijf uithalen en in een ander pc hangen als slave dan daar eens kijken of je de bestanden op je 2de partitie terugvind. Indien ja copieer je ze naar de pc waar de schijf is aangesloten daarna zet je op eventueel externe of op usb sticks. Nadien de schijf terug in je pc steken en kan je je bestanden vanop de externe hdd of usb stick's terug plaatsen
 
Alvast bedankt voor de input Luc. Geformatteerd... is dat niet onmogelijk als ik de upgrade van Windows Vista naar Windows 7 op de C-schijfheb uitgevoerd? Maar met computers is alles mogelijk (uitgezonderd met MAC's als ik de adepten daarvan bezig hoor).
Nou ja, ik heb een programma gedownload: EASEUS Data Recovery en ben nu bezig aan het proberen de D partitie te recoveren'. Binnen een uur of twee week ik meer te vertellen. Ik hou je op de hoogte of het al dan niet lukt.
 
de andere mogelijkheid is geen spek voor mijn bek... een nieuwe laptop openprutsen is niet aan mij besteed hoor. Dan incasseer ik maar m'n verlies aan data en verkies te herbeginnen met een 'schone lei'.
 
een nieuwe laptop openen is idd niet verstandig dan vervalt zowiezo je garantie. Hoop dat het lukt met recoveryprogje ;) hou ons op de hoogte van het al dan niet gunstige verloop
 
Ik zou via verkenner even de eigenschappen van drive d nakijken, en u ventueel eigenaar maken van alle mappen en bestanden.
Dit kan gebeuren als u een andere naam gebruikt, hier is de installatie van vista ultimate64 naar win7 ultimate vlekkeloos verlopen.
Als u geen nieuwe installatie gedaan heeft en het vakje niet aangevinkt heeft om schijf en partities te her formateren, zouden nog alle gegevens op uw schijf moeten staan. Andere optie is schijf laten onderzoeken door win7, maar zeker niet laten formateren. Anders zit er niets anders op dan gegevens op te sporen met een recovery progje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan