Grootte (Kb) van foto's verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had graag de grootte (bytes) van enkele foto's verhoogd. Een vriend van mij zou deze foto's gebruiken om een verjaardagskalender te gebruiken maar hij heeft foto's nodig van +/- 3 MB. De foto's die ik heb zijn +/- 900 Kb. Hoe zou ik dit kunnen realiseren. Thanks.
 
Zoals bluepete zegt je kan ze vergroten maar je verliest een pak aan kwaliteit en je zal geen mooie foto's kunnen afdrukken (alhoewel Photoshop berekend de vergroting vrij goed maar je verliest toch nog aan kwaliteit)
 
PhotoZoom Pro 2
Perfect photo enlargements
Version 2.2.8, release date: Jul 14, 2007

pzp2bannerbk1.jpg


PhotoZoom laat je de keuze uit tien vergrotingsmethodes (algoritmes).
Het prettige aan dit programma is dat je al die methodes eerst kan uitproberen en de resultaten vergelijken.
Opmerkelijk is hier S-Spline: je kunt er geweldige resultaten mee bekomen.

Download evaluatie versie voor
os_icon_win.gif

Download evaluatie versie voor
os_icon_macuniversal.gif


Voor meer NFO of eventuele aanschaf indien tevreden kan je hier terrecht
 
Laatst bewerkt:
Je hebt kwaliteitsverlies, zeker bij foto's van minder dan 1.5MB.
Zo een foto heeft weinig pixels (puntjes), en hoe meer je de foto vergroot, hoe verder de puntjes van elkaar staan, dus hoe minder scherp de foto word.
Er bestaan programma's die pixels tussenvoegen, maar je blijft aan scherpte inboeten, altijd,
Je kan zo een programma gebruiken om aan 3MB te komen, en dan de afmetingen terug wat verkleinen, doordat het aantal puntjes gelijk blijft, blijft de foto 3MB, en toch hoeft hij niet te groot te zijn waardoor hij scherp kan blijven.
Als je een programma vind om deze theorie in de praktijk om te zetten moet het lukken, zelf ken ik er geen programma voor, ik ken alleen de theoretise weg.
 
niet schrikken bij tiff, dat kan zeer groot zijn, maar een snelle pc kan je wel gebruiken dan.
Het bestand word zo gedecomprimeerd, maar vergis u niet, de dpi veranderd niet, foto's worden er niet scherper door, je kan ze dus niet verder uitvergroten als nu.
 
Tof programma, net geprobeerd.
Na verhogen van de dpi is een bmp gegroeid van 17.3 naar 33,.. kb, maar de kleuren lijken nergens meer naar hier, die moeten dan ook weer bijgewerkt.
Zal veel tijd in kruipen denk ik, of ik doe iets verkeerd.
Ga nog wat proberen.
 
Ik open de foto met photoshop, klik rechts op de titelbalk van de foto en kies voor dupliceren van de foto.
Klik rechts op de titelbalk van de gedupliceerde foto verander de grote van de foto (cm) en ook de dpi en sla deze dan opnieuw op.

Bedenk wel dat je kwalitiets verlies hebt!!
 
Je moet altijd in de beste kwaliteit foto's nemen. Achteraf kan je altijd verkleinen. Vergroten heeft geen nut.
Waarom moeten die bestanden 3MB zijn?
 
Halo, ik heb een vraag.
Ik heb foto't gemaakt met een normale digitale camera.
Op de computer staat er bij sommige 370 kB bij anderen 173 kB...
Nu moet ik voor iets foto's op sturen van onder de 200 kB hoe krijg ik die foto's dan van 500 kB naar 200 kB ?

Helppp!
 
Dat is eenvoudig.
Zet de foto's op de pc in full screem.
Druk op de toetsen "alt" en "prtscr"
Ga naar start/bureauaccessoires/paint
Eens paint opgestart druk je de toetsen "ctrl" en "v" in.
Sla nu de foto op als jpeg.
Ik heb net gedaan en kom uit op 130 kb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan