Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou het geheugen op mijn pc willen uitbreiden, nu heb ik 2 Gb "DDR PC3200 400 MHz MDT" geheugen gevonden via ebay.
Is dit compatibel met een moederbord en een Intel Pentium 4 processor ?
Ik overweeg ook om een ander videokaart te kopen.
Volgens de gegevens die ik kan terugvinden heb ik een AGP kaart nodig.
Op ebay kan ik volgende kaarten terugvinden :
- Prolink PixelView GeForce FX 5200 128 Mo DDR
- GEFORCE FX5200 128MB DDR AGP 8x.
Zijn deze compatibel ?

De bedoeling is dat deze pc binnen een paar maande helemaal ter beschikking staat voor de kids (8 jaar en 4 jaar) en dat we zelf een laptop kopen. Ik wil er dan ook niet te veel geld aan uitgeven.
 
Ik zou het geheugen op mijn pc willen uitbreiden, nu heb ik 2 Gb "DDR PC3200 400 MHz MDT" geheugen gevonden via ebay.
Is dit compatibel met een moederbord en een Intel Pentium 4 processor ?
Ik overweeg ook om een ander videokaart te kopen.
Volgens de gegevens die ik kan terugvinden heb ik een AGP kaart nodig.
Op ebay kan ik volgende kaarten terugvinden :
- Prolink PixelView GeForce FX 5200 128 Mo DDR
- GEFORCE FX5200 128MB DDR AGP 8x.
Zijn deze compatibel ?

De bedoeling is dat deze pc binnen een paar maande helemaal ter beschikking staat voor de kids (8 jaar en 4 jaar) en dat we zelf een laptop kopen. Ik wil er dan ook niet te veel geld aan uitgeven.

Moeilijk te zeggen welk geheugen je nodig hebt als we het type en naam van het MB ( moederbord ) niet weten.
Welk geheugen zit er momenteel in ?
En een AGP of PCI grafische kaart, dit zou je zelf kunnen zien op het moederbord welke slots er op zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je zou zeker de pc eens moeten doorlichten om te zien welk geheugen je nu hebt.Want sommige pentium 4 maken gebruik van SD Ram in plaats van DDR Ram en indien dat het geval is bij jou zal PC 3200 dus niet kunnen. Ik zou de raad van 2 Twins eens opvolgen en Everest eens laten lopen om te zien wat allemaal in je pc zit. Bij chipset kan je zien of wel bij north-bridge ofwel bij south-bridge welk type geheugen wordt ondersteund door het moederbord. Daar kan je ook mee checken wel moederbord je hebt en dan kan je opzoeken of je videokaart een AGP of PCI express kaart moet zijn.Agp video kaarten vind je zelfs nieuw varierend van 49 tot 135 € zoals deze bvb ASUS Ati AH3650 Silent 512MB DDR2 + TV-Out + DVI AGP 8x (AH3650 SILENT/HTDI/512M)kost 90€ en deze Sapphire Ati HD3850 512MB DDR3 + TV-Out + 2x DVI AGP 8x (11115-01-20R)135€ dit zijn dus AGP kaarten geheugen pc 3200 kost nieuw 75 € voor 2 gigabiteKingston 2GB (2x 1GB) 400MHz DDR Lifetime Warranty (KVR400X64C3AK2/2G) dus ik geef deze prijzen eens zodat je kan vergelijken met 2de hands of je niet te veel gaat betalen ;)
 
rapport van everest.

rapport van everest.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een asus P5P800 moederbord en een Intel Pentium 4 531 processor.
Ik heb everest even los gelaten op mijn pc.
In hang het rapport ervan in bijlage.
Misschien dat het nu iets gemakkelijker wordt om mij te helpen.
 

Bijlagen

  • rapport.txt
    183.4 KB · Weergaven: 185
ik zie dat je DDR Ram pc 2700 hebt dus moet je wel kijken of ook pc 3200 wordt ondersteund door je moederbord.ik zal vanavond nog eens mij er mee bezighouden je video kaart is inderdaad AGP met 64 MB memory dus deze kan je wel verzwaren met een andere AGP kaart te kopen.dus morgen zal ik wel mijn bevindingen plaatsen als ik je moederbordgegevens heb opgezocht. maar zal pas later op de avond zijn want ik moet nog een probleem gaan oplossen op de pc van een klant van mij ;)
 
ik zie dat je DDR Ram pc 2700 hebt dus moet je wel kijken of ook pc 3200 wordt ondersteund door je moederbord.ik zal vanavond nog eens mij er mee bezighouden je video kaart is inderdaad AGP met 64 MB memory dus deze kan je wel verzwaren met een andere AGP kaart te kopen.dus morgen zal ik wel mijn bevindingen plaatsen als ik je moederbordgegevens heb opgezocht. maar zal pas later op de avond zijn want ik moet nog een probleem gaan oplossen op de pc van een klant van mij ;)

Ok alvast bedankt !!!!!!!!:Merci::Merci:
 
Zo te zien wordt pc 3200 wel ondersteund door het moederbord en je hebt 4 DDR Ram sloten dus zou het normaal geen probleem mogen zijn om PC 3200 (400MHZ) te plaatsen . Bedankt Rudy voor het plaatsen van de moederbordgegevens ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan