Status
Niet open voor verdere reacties.

diaxx

Steunend lid
Vip Lid
Heb een router/modem lynksys WAG 200G daaraan is verbonden een desktopcomputer met wifikaart, een laptop ook wifi en een dreambox (ontvanger schotelantenne) verbonden met kabel.
Met desktop en laptop kan ik de dreambox bedienen (langs router), kan met beide op internet maar kan geen verbinding maken met elkaar (draaien alle twee op xp prof).
In TCP/IP zijn beide ingesteld als automatisch.
In het "netwerk" heeft elk onderdeel zijn IP adress.
Ben al lang aan het lezen en zoeken maar geraak niet in de andere computer of aan de printer die met de desktop verbonden is.
 
Zijn beide computers gedeeld?
Zijn er firewall's ingesteld, ook die van Windows zelf of in de virusscanners?
Zet die eens af.
Hoe heb je je netwerk ingesteld?
Vanaf XP kon je een diskette/cd maken voor je netwerk in te stellen, je netwerk op de eerste pc instellen, diskette/cd maken en daarmee van pc naar pc lopen...
 
wat bedoeld U met gedeeld? is dit files of printer aanduiden die de andere computer mag gebruiken.
firewall's en virusscanners afgezet, geen resultaat, die van windows gebruik ik al lang niet meer!
in router worden beide computers herkent (status-DHCPclient table.)
heb met usbstick, zoals gevraagd door instalatieprogram, netwerk op beide computers geinstalleerd, denk ik;!
 
wat bedoeld U met gedeeld? is dit files of printer aanduiden die de andere computer mag gebruiken.
Inderdaad je kan mappen of partities delen, dat wil zeggen dat een andere pc gebruik kan maken van die partitie of map op jouw computer.
(Idem met printers)

In de verkenner rechts klikken op een partitie of map, daar kan je kiezen voor te delen of niet.
 
wat bedoeld U met gedeeld? is dit files of printer aanduiden die de andere computer mag gebruiken.
firewall's en virusscanners afgezet, geen resultaat, die van windows gebruik ik al lang niet meer!
in router worden beide computers herkent (status-DHCPclient table.)
heb met usbstick, zoals gevraagd door instalatieprogram, netwerk op beide computers geinstalleerd, denk ik;!

deze config vraagt naast wep ook wpa. Anders flipt de router. En dan moet je in dit geval ook zeker zijn dat je pc's in lan staan met gedeelde map.

Oude post dus slot erop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan