Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forumleden,

Het is mij onmogelijk om Google earth te openen, mijn pc blokkeert steeds. Het is begonnen bij de update naar 5.0, ik heb dan alles eraf gegooid , opnieuw geinstalleerd, zelfs firewall en anti-virus uitgeschakeld, maar niets helpt, binnenhalen lukt maar bij het openen loopt mijn pc'tje steeds opnieuw vast, ik vrees te weinig geheugen of te oud pc'tje ????

Windows XP-SP3, AMD AthlonXP2200+, Memory:2x256MB, HD 38 GB,
PCTools firewall, Avast , Spybot, CCleaner.

PS: Ik weet dat er nog zoiets is als google maps of virtual earth, enz., maar google earth is wel het enige waar ik via het lineaal mijn wandel-, en fietskilometers vrij nauwkeurig kan (kon )
berekenen.

Ik hoop op een goede tip, waarvoor alvast mijn dank.
berreken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Laurek,
Dit is niet echt wat ik zocht, bij Google earth kon je stap per stap je weg uitstippelen, ook langs wandelpaden. De fietsrouteplanner komt dicht in de buurt maar je moet de vooraf uitgestippelde knooppunten volgen en ik wil zelf mijn weg bepalen.
Toch bedankt voor de reactie
berreken
 
Google earth

Mag deze topic nog even open blijven ?? Geo-vlaanderen komt wel in de buurt maar is veel moeilijker te manipuleren. Ik heb ook de vorige versie van google-earth ( 4.3 ) nog eens gedownload, geen probleem, maar bij het opstarten blokkeert mijn pc.
Misschien zijn er mensen die terugkomen van vakantie en een tip hebben ???
 
google earth

google earth

Hierbij de opstart items
 

Bijlagen

  • ScreenShot013.jpg
    ScreenShot013.jpg
    68.1 KB · Weergaven: 73
Nlauncher desktoporganizer als concurent van google, avira of firewall eens uitzetten.
Misschien een conflict.
zet die eens uit in msconfig.
Heb je internet explorer 8, de beveiliging verlagen van normaal hoog naar normaal lost ook bij diverse programma's dit soort problemen op.
Je hebt een schijfje van 38 gig.
Is er nog voldoende plaats over op de schijf.
Dat is ook mogelijk.
De rest is goed hoor.
Je pc moet dat aankunnen.
Als je snel bent kan je bij alternate.be/.nl nog een pataschijfje bestellen.
Elders zijn ze haast niet meer te krijgen. (moest het aan plaatsgebrek liggen).

Het kan uiteraard nog aan iets anders liggen, ik probeer maar wat.
 
google earth

google earth

Heb al firewall, anti-virus, spybot uitgeschakeld en IE op laag, grijs haar kan ik niet meer krijgen want ik heb er geen meer(lachen). HD 38 Gb, vrije ruimte 23 Gb, heb geprobeerd via Firefox, Opera en IE, de uninstal doe ik met Revo. Het eigenaardige is : vroeger geen probleem, na update naar 5.0 loopt pc vast. Vorige versie gedownload ( die nooit problemen gaf )en bij downloaden geen probleem maar bij opstarten................loopt pc'tje vast, grrrrrrrrrrr
Op mijn leeftijd-68-moet ik rustig blijven.
 
Tsja, met revo heb ik een systeempje naar de bliksem gehad, maar of het daar aan lag weet ik niet.
Er is nog een lid die revo gebruikte (vrij regelmatig) en 2x in hetzelfde jaar pc naar de bliksem.
Ik vermoed dat revo iets te grondig opkuist.
Heb je een installatiecd van xp?
Dan kan je naar uitvoeren gaan en het commando sfc /scannow eens ingeven.
XP kijkt dan na of alle systeembestanden nog aanwezig zijn.

Een vraagje nog.nee 2 vraagjes.
Heb je al systeemherstel geprobeerd naar een punt van de vorige google earth?
Misschien staat dit al in je topic en heb ik er over gekeken.
loopt de pc ook vast bij opstart in veilige modus en veilige modus met netwerkverbinding?
En loopt hij altijd vast, of soms eens? oeps, 3 vraagjes dan maar.
 
google earth

google earth

Systeemherstel lost niets op. Ik heb een externe HD waar ik regelmatig een kloon via Acronis mee maak, toen ik van daaruit de vorige GE wou starten liep die ook vast !!!!!
Mijn XP is een OEM-versie, verder loopt die nooit vast. Zou er aan de grafische kaart iets kunnen haperen ?? NVIDIA GeForce FX 5200. Of een driver gewist ??
 
Systeemherstel lost niets op. Ik heb een externe HD waar ik regelmatig een kloon via Acronis mee maak, toen ik van daaruit de vorige GE wou starten liep die ook vast !!!!!
Mijn XP is een OEM-versie, verder loopt die nooit vast. Zou er aan de grafische kaart iets kunnen haperen ?? NVIDIA GeForce FX 5200. Of een driver gewist ??

Daarom mijn vragen over veilige modus.
Als de pc dan niet vastloopt ligt het waarschijnlijk niet aan die drivers van nvidia.
Je krijgt enkel basisondersteuning vanuit windows met een resolutie van 800x600
 
google earth

google earth

In veilige modus nog geen problemen gehad, daar doe ik virusscan( 1x per maand) en defragmentatie in. Morgen ga ik GE nog eens binnen halen -versie 4.3- en proberen te starten in veilige modus met internetverbinding. Ik laat dan zeker iets weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan