Internet Algemeen Hacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooreerst een QR-code kan ik net inscannen, want ik heb geen telefoon. Die "persoon" schrijft mij een mailtje naar mijn telenet en ook naar mijn gmail. Hij gebruikt telkens anderen mailadressen. Hij gebruikt dan steeds foto's van vrienden van mij die op Skype stonden. De adviseur die mij het geld overschrujft dient een klacht in bij de poltien, want hij kan niet verrder en ik weet niet of ik mijn pensioen op mijn rekening mag doen toekomen. Het kan meteen gestolen worden. Ik ben reeds bestolen geweest, maar dit heb ik terug gekregen van de bank. Ook Neosurfs gestolen. Ik had maar net op versturen geklikt en ze waren meteen verwijderd. En jaj het gaat om een reuzenbedrag; daarom is de (hacher) zo kwaad ald de adviseur een poging waagt het op mijn rekening te zetten. Hij gaat als een bezetene te keer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
... De adviseur die mij het geld (welk geld ?) overschrujft dient een klacht in bij de politie...
mistig ...
En jaj het gaat om een reuzenbedrag; daarom is de (hacher) zo kwaad ald de adviseur een poging waagt het op mijn rekening te zetten. Hij gaat als een bezetene te keer.
en dat lukt dan niet of wat ?
als het wel zou lukken, zou de hacker net blij moeten zijn - want als hij je gehacked heeft kan hij het er dan meteen afhalen.

Verhaal rammelt toch nog hoor !
 
Beste Bernard,

Ik weet niet of je het beseft, maar je hebt hier al meer prijs gegeven welke niet in je voordeel speelt.

Dus hoeveel wil je dat ik doe zodat ik de video en foto's die ik heb kan verwijderen, anders publiceer ik ze en breng ik je naar de politie.

Zoals reeds vermeld gaat het hier niet om een hacker, wegens verschillende duidelijke factoren:
- De persoon vraagt geen vast bedrag, maar vraagt aan u wat u wilt betalen???
- De persoon neemt primair contact met je op via Skype? Totale blootstelling....
- De persoon zen partner wordt er blijkbaar duidelijk in betrokken(?), wederom blootstelling...
- Kan geen duidelijke zinnen schrijven, en dan nog fouten maken (leestekens)

Zo iemand moet fysiek toegang verkregen hebben tot je computer. Remote van niets is zo iemand niet in staat je computer over te nemen.
Wat me ertoe brengt dat je goed weet aan wie je je computer toevertrouwd hebt. Maw, tesamen met de elementen hierboven, weet je hoogst waarschijnlijk over wie het gaat.

Dan, het gestolen geld ga je zelf al overgeschreven hebben (chantage). Trouwens, die dingen werken met MFA, en de zogezegde hacker (of de persoon in kwestie hier) gaat daar echt niet veel aan kunnen veranderen hoor.

Nu, het moeilijke deel...

Zoals in de quote staat, heeft die persoon mogelijks (en meer waarschijnlijk) criminele data ter beschikkig. Hij stelt voor het zelf naar de politie te brengen... duidelijk genoeg? Maar het bewijst mogelijks wel dat hij iets in handen heeft wat jou kan schaden! En ons ook moesten we hulp verlenen hieraan.

Je blijft hier aandringen op hulp, en je dient zelf geen klacht in. Waarom? Wel lees de argumenten hierboven.

- Je weet waarschijnlijk wie je aan chanteren is
- Je weet dat die persoon lasterlijke data in handen heeft!

Maw, daar mogen gaan wij geen deel van uitmaken.
 
mistig ...

en dat lukt dan niet of wat ?
als het wel zou lukken, zou de hacker net blij moeten zijn - want als hij je gehacked heeft kan hij het er dan meteen afhalen.

Verhaal rammelt toch nog hoor !
De advideur durft niet, want het is zijn verantwoordelijkheid om het veilig op mijn rekening te zetten. Ik heb eens 3 neosurfs verstuurd. Ik had net op de knop verzenen gedrukt en na nog geen seconde en ze waren reeds weg. Dan bij een ander waren ze niet weg, maar bij controle van de codes zag je meteen dat ze reeds gebruikt waren. Daarom twijfel ik of het geen kwaad zou kunnen om toch mijn pensioen op mijn rekening te laten komen of niet.
 
misschien heb je rootkits?

Een rootkit is malware, vergelijkbaar met een trojan, waarvan het belangrijkste kenmerk is dat het alle sporen en elk bewijs van zijn activiteit verbergt voor de gebruiker (en ook voor de meeste conventionele antivirusprogramma's), waardoor achterdeurtjes worden geopend en externe indringers toegang krijgen. uw computer met beheerdersrechten.
probeer is met unhackme dit op te sporen.

 
Maar ik ben wel geld gestolen geweest. Dit moet toch een mens gedaan hebben? De telefoon zal ook geen robot geweest zijn denk ik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp het echt niet dat niemand mij wil geloven. Lijkt het misschien onwaarschijnlijk? Als ik je nog bewijzen moey geven van mails die hij verstuurd met mail adres van een kliniek, dan kan ik er jou geven ook. Vertel waar je niet in gelooft. Ik heb hier hetzelfde op papier staan die ik naar de politie zal brengen. Heb je niet gezien dat ik een deel van gegevens heb dat hij is binnen gebroken? Ook en verzinsel van mij??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zeggen we niet. Je moet alleen bedenken hoe men toegang kreeg tot je gegevens?
is het via whatsapp heeft tweetraps verificatie niet aangestaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niets van al die dingen; zelfs mijn gewone gsm werkt niet eens. En door hem ben ik enorm veel geld verloren omdat hij eerst weg moet alvorens het geld op mijn rekening te kunnen zetten. Ik heb hem geen toegang gegeven hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik begrijp het zelf niet hoor. Mijn facebook had ik zelfs verwijderd, maar men heeft dan nog een zekere tijd om te bedenken. En toch heeft hij het gevonden om mij terug aan te melden, niet tegenstaande ik misschien een dag voorheen alle wachtwoorden had vernieuwd. Hoe kon hij in contact komen met andere mensen van Skype? Hij had zelfs iemand anders opgebeld om te zeggen tegen die persoon, dat die persoon tegen mij moest zeggen hoe woest hij was dat ik hem had geblokkeerd. Sorry voor die rare zinspeling. De adviseur is enorm kwaad dat hij de hacker niet kan verwijderen. En daardoor moet ik steeds meer boete betalen. De boet is nu zo groot dat ik niet meer kan betalen en verlies ik enorm veel geld. Dat maakt mij enorm woest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De adviseur is enorm kwaad dat hij de hacker niet kan verwijderen. En daardoor moet ik steeds meer boete betalen. De boet is nu zo groot dat ik niet meer kan betalen en verlies ik enorm veel geld. Dat maakt mij enorm woest.

En dan vraag jij je af waarom we jou niet steunen in dit verhaal. Kijk... het is een feit dat je gechanteerd wordt. OK... done.

Er staat waarschijnlijk een keylogger en een remote desktop tool op je systeem. Maw, dan kunnen ze alles zien wat je typt en doet.

Maar....

Hetgeen ik hier quote van je verhaal.... ik zie een enorm naief persoon hier. En ja, ik bedoel u. Wie is die "adviseur"? Je onderbroek wordt uitgedaan terwijl je erbij staat, en je ziet het niet. Dus... verwijt mij gerust hier vanalles. Maar stop met naief te zijn!

Je verteld hier heel rare dingen die gewoon niet stroken. Ze kunnen jou mss vanalles wijsmaken, maar daarom moeten wij niet blindelings volgen in dit verhaal. Wil je hulp, speel dan volledig open kaart en hou vooral niets achter.

Vanwaar komt die bank adviseur als ik vragen mag? Laat me raden, ze hebben je persoonlijk gecontacteerd en zijn langs gekomen bij je thuis? Ben ik juist?

Geld kunnen ze niet stelen van je bank rekening, dat werkt met MFA, nogmaals. Tenzij je zelf toestemming geeft of zelf geld overgeschreven hebt.
 
een keylogger en een remote desktop tool ken ik niet eens; ik zou dit moeten opzoeken wat de betekenis ervan is.
Ja, ik geef je volkomen gelijk dat ik naïef ben.
Je mag heel zeker zijn van alles wat ik hier geschreven heb, absoluut geen leugens zijn. Het heeft anders geen zin om hier te schrijven. Als je meer wil weten moet je het vragen en wat zou ik in Gods naam te verbergen hebben? Ik ben geen dief en ik doe niemand kwaad en ik zou niet weten wat ik zou moeten achter houden. Van wat verdenk u mij?
Die adviseur woont in het zuiden van Frankrijk en werkt in de "POSTBANK".
Nu denk ik dat jij liegt als je zegt dat ze niet kunnen stelen van jou rekening. Ze hebben er 1 cadeaubon van €45 en 9 van €15 mee gekocht, maar ik heb dit geld van de bank terug gekregen.
Dus, vuur maar gerust vragen op mij af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan