Status
Niet open voor verdere reacties.
B

ben

Gast
Stel ik heb vista op C:/ en xp op B:/

Nu wil ik C formateren,bijgevolg start mijn besturing B op.

Kan ik nu een ghost maken van B:/ en die dan op C zetten...;en zo verder werken vanaf C? En met welk prog doe ik dat best?
 
Je kan XP niet vernieuwen zonder Vista er eerst ook af te smijten

Je kan XP niet vernieuwen zonder Vista er eerst ook af te smijten

Volgens mijn ervaring kan je zelfs WinXP niet meer vernieuwen zonder Vista er eerst ook af te smijten.
Is nog maar geleden van gisteren dat we dat geprobeerd hebben en dat was de enige mogelijke uitweg ....
Je moet in feite volledig je HD leegmaken en terug helemaal formatteren en terug indelen in 2 partities.
Dan eerst WinXP erop en daarna weer Vista. Enkel zo lukt het, toch met onze Pc's in het centrum.
 
Maar volgens mij kan ie wel een image maken van de B op een externe hd, en die achteraf gebruiken om xp terug te "installeren".
Volgens mij kan dat met elke image. Ik bedoel met elk programma dat een image kan maken zoals ghost of acronis true image.
 
Volgens mijn ervaring kan je zelfs WinXP niet meer vernieuwen zonder Vista er eerst ook af te smijten.
Is nog maar geleden van gisteren dat we dat geprobeerd hebben en dat was de enige mogelijke uitweg ....
Je moet in feite volledig je HD leegmaken en terug helemaal formatteren en terug indelen in 2 partities.
Dan eerst WinXP erop en daarna weer Vista. Enkel zo lukt het, toch met onze Pc's in het centrum.

Nope getest met een pc vista. Op een andere partitie xp geinstalleerd en rara..;pc start enkel op met xp. Je kan nog wel in de vista schijf maar vista opstarten njet....
 
Komt gewoon omdat de opstartprocedure voor Vista anders gemaakt is dan deze van XP. Als je dus XP gaat installeren ben je de opstartprocedure van Vista kwijt en kan je dus niet meer in Vista.
Vandaar dus dat je voor dual boot helemaal opnieuw moet beginnen, Eerst XP installeren en daarna pas Vista.
De laaste opstartprocedure (Vista) start dan beide op in Dual boot configuratie.
Maar van zodra je iets durft doen aan je XP (vernieuwen of zo) ben je Vista dus kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan